Ute etter en ren MP3-spiller, noen anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ute etter en ren MP3-spiller, noen anbefalinger?

Skal kjøpe meg ny MP3-spiller med god lagringskapasitet, og den skal kun brukes til MP3-filer. Video, bilder, radio og andre funksjoner er rett og slett overflødige for meg. Kjekt å ha? Jo da, men lagringskapasitet, størrelse og lydkvalitet er så mye viktigere.

Den perfekte spillerene skal være liten, ha minst mulig skjerm og ha en lagringskapasitet på minst 8GB.

Jeg har sett litt på modeller fra Apple og Creative, men de fleste spillerne som har brukbar lagringskapasitet, har også stor skjerm som jeg ikke ønsker.

Anbefalinger tas hjertelig imot.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på nye iPod mini? Fås med 8gb. Bitteliten og kjempe bra lyd! Tror ikke du får noe større lagringsplass uten at spilleren blir fysisk større...

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel iPod mini har gått ut av salg for over 1 år siden så jeg antar du mener iPod nano. Men ja, jeg har selv hatt denne til test og den har veldig god lydkvalitet. Batterilevetiden på 24 timer er heller ikke no å kimse av. Er vel faktisk den beste iPoden jeg har hørt når det gjeder lydkvalitet. Andre mp3 spillere kjenner jeg ikke så godt til. Noen sier Creative er litt bedre på lyden, det lille jeg har hørt av Creative er bra men jeg personlig liker iPod bedre. Men jeg tror dette egentlig går litt på smaken i lydsignatur egentlig. Men uasett iPod nano er veldig bra den. Likevel for at ingen skal komme å skyte meg for det så er jeg en applejournalist (skriver for mac1) så noen vil kanskje mene jeg er litt partisk av den grunn.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.

Nano er helt klart interessant, men jeg stusser litt over at man kan få Creative Zen Vision: M med hele 30GB til samme pris. Den er noe klumpete i forhold til Nano og veier mye mer, men lagringskapasiteten er jo nesten fire ganger så stor. Er det her design og merkenavn kommer inn?

Å finne en spiller som innfrir alle mine krav, er kanskje vanskelig. Men jeg skjønner helt ærlig ikke poenget med så store skjermer, et lite display hadde vært nok for min del. Min gamle spiller hadde ikke engang display, og det funket helt ok. Standardfunksjoner som valg av artist og "Random" savnet jeg, men ellers klarte jeg meg fint.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er interessant for dere, men jeg endte opp med å kjøpe en Sansa SanDisk E270 6GB. En nettbutikk hadde et bra tilbud på den, og de fleste testene er meget positive, så jeg slo til. Noen har hatt problemer med at den har låst seg en gang iblant, så det må jeg være obs på. Lagringskapasiteten er ikke all verden, men det skal nok holde en god stund. Jeg tror også det er mulig å kjøpe ekstra minnekort hvis det begynner å bli fullt.

Håper dere iPod-tilhengere kan tilgi meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony NW-HD5 burde være en spiller for deg. Beregnet for musikk og fint lite annet, samtidig som anmeldere sier den har den beste lyden av samtlige mp3-spillere på markedet.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at Olympus har sluttet å produsere Mp3-spillere...
    Olympus m:robe MR-100 - DinSide Data : MP3/PMP : Lyd & Bilde

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne oppfyller alle dine krav. Man kan til og med lage playlister on-the-fly. En ren mp3spiller uten alt vissvasset mange legger ved :-D Også slipper du å ha noe alle andre har. Drag and drop kompatibilitet er jo også et stort pluss.

Hardware.no - Prisguide - MP3-spiller - Archos XS202 20 GB

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne noe for deg kanskje:
    Elkjøp - Sony 8GB

1295kr er ikke ille for 8gb microdrive

Høyde i cm 8,90
    Bredde i cm 5,50
    Dybde i cm 1,90
    Vekt i g 115

Den er en del større enn creative zen v, samt en del tyngre.
    Zen V 4gb veier 44g og du får 4gb versjonen for 1150kr nå på elkjøp: Elkjøp - Creative 4GB

Jeg liker Zen V'en.. digg med fargeskjermen også..
    8gb'en koster vel rundt 1800kr de fleste steder, gjerne oppover

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iRiver

Har hatt endel forskjellige mp3 spillere opp igjennom, bl.a creative og iPod, men jeg må si meg mest fornøyd med iRiver sine mp3 spillere. Ja, de koster vel litt mer enn iPod og de andre, men jeg synes lyden på iRiver har vært best i klassen.

F.eks:
    iRiver E10: Vekt 76g, mål: 45x96x14, 6GB.
    Komplett.no - iRiver E10, MP3 spiller 6GB, 32t. batt FM-radio, 1,5" skjerm, USB2.0, 76gram

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •