Harmony 1000 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 27 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 540

Tråd: Harmony 1000

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Sa du ikke at du hadde det på TV'en før når det fungerte? Du ber bare aktiviteten om å bruke den knappen i stedet for Get

Hver gang jeg prøver det,får eg bare opp meldingen: Prøv på nytt og et kryss over der det står tekst,eller hopp over,ta dette trinnet senere eller noe i den dur

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hver gang jeg prøver det,får eg bare opp meldingen: Prøv på nytt og et kryss over der det står tekst,eller hopp over,ta dette trinnet senere eller noe i den dur
    Du får ikke til å lære den signalet fra fjernkontrollen med andre ord?
    Har du prøvd å trykke litt raskere. Bare et kjapt trykk fungerer best her i hvertfall.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja nå ble den kjappere. takk for hjelpen marsboer:-D Syns fortsatt den kunne vært kjappere, men det er helt greit nå egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke til å lære den signalet fra fjernkontrollen med andre ord?
    Har du prøvd å trykke litt raskere. Bare et kjapt trykk fungerer best her i hvertfall.

Den kommer bare opp med meldingen:Kan ikke overføre kommandoen

Jeg legger til aktivitet,tekst tv,så velger jeg at jeg bruker pioneer til å styre tekst tv,videre at jeg bruker reciver til å justere volumet,så velger jeg innput 1,videre dvd/ld,så at jeg har orginal kontrollen og vet hvilken knapp jeg skal trykke på..
    Så får jeg opp at knappen er registrert,bare for å få vite et sekund senere,prøv igjen

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1
    er klar over det.. men den fungerer fremdeles ikke mot panasonic tven min, ikke sånn som jeg ønsker den skal fungere heller.
    Nå har jeg ikke fiklet med den på en liten stund, men bare brukt den som den er.. skal sette meg ned en kveld og programmere mer på den, så kan jeg se om jeg får til learning funksjonen igjen..

Fortsatt problemer? Kjøpt samme tv og lurer på om jeg skal investere i en Harmony 1000

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvet og feilet endel med innstilling av denne kontrollen, så tror jeg det meste av trøbbel er mellom øra og ikke i fjernkontrollen :P
    Husk det er vanvittig mange innstillinger man kan forandre på. Å sette seg inn i alt dette forstå, programmet åssen det det er oppbygd og åssen de forskjellige tinga henger sammen, er ikke gjort på 5 minutter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli gal!!!!!!!!
    Skrur av alt,skrur på se digital tv..Reciveren og dekoderen skrur seg på,men ikke tven..Må ha hjelpe-funksjonene til å få på tven
    Skrur av alt igjen,gjentar samme trykk,da er alt på...
    Neste gang tven vil ikke på,neste gang alt på..
    Spøker det her????

Innstillingene til playstation 3,se dvd gjør akkurat det samme en gang i blant,et av apparatene enten skrur seg ikke på eller finner ikke riktig inngang,som regel tven...
    Eneste som fungerer hver gang er lytt på radio og spill av cd..
    Tekst tv har jeg nesten gitt opp..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spøker det her????
    Har du prøvd å legge inn delay mellom komandoene?

Evt, sette TV på A (og kun A), dekoder og receiver på B (siden de virker hele tiden), og resten på C og D alt etter som?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig er ikke denne fjernkontrollen så j*** avansert at det gjør noe.
    Den hjelpmenyen på kontrollern er rett og slett tragisk.

Og i softwaren på dataen så spør den jo om det samme hele tia.
    Hvordan kan jeg vite og ikke minst programmet hva slags PC jeg har?!
    Og når jeg sier jeg bruker mediaportal så står det bare "FULLFØRT".
    jaha?! og da vet programmet at jeg bruker PC utgangen på Samsungen og DVD/MD utgangen på recieveren?! uten i det heletatt å spørre meg?!... tragisk!
    Så denne fjernkontrollen+mediacenter er rett og slett ubrukelig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Har du prøvd å legge inn delay mellom komandoene?

Evt, sette TV på A (og kun A), dekoder og receiver på B (siden de virker hele tiden), og resten på C og D alt etter som?

Prøvd å surre litt rundt med disse delayene,men har ikke funnet ut noe som virker opptimalt ennå...
    De du snakkker om a,b,c og d har jeg enda ikke kommet bort på,aner ikke hva eller hvor dette ligger hen.

For min del synes jeg denne kontrollen var vel klønete,trodde ikke jeg måtte inn å endre på så mye rart,jeg må ha gjort et eller annent surr som gjør at ting bare funker 50% hos meg

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Så denne fjernkontrollen+mediacenter er rett og slett ubrukelig.
    Tja, det er vel å dra den litt langt? Det går jo an å sette det opp selv, og lære funksjonene fra den mediacenter-fjernkontrollen du bruker nå.

Nå fikk jeg endelig puttet en prosessor (3700+) i htpcen min i dag, så snart sitter jeg med LinuxMCE og tester... Skal bli spennende å se om det blir brukervennlig nok!

Blir det ikke det så sikler jeg etter Helios H5000!

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sier nok du akkurat det samme DrErling.

men goooosh.. fjernkontrollen er enkel, men alikevel umulig.
    Vil ha mere funksjoner... Særlig en sofwareupdate på HTPC støtte kunne vært på sin plass...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der ute som kan hjelpe meg??
    Se av utstyret mitt av signaturen
    Harmonyen min lever helt sitt eget liv,av og til fungerer det,andre ganger er det et eller annent som går fullstendig galt..
    Vet ikke hva jeg gjør galt,men et eller annent er det.
    Hadde vært greit med en guide,steg for steg etter at man har lagt inn alt utstyret sitt

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd troubleshoot i Harmony softwaren? Det fikset bl.a. volumet som økte flere steg om gangen på forsterkeren min.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som virker som mitt hovedproblem er at tven velger feil inngang..
    Føler at den velger det samme som den sist var innstilt på
    Når jeg trykker se tv går alt greit,reciver get dekoder og tven går til riktig kanal.Når jeg da skifter når dette er på til enten dvd(inngang 3) eller spill(inngang 4) går det greit,men hvis jeg skrur av alt så går direkte til dvd eller spill finner den ikke inngangen

Å få til tekst tv er fortsatt et mysterium

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg trykker se tv går alt greit,reciver get dekoder og tven går til riktig kanal.Når jeg da skifter når dette er på til enten dvd(inngang 3) eller spill(inngang 4) går det greit,men hvis jeg skrur av alt så går direkte til dvd eller spill finner den ikke inngangen

Hva kjører du av kabler?

Jeg fikk spørsmålet om jeg brukte scart til TVen. Noe jeg gjør fra Get, men jeg svarte nei. Og hos meg skifter alle inngangene som den skal.

Hvis du har svart at du bruker scart, så kan det hende at den lar scarten sette inngangene selv.

Jeg foreslår at du rett og slett begynner programmeringen fra start igjen. Det kan hende det hjelper. Og ikke velg scart, den kan sette seg til riktig inngang uten hjelp derifra.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Da sier nok du akkurat det samme DrErling.

men goooosh.. fjernkontrollen er enkel, men alikevel umulig.
    Vil ha mere funksjoner... Særlig en sofwareupdate på HTPC støtte kunne vært på sin plass...

Heh, flere funksjoner?? Jeg har da faktisk alle funksjonene som er på de originale fjernkontrollene og faktisk mer enn på de originale.
    Det gjelder bare å lære seg åssen en skal programmere og hvordan en skal bruke den.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det med valg av inngang virker som å være svært vanskelig på enkelte TV'er, inkludert min egen. Dersom du har egne knapper for hver inngang på fjernkontrollen er saken enkel, da bruker du bare denne metoden (metode 2) siden den er den eneste som fungerer noe særlig. Selv har jeg ingen direkteknapper for innganger på originalfjernkontrollen, men i Harmony databasen lå det direktesignaler for alle innganger, og alle bortsett fra HDMI fungerer.
    Metoden min her ble da å be TV'en om å sette til RGB (som er inngangen over HDMI i listen) ved påslag vha direkteknapp, for så å manuelt scripte at den skulle åpne input menyen og bla et steg nedover og dermed velge HDMI. De tre andre metodene man kan velge for inngangsvelging (1, 3 og 4) fungerer svært upålitelig her hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hva kjører du av kabler?

Jeg fikk spørsmålet om jeg brukte scart til TVen. Noe jeg gjør fra Get, men jeg svarte nei. Og hos meg skifter alle inngangene som den skal.

Hvis du har svart at du bruker scart, så kan det hende at den lar scarten sette inngangene selv.

Jeg foreslår at du rett og slett begynner programmeringen fra start igjen. Det kan hende det hjelper. Og ikke velg scart, den kan sette seg til riktig inngang uten hjelp derifra.

Scart fra get til tv,hdmi fra playstation 3 til reciver ut igjen fra reciver med en ny hdmi til plasmaen..
    Hdmi fra dvd spiller direkte til plasma,i-link mellom dvd og reciver..

Hvor i menyen fikk du spm om du brukte scart kabel??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med valg av inngang virker som å være svært vanskelig på enkelte TV'er, inkludert min egen. Dersom du har egne knapper for hver inngang på fjernkontrollen er saken enkel, da bruker du bare denne metoden (metode 2) siden den er den eneste som fungerer noe særlig. Selv har jeg ingen direkteknapper for innganger på originalfjernkontrollen, men i Harmony databasen lå det direktesignaler for alle innganger, og alle bortsett fra HDMI fungerer.
    Metoden min her ble da å be TV'en om å sette til RGB (som er inngangen over HDMI i listen) ved påslag vha direkteknapp, for så å manuelt scripte at den skulle åpne input menyen og bla et steg nedover og dermed velge HDMI. De tre andre metodene man kan velge for inngangsvelging (1, 3 og 4) fungerer svært upålitelig her hos meg.

Orginal kontrollen min har egne ingang knapper,alt fra inngang 1 til 5+pc..
    Men hvor legger jeg inn disse?

Utrolig dårlig hvis denne kontrollen ikke klarer å sette til riktig inngang,spør du meg er da vitsen borte..Dette skal ordnes med et trykk,ikke surre rundt i menyen og bruke hjelpe assistanten hele tiden..

Side 7 av 27 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •