Ny lekker Pronto fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny lekker Pronto fjernkontroll

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en liten godsak
    Mange fine effekter... Sikkert fin å programmere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Philips Pronto må være noe av det enkleste å programmere, samtidig som disse er forholdsvis greie på pris.
    Hadde selv en TSU6000, og denne var ikke problem å programmere til å støtte alle mine enheter, også min CRT projektor som gikk på RF signal.

Jeg antar at jeg fortsatt vil gå for en Pronto, kanskje en TSU7000 som også er meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Philips Pronto må være noe av det enkleste å programmere, samtidig som disse er forholdsvis greie på pris.
    Hadde selv en TSU6000, og denne var ikke problem å programmere til å støtte alle mine enheter, også min CRT projektor som gikk på RF signal.

Jeg antar at jeg fortsatt vil gå for en Pronto, kanskje en TSU7000 som også er meget bra.
    Hva kan dette vidundere koste.

KAN

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Price
    TSU9600: $1299 USD MSRP

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk nyheten TSU9400 da: Royal Philips Electronics - Pronto

Og denne skal jeg kjøpe til bestefar: http://www.smarthome.com/images/8177_xyz1.gif

:-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillips Pronto er generelt meget bra, men styr unna de aller billigste modellene (i alle fall historisk sett!). Jeg hadde Ru-950 som var en nedskalert, treg, simpelt bygget fjernkontroll som skuffet litt.

Jeg har i ettertid testet Ru-980 som har alt RU-950 mangler, inkludert prosessorhastighet, og denne kunne jeg veldig gjerne hatt i "stuggu".

TSU9400 så jo innbydende ut i alle fall! Sikkert hakket heftigere enn Harmony 1000, med pronto-prislapp?? (legg merke til "??")

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Phillips Pronto er generelt meget bra, men styr unna de aller billigste modellene (i alle fall historisk sett!). Jeg hadde Ru-950 som var en nedskalert, treg, simpelt bygget fjernkontroll som skuffet litt.

Jeg har i ettertid testet Ru-980 som har alt RU-950 mangler, inkludert prosessorhastighet, og denne kunne jeg veldig gjerne hatt i "stuggu".

TSU9400 så jo innbydende ut i alle fall! Sikkert hakket heftigere enn Harmony 1000, med pronto-prislapp?? (legg merke til "??")

DrE
    Prislapper med mange nuller pleier gå greit så lenge jeg kniper øynene hardt igjen når kortet trekkes

Ellers skulle jeg gjerne sett en løsning der fjernkontrollen kan hente data på NAS-boksen min og rett til flatskjerm. Så slipper jeg å finne ut av dette HTPC-greiene først som sist! Noen som vet om dette finnes?

EDIT: Manual (kladd) til TSU9400 (funnet hos Federal Communications Commission, FCC): https://gullfoss2.fcc.gov/prod/oet/f...ive_or_pdf=pdf Lite informasjon her gitt!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan disse står seg mot Nevo SL?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Lurer på hvordan disse står seg mot Nevo SL?
    Har ikke erfaring med disse, men kjøpte Nevo SL for et år siden og ente opp med å returnere den. Syns den var alt for knotete å sette opp og hadde dårlig støtte for utstyret jeg hadde på den tiden. Og når jeg kjørte auto setup på de komponenta jeg hadde som den støttet, la den til knapper og funksjoner som ikke virket etterpå noe jeg mener er alt fordårlig til den prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, først som sist; jeg liker IKKE iPod og andre Apple-ting. Altfor lite fokus på kvalitet fremfor design.

MEN: Sikkert noen som vil like dette: TechGear: Apple Patent: Wireless iPod as TV Remote

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som liker "sine egne løsninger" og litt knoting -->

Kombinasjonen:
    NoviiRemote - Turn Your Mobile Device into a Universal Remote Control

og:

HP iPAQ hx2400 pocket PC

... kan f.eks se slik ut:

Noe jeg regner med mange kan leve med for ca samme prisen som Harmony 1000 :-D

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrE,

NoviiRemote har virkelig gruso*** farger. Og HPen er altfor upraktisk, da den mangler volum- og programknapper m.m.

Jeg er rett og slett på jakt en fantastisk god fjernkontroll (med normale farger) og et grafisk grensesnitt som gir meg tilgang til:
    - flatskjerm (Pioneer 8. genererasjon)
    - receiver (hdmi 1.3 med nettverkskobling)
    - NAS-boks (for video- og bildevisning)
    - kontroll av cd/dvd spiller

Og vil helst unngå HTPC for å koble meg til NAS-boksen, siden HTPC normalt blir en støykilde i stuen og er relativt kostbart.

(Jeg bruker ellers Sonos til musikkavspilling, og er godt fornøyd med dette.)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    DrE,

NoviiRemote har virkelig gruso*** farger. Og HPen er altfor upraktisk, da den mangler volum- og programknapper m.m.

Jeg er rett og slett på jakt en fantastisk god fjernkontroll (med normale farger) og et grafisk grensesnitt som gir meg tilgang til:
    - flatskjerm (Pioneer 8. genererasjon)
    - receiver (hdmi 1.3 med nettverkskobling)
    - NAS-boks (for video- og bildevisning)
    - kontroll av cd/dvd spiller

Og vil helst unngå HTPC for å koble meg til NAS-boksen, siden HTPC normalt blir en støykilde i stuen og er relativt kostbart.

(Jeg bruker ellers Sonos til musikkavspilling, og er godt fornøyd med dette.)
    Som sagt; en løsning for de som vil knote litt. Fargene velger du jo selvfølgelig selv . Volum og program opp/ned mangler, greit nok. Dette var et forslag til en fjernkontroll. Jeg kjenner ikke til fjernkontroller som også erstatter en htpc eller en en mediaplayer. Har du en enkel NAS-disk så hjelper det jo egentlig ikke med nettverkstilkobling på receiveren sålenge den ikke klarer å lese/spille av filene på NAS-disken. Før du tenker på fjernkontroll så må du jo i alle fall ha en mediaplayer av en eller annen type (moddet xbox1, htpc, Helios X3000/X5000, diverse DLink-produkter, etc).

Kort sagt, jeg tror det blir vanskelig å finne en "fjernkontroll" i ordets normale betydning som gir deg tilgang til filer på NAS-disken...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrE,

det hadde ikke vært vanskeligere enn om de nye hdmi 1.3-receiverne med nettverkstilkobling også hadde innbebygget codecs for å avspille diverse filformater? Så kan man koble receiveren til switchen, som igjen er koblet til NAS-boksen. Receiverens fjernkontroll skal da kunne kontrollere NAS-boksen!

Tilsvarende burde de kommende receiverne ha mulighet for å sende data for opptak på NAS-boksen. Fjernlagring på NAS er tingen!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo enorme muligheter med en PDA.

Kjøpte derfor toppmodellen til Dell, som går for å være den beste på markedet. Prøvde en rekke med programvarer, men ting har en tendens til å eneten være tregt, buggete, dårlig grafisk, dårlig support av apparater etc etc.

Tanken er flott, men min ble solgt etter noen iherdige forsøk. Gikk for en Logitech 895 RF. Langt dårligere skjerm, men mye mer egnet som en multifjernkontroll. Desverre ble glasset ødelagt på min rett etter kjøpet, og jeg vet ikke om jeg får ta i ny. Så da blir det vel noe nytt etter hvert.

Pronto har en del artige modeller. De aller største modellene er vel litt vanskelig å få satt opp om man ikke setter seg skikkelig inn i det, men gadget-faktoren er jo skyhøy. WLAN, TV-guide, RF (?), stor touchscreen etc etc.

Denne TSU9400 så jo ganske bra ut. Mon tro om den er lett å sette opp, og har støtte for mye apperater (les: som logitech). Men hva med pris?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kanskje mer ett gennerelt spm, men lurer på løsning å gå for jeg og..har jo forskjellige områder som må dekkes, kinorom, htpc og lyd i huset!! Må først velge hva slags nettverksløsning for musikk i huset jeg skal få for før velger kontroll, men må uansett ha en slik kontroll..Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Blir kanskje mer ett gennerelt spm, men lurer på løsning å gå for jeg og..har jo forskjellige områder som må dekkes, kinorom, htpc og lyd i huset!! Må først velge hva slags nettverksløsning for musikk i huset jeg skal få for før velger kontroll, men må uansett ha en slik kontroll..Noen tips?
    Sonos Digital Music System to stream digital music wirelessly from PC to any speakers in your home for musikk

Punktum!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er jo enorme muligheter med en PDA.

Kjøpte derfor toppmodellen til Dell, som går for å være den beste på markedet. Prøvde en rekke med programvarer, men ting har en tendens til å eneten være tregt, buggete, dårlig grafisk, dårlig support av apparater etc etc.

Tanken er flott, men min ble solgt etter noen iherdige forsøk. Gikk for en Logitech 895 RF. Langt dårligere skjerm, men mye mer egnet som en multifjernkontroll. Desverre ble glasset ødelagt på min rett etter kjøpet, og jeg vet ikke om jeg får ta i ny. Så da blir det vel noe nytt etter hvert.

Pronto har en del artige modeller. De aller største modellene er vel litt vanskelig å få satt opp om man ikke setter seg skikkelig inn i det, men gadget-faktoren er jo skyhøy. WLAN, TV-guide, RF (?), stor touchscreen etc etc.

Denne TSU9400 så jo ganske bra ut. Mon tro om den er lett å sette opp, og har støtte for mye apperater (les: som logitech). Men hva med pris?
    Hei Håkon!

Jeg har søkt litt rundt på nettet, men hadde vært veldig greit om de nye nettverks-receiverne også kan kobles til NAS, med mulighet for lagring og visning av tv-sendinger, video og bilder. Nå som de nye hdmi 1.3 receiverne synkroniserer lyd og bilde burde ikke dette være noe problem. Så kunne vi kanskje brukt fjernkontrollen som følger med receiveren, istedenfor å måtte koble alt mulig selv. Puh!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis en allerede har en pda kan NoviiRemote være verdt å sjekke ut.

fungerer fint på en x51v, slipper en dings til.

samt med x51v kan en styre xbmc med web interface, samt laptop med z2_Remote2PC

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •