Harmony 1000 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 27 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 540

Tråd: Harmony 1000

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Orginal kontrollen min har egne ingang knapper,alt fra inngang 1 til 5+pc..
    Men hvor legger jeg inn disse?

Utrolig dårlig hvis denne kontrollen ikke klarer å sette til riktig inngang,spør du meg er da vitsen borte..Dette skal ordnes med et trykk,ikke surre rundt i menyen og bruke hjelpe assistanten hele tiden..
    Da skal dette være planke. Du må sørge for at du har lang nok oppvarmingstid for TV'en slik at du er sikker på at den er klar til å motta kommandoene. Deretter sørger du for at metode 2 er valgt for å velge inngang (egne knapper per inngang) og da vil du få spørsmål om hvilke knapper i databasen som skal benyttes for å velge hvilken inngang.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Scart fra get til tv,hdmi fra playstation 3 til reciver ut igjen fra reciver med en ny hdmi til plasmaen..
    Hdmi fra dvd spiller direkte til plasma,i-link mellom dvd og reciver..

Hvor i menyen fikk du spm om du brukte scart kabel??
    Det var veldig tidlig i prossessen. Rett etter jeg la inn alle komponentene, og før styringsvalgene begynte. Tror det var første spørsmål eller noe slik.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Da skal dette være planke. Du må sørge for at du har lang nok oppvarmingstid for TV'en slik at du er sikker på at den er klar til å motta kommandoene. Deretter sørger du for at metode 2 er valgt for å velge inngang (egne knapper per inngang) og da vil du få spørsmål om hvilke knapper i databasen som skal benyttes for å velge hvilken inngang.

Jeg må tydeligvis ha det inn med teskje,men hvor og hvordan får jeg valgt metode 2?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy fa****, nå begynner jeg å bli rimelig lei av å slå av den jæ*** Assistenten hver gang jeg har gjort en oppdatering. :evil: Når jeg slår den av, vil jeg at den skal være AV!!! Det begynner å bli ganske mange tilkoblinger ti PC for de siste finjusteringene, og hver gang dukkerden irriterend assistenten opp. Er ikke noen måte å få tatt livet av den jævelen på??

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen innledende problemer begynner ting å falle på plass. Learningfunksjonen fungerte med en gang etter jeg hadde byttet batterier på den andre fjernkontrollen, noe som forøvrig også er nevnt i tråden. Min fremgangsmåte var å legge inn alle komponentene, deretter valgte jeg å opprette og ferdigteste en aktivitet om gangen. Således var jeg sikker på at den aktiviteten jeg tilrettela fungerte før jeg gikk videre til neste aktivitet.

Når jeg skal se på f eks DVD skjer følgende:
    - PJ (Epson TW-600) slår seg på, velger HDMI
    - Receiver (Pioneer AX2) slår seg på, velger DVD
    - Dvd-spiller (Oppo DV981HD) slår seg på
    - Receiver velger "Standard" (surroundlyd)
    - Dvd-spiller velger "eject"
    - Lyskontroll (Lutron GrafikEye 3104) slår av lyset

Dette fungerer som beskrevet, og alle verdier med f eks delay osv er kun standard oppsett. Jeg har ikke hatt behov for ytterligere tweaking.

Det som jeg kunne tenkt meg er å utsette tiden før lyset slår seg av. Dette lar seg helt sikkert gjøre med en eller annen delay funksjon.

Ellers har jeg fortsatt noe problem med satelittuneren når jeg skal velge to-sifferede kanaler. Da velger tuneren som regel kanal 1 istedet for f eks kanal 12.

Alt i alt er jeg godt fornøyd, men en må være en smule strukturert når en skal sette opp fjernkontrollen. Ikke forsøk å få den til å gjøre alt på en gang, da blir det desverre fort mye rør.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du lysskontrolleren til å fungere med kontrollen? Har den z-wave? logitech skulle droppe z-wave støtte med harmony 1000, hvordan har du så fått dette til å fungere? nå ble jeg nysgjerrig

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det egentlig ikke mulig å bruke L 1000 til lyskontrollen som du kjøper hos Clas Ohlson?
    Det er jo simpelt bare et RF signal som skal overføres? Mulig å lære den til dette? Har ikke RF boksen enda.. så får ikke testet selv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Hvorfor er det egentlig ikke mulig å bruke L 1000 til lyskontrollen som du kjøper hos Clas Ohlson?
    Det er jo simpelt bare et RF signal som skal overføres? Mulig å lære den til dette? Har ikke RF boksen enda.. så får ikke testet selv.
    Det holder ikke at det bare er RF. RF signaler går jo på forskjellige frekvenser. Derfor er det fint med en standard (slik som z-wave) hvor alle produkter støtter samme frekvens.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått brukt fjernkontrollen litt over 1 uke eller noe slikt. Og jeg må si at den rett og slett er genial. Funker mye bedre enn jeg hadde trodd. Det eneste minuset er vel at den spiser batteri, men har bare ladet den en gang til nå, og brukt den mye, så aller verst er det ikke.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen andre her enn meg som hadde planlagt å bruke denne til å styre lys?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, hadde planlagt den til lys, markise/perskjener.
    ....men neida... ikke mulig
    Klarer ikke engang å styre air-condition'en riktig .. buhu
    Får vente på ny oppdatering..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ser du her: http://avforum.no/forum/av-gadgets/5...produkter.html
    Prøver å få til en liten diskusjon rundt Logitechs avgjørelse, men ingen ser ut til å bry seg om dette hehe

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Det holder ikke at det bare er RF. RF signaler går jo på forskjellige frekvenser. Derfor er det fint med en standard (slik som z-wave) hvor alle produkter støtter samme frekvens.
    Ja, men skal ikke en slik boks(som Logitech RF-IR Extender) ha muligheten til å støtte diverse frekvenser? Er det ikke mulig å lære denne boksen til å sende ut frekenser etter ønske?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Er det ingen andre her enn meg som hadde planlagt å bruke denne til å styre lys?

Jeg bruker den til å styre lys og det fungerer utmerket. Lyset slåes av/på, dimmes opp/ned, reguleres med flere forhåndsinnstilte belysningsoppsett alt etter som hva jeg skal gjøre. Jeg bruker Lutron Electronics, Inc. - GRAFIK Eye 3100 Series

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg bruker den til å styre lys og det fungerer utmerket. Lyset slåes av/på, dimmes opp/ned, reguleres med flere forhåndsinnstilte belysningsoppsett alt etter som hva jeg skal gjøre. Jeg bruker Lutron Electronics, Inc. - GRAFIK Eye 3100 Series
    Betyr det da at du bruker ir og ikke z-wave?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Lutron er IR basert, men kan også styres med RF.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Ja, men skal ikke en slik boks(som Logitech RF-IR Extender) ha muligheten til å støtte diverse frekvenser? Er det ikke mulig å lære denne boksen til å sende ut frekenser etter ønske?
    Trodde jeg også faktisk...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som fortsatt har problemer med å få kontrollern til å lære av andre kontrollere?? At den ikke mottar IR signal fra orginal fjernkontrollen osv?

Jeg hadde det problemet, men jeg fant ut at det var en ganske enkel løsning...Det viser seg at kontrollern har ett IR øye forran som du bruker til å sende IR signaler til komponentene dine...men ser du på baksiden er det jammen ett IR øye der også...det er det du må bruke når den skal lære seg fra andre fjernkontrollere. Når jeg fant ut dette gikk det som en drøm!! Synes det er ganske genialt at du velger alle tingene den skal lære seg, så er det bare å trykke på riktige på den orginale i tur og orden. Uten noe mer klikking

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg prøvde å fortelle litt lenger bak i tråden Jeg skjønte heller ikke hvorfor det ikke virket å lære Harmony 1000 signaler.. Stod ikke noe annet enn at man måtte peke fjernkontrollen under Harmony 1000. Ikke veldig godt forklart, men det er sånn man finner ut av etterhvert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje flere som leser denne tråden, så spør her også jeg:

Er det slik at du får til å legge inn egendefinerte knapper i standard knappe menyen?? Kan du fortelle åssen man legger til knapper i standard knappe menyen??! Skjønner man kan legge inn andre funksjoner på knapper som allerede ligger der, men jeg vil feks på dreamboxen min ha blå rød osv i standard menyen, så jeg slipper og gå inn på stjerna nederst til høyere, velge komponent osv osv og få opp alle knappene for så å bla meg nedover til jeg finner rød grønn osv... når jeg velger tekstmeny kommer jo de blå røde osv opp av seg selv...burde vel gå ann å legge disse som standard på se på tv også sku man tro...men finner fader meg ikke ut av det

Side 8 av 27 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •