Hjelp fjernkontroll!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp fjernkontroll!

Hei,

Begynner å bli dritt lei av alle fjernkontrollene jeg har på bordet.

Har fjernkontroll til: satelitt (canal digital), forsterker (harmaan/kardon), DVD (Pioneer) og TV (Panasonic PV60).

Vil ha en som kan erstatte alle disse. Veit det finnes mange fra logitech, men syntes de er så dyre. Finnes det noe annet som funker og er bra?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp fjernkontroll

Etter min mening er svaret nei....
    Har prøvd div. mer eller mindre billige/"enkle og fantastiske" universalkontroller uten allverden bra resultat.
    Kjøpte i fjor en logitech 525 (den er jo billig også, 500 penger...) og "oppgraderte" så til en 885 pga fargeskjerm osv. Begge to er helt glimrende. Til det utstyret du nevner klarer du deg fint med en 525! Vær litt tolmodig når du installerer/tester den, så får du alle funksjoner til å fungere slik du vil, når du vil
    Har du planer om å fjernstyre flere apparater, lys osv vil jeg anbefale at du sliter med "fjernkontroll*******t" ditt en stund til og legger kronene i en 895 når du syns du har råd. Den takler både ir og rf signaler.

Lykke til

Newcomer auestad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var jo lekker.. . Noen som har prøvd den?

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at den er flott å se på, men jeg får litt grøssninger når jeg ser det merket. Skal ikke dømme noe nord og ned uten å ha prøvd det, men etter gjentatt fikling og stor irritasjon med tidligere modeller har jeg bestemt med for "aldri mer". Ihvertfall ikke før de lager en mer logisk metode for konfigurering av makroer osv....

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd en del forskjellig, og må nok si meg enig i at Logitec er det merket jeg er mest fornøyd med.

Når det gjelder OneForAll URC8210 som nevnes over har jeg ikke prøvd den. men så vidt jeg kan lese ut fra reveiws har den dårlig macro-funksjon. I mine øyne er dette et must.
    Kan si meg enig i at det er kjekt å redusere antall fjernkontroller på bordet til én, men uten macro blir det jo bare slik at du får mange fjernkontroller i en innpaktning. Må forsatt bytte "fjernkontroll" for å styre de forskjellige enhetene, bare internt på samme boks istedet for fysisk i hånda.
    Men med macro kan ett trykk bety forforsterker på, effektforsterker på, DVD på, PJ på, lys dempet og volum satt rett. Da kan man virkelig snakke om gevinst av å bytte mange fjernkontroller til én

Newcomer auestad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldigt vanskelig å surfe internett etter fjernkontroller.. Hjelper godt å kunne kjenne de i hånda,tyngde,grep o.s.v:-D ..
    Godt at det da er flere der ute som har gjort dette før oss og kan dele sin visdom slik at vi slipper å kjøpe søppel..:-D .
    Kjøpte meg en Medion fjernkontroll,Den er ikke verdt pappen den er pakket så fint inn i hvertfall..
    Den nye Logitech Harmony 1000 må jo være genial.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt overrasket over alle som ikke liker OFA kamelon..Det er tydeligvis mange delte meninger om denne kontrollen.Jeg har hatt både 1 generasjon og har nå 2 generasjon kamelon.Eneste negative jeg har å si om den er at den blir fort slitt i plastikken..Det som engang skinte så fint er nå rimelig nedslitt.Så der må det forbedringer til!!Ellers så har jeg ingen problemer med denne.Har programmert den til å utføre mange makroer uten problemer.Etter at de gjorde den trykkfølsom også så varer faktisk batteriene i opptil 3 måneder ved normal bruk.Enkel å programmere er den også.Har sett på hjemmesidene at en 3 generasjon er på vei også.Den venter vertfall jeg spennt på.Så jeg har ingen problemer med å anbefale 2 genersjon kamelon!1 Generasjon kan man imdlertid styre unna pga altfor dårlig batterikapasitet og ja..litt vanskelig å programmere på makroer.Men heia kamelon 2!!:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •