Kontakte Creative?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
  1. #1
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Kontakte Creative?

    Jeg har en Creative Zen Micro med et lite problem: Jackpluggen er helt håpløst, den mister kontakt hele tiden. Dette har skjedd nå de siste ukene, så det er vel slitasje, kan neppe reklameres på. Likevel, hadde jo vært litt nydelig å få fikset på, men hvordan?

    Nå har jeg, for andre gang, luslest Creatives sider på jakt etter en epostadresse, et telefonnummer, en postadresse...de har visst ikke sånt. Jeg brukte kundestøtte-funksjonen deres for et par uker siden, men fikk aldri noe svar derfra, usikker på om jeg gidder å prøve igjen.

    Uansett, er det noen her som har fått noe kontakt den veien? Eller har hatt et tilsvarende problem?

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta den med til butikken du kjøpte den i. Hvis du ikke har utsatt spilleren for røff behandling utenom det vanlige bør den kunne byttes. Creative-spillere repareres ikke men byttes til kunde på dagen, så alt avhenger av fyren du snakker med i butikken. Tipper det vil gå greit

  3. #3
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle gjerne gjort det, men spilleren er 23 måneder gammel, og kvitteringen forsvant med et flyttelass i 2005. Føles liksom litt dumt å hive den når den ellers fungerer perfekt; hadde den vært skrudd sammen hadde jeg jo enkelt kunne åpne den opp og byttet pluggen selv, men det blir jo litt vrient slik den er konstruert.

    Så de reparerer ingenting, bare kaster spillere med feil på?

  4. #4
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta den allikevel med inn i en butikk i samme kjede som den du kjøpte spilleren fra (feks elkjøp?), så ser de på dataen sin, finner salgspapirer der, og så tar dere det derfra. men raska på, du har bare 24måneders garanti.
    Eventuelt så kan du ringe til den butikken du kjøpte spilleren fra og snakke deg fram til ny.

  5. #5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg har en Creative Zen Micro med et lite problem: Jackpluggen er helt håpløst, den mister kontakt hele tiden. Dette har skjedd nå de siste ukene, så det er vel slitasje, kan neppe reklameres på. Likevel, hadde jo vært litt nydelig å få fikset på, men hvordan?
    Jackpluggen er vel en forholdsvis vital del av spilleren. Og dersom generell slitasje var en grunn til å ikke kunne benytte reklamasjonsretten er det ingen grunn til å ha fem års reklamasjonsrett. I så fall kunne man hevde at alle reklamasjoner på produkter som er mer enn 1/2 - 1 år skyldes slitasje.

    Bare så det er sagt. Det KAN ha vært en fabrikasjonsfeil i festet til jackpluggen og at denne dermed har blitt uforholdsmessig raskt slitt. Eller det kan bare skyldes dårlig ingeniørarbeid. I begge tilfellene har du uansett krav på å få dekket dette, såfremt du selv ikke mener du har behandlet jackpluggen eller andre deler på spilleren som har noe med denne å gjøre utover det som kan betegnes som normal bruk. Når det gjelder bevisbyrde er det bare å hevde at du selv har behandlet produktet i hht normal bruk, deretter er det opp til forhandler, evt. verksted og bevise noe annet. I motsatt tilfelle får du dekket reparasjonen, nytt produkt eller pengene tilbake.

  6. #6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Ta den allikevel med inn i en butikk i samme kjede som den du kjøpte spilleren fra (feks elkjøp?), så ser de på dataen sin, finner salgspapirer der, og så tar dere det derfra. men raska på, du har bare 24måneders garanti.
    Eventuelt så kan du ringe til den butikken du kjøpte spilleren fra og snakke deg fram til ny.
    Ja, butikkene har jo lagret kjøpet på "datan" og de fleste sjappene er såpass seriøse at de ikke behøver å lage noe bråk der. Alternativt holder det at du kan bevise at produktet er kjøpt hos dem, f.eks. gjennom kontoutskrift eller vitners utsagn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •