Problemer med WLAN på PSP'en.. Noen som kan hjelpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med WLAN på PSP'en.. Noen som kan hjelpe??

Har laget en connection, søkt etter nettverk og funnet nettverket mitt med 84%. Så kommer problemene.. Nettverket mitt har visstnok "WEP-security" og jeg har ingen WEP-key. Velger jeg none-security istedet og går videre med det og fullfører, går det galt når jeg tester oppkoblingen. Får beskjeden: A connection error har ocurred. The attempt to obatin the IP address timed out...

Noen som kan hjelpe meg??

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du satte opp nettverket ditt så beskyttet du det fra inntrengere ved å kryptere det. Mange gjør dette uten å forstå helt hva det er de gjør, men nettverket blir i det minste litt sikrere enn helt åpent. WEP er altså en av standardene for kryptering, ikke den beste men bedre enn ingenting. Ofte når man setter opp nettverket vil f.eks. operativsystemet tilby seg å generere enn slik WEP key, og hvis du da ikke noterer denne så blir du ganske riktig sittende uten. Det du kan gjøre er å sette opp nettverket ditt igjen og sørge for å få notert Nettverks id og wep key.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at når jeg konfigurerte nettverket fikk jeg ingen WEP-key.. Og å konfigurere det på nytt er ingen mulighet.. Finnes det ingen måte å finne det på?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Problemet er at når jeg konfigurerte nettverket fikk jeg ingen WEP-key.. Og å konfigurere det på nytt er ingen mulighet.. Finnes det ingen måte å finne det på?
    Du kan jo invitere noen til å cracke nettverket ditt. WEP er som sagt ikke en veldig bra beskyttelse.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket merke er din trådløse router da? Jeg bruker en 3Com sak og der er det i allefall mulig å åpne et "brukegrensesnitt" vindu i explorer hvor du foretar alle disse innstillingene.

Husk det er aldri flaut å kikke litt i bruksanvisningen ;-)

Men....når vi er inne på temaet må jeg ærlig innrømme at jeg har støtt på et annet problem med WEP kryptering og PSP. Min PSP godtar ikke en så lang WEP key som mitt program genererer, noen som har et forslag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Men hvem som helst kan ta med seg maskina si hit og komme inn i nettverket uten WEP-key. Det har vi prøvd opptil flere ganger.

Routeren er noe SparkLan-greier.. Noen som veit om det er mulig å få opp WEP-keyen på den?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å lage en WEP key selv? Velg riktig lengde(64 eller 128 bit feks) og skriv inn en kode. Ellers anbefaler jeg vel egentlig heller MAC-filter i stedet for WEP. Dette skal være vanskeligere å knekke enn WEP og bruker mindre ressurser. MAC-adressen til PSPen finner man i menyen. Vær også oppmerksom på at man må legge inn MAC-adressene til alle brukerne av det trådløse nettet. MAC-adressen til nettverkskortet på en XP-maskin finner man ved å gå inn på Kontrollpanel->Nettverstilkoblinger->Status for Lokal tilkobling->Detaljer->Fysisk adresse. Evt. Start->Kjør->cmd, så skriv inn ipconfig /all i DOS-vinduet. Det er nummeret etter Fysisk adresse. Man kan også ofte bare scanne etter MAC-adressene tilkoblet nettverket, på denne måten slipper man å skrive de inn for hånd.

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Hvilket merke er din trådløse router da? Jeg bruker en 3Com sak og der er det i allefall mulig å åpne et "brukegrensesnitt" vindu i explorer hvor du foretar alle disse innstillingene.

Husk det er aldri flaut å kikke litt i bruksanvisningen ;-)

Men....når vi er inne på temaet må jeg ærlig innrømme at jeg har støtt på et annet problem med WEP kryptering og PSP. Min PSP godtar ikke en så lang WEP key som mitt program genererer, noen som har et forslag?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3Com lar deg bruke Mac identifiseringen og WEP key samtidig. Er ikke superstødig på dette med trådløst nettverk, men har flere bærbare maskiner oppe å står mot denne routeren samt en Xbox 360.

Eneste problemet jeg har er med PSP'n som ikke takler WEP key'n som generes og heller ikke dem en lager for de skal jo være på et visst antall bokstaver/tall. Mangler 2 eller 4 tall/bokstaver før koden er komplett når jeg taster inn på PSP'n.....

Klør meg skikkelig i hodet....

P.S Har fått opp PSP i nettverket hvis jeg skrur av WEP krypteringen, bare til info.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Hmmm.. Men hvem som helst kan ta med seg maskina si hit og komme inn i nettverket uten WEP-key. Det har vi prøvd opptil flere ganger.

Routeren er noe SparkLan-greier.. Noen som veit om det er mulig å få opp WEP-keyen på den?
    Sorry har ingen info om hvordan få opp den informasjonen på din router "Gesel", har du ikke bruksanvisningen?

Men hvis de med bærbare pc'er kommer inn uten WEP key skjønner jeg ikke hvorfor du må legge inn det på PSP'n? Det går ann i menyen der å sette den opp mot nettverk uten kryptering, du har funnet ut det?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant WEP-key'en når jeg skreiv inn routerens IP i adressefeltet på ene maskina mi..

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Er vel bare å lage en WEP key selv? Velg riktig lengde(64 eller 128 bit feks) og skriv inn en kode. Ellers anbefaler jeg vel egentlig heller MAC-filter i stedet for WEP. Dette skal være vanskeligere å knekke enn WEP og bruker mindre ressurser. MAC-adressen til PSPen finner man i menyen. Vær også oppmerksom på at man må legge inn MAC-adressene til alle brukerne av det trådløse nettet. MAC-adressen til nettverkskortet på en XP-maskin finner man ved å gå inn på Kontrollpanel->Nettverstilkoblinger->Status for Lokal tilkobling->Detaljer->Fysisk adresse. Evt. Start->Kjør->cmd, så skriv inn ipconfig /all i DOS-vinduet. Det er nummeret etter Fysisk adresse. Man kan også ofte bare scanne etter MAC-adressene tilkoblet nettverket, på denne måten slipper man å skrive de inn for hånd.
    Lenge siden denne tråden har vært oppe. Ut fra hva jeg leser her vil det være tilstrekkelig med MAC gokjenning og ingen kryptering?
    Får fortsatt ikke psp'n på nett med krypteringen på.... PS3 er på med kryptering og godkjent MAC adresse....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •