Harmony 1000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 27 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 540

Tråd: Harmony 1000

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ett problem med at min ikke slår av forsterkeren min. Jeg satte i driveren at det er samme knapp, men det hjalp ikke. Den finner riktig funkjon når jeg bruker hjelp på kontrollen.

Vil den lære dette av seg selv etter hvert? Eller må jeg fortsette å prøve meg frem til jeg får det riktig i driveren?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor skuffelse, samboeren min liker ikke den nye fjernkontrollen :cry: Hadde nesten regnet med det siden fjernkontrollen som fulgte med min Yamaha forsterker gjør jobben bedre på enkelte områder enn Harmony 1000.
    Men da har vi ihvertfall hver vår kontroll :-D

En ting til jeg har litt problemer med, jeg lagde en egen knapp for dama. Den virket selvfølgelig ikke :| Tror jeg må kontakte support.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg har blitt imponert over fjernkontrollen.
    I starten var jeg i ekstase.
    Så etter litt testing dabbet det ned til nesten skuffelse og nå er den jo helt topp.
    Enkel som en plett!

Bruk litt tid på instillingene.

Til deg som opplever kun spoling og ikke "hopp-til-neste-sang" når du er på "Play CD".. du kan legge inn de knappene manuelt.

Bare lek dere litt i menyene og dere vil fort finne ut at denne fjernkontrollen er gull verdt.

Har nå lagt inn logoene til alle tv-kanalene på favoritter og det ser unektelig bra ut

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    En stor skuffelse, samboeren min liker ikke den nye fjernkontrollen :cry: Hadde nesten regnet med det siden fjernkontrollen som fulgte med min Yamaha forsterker gjør jobben bedre på enkelte områder enn Harmony 1000.
    Men da har vi ihvertfall hver vår kontroll :-D

En ting til jeg har litt problemer med, jeg lagde en egen knapp for dama. Den virket selvfølgelig ikke :| Tror jeg må kontakte support.
    Med andre ord du gjorde feilen som det ble advart mot i en annen tråd. Lot fruen få tak i kontrollen før den var testet helt ferdig

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Med andre ord du gjorde feilen som det ble advart mot i en annen tråd. Lot fruen få tak i kontrollen før den var testet helt ferdig
    Nei, er nok ikke det som er feilen, men som damer flest: Den gamle virket jo, hvorfor i allverden skal vi ha ny da?

Jeg er kjempefornøyd med kontrollen, så jeg må nok gjemme de andre kontrollene slik at hun er nødt for å bruke denne.

Skal sies at den er knotete å få finjustert riktig, men når man skjønner åssen det hele fungerer går det ganske greit.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått alt til å funke perfekt her nå,var bare litt svake batterier i den kontrollen som skulle lære bort. Skiftet batterier og nå er alt bra.:-D Fin fjærnkontroll med terningkast 5:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har kontrollen min lært av sine feil og slår av receiver. Men nå slår den den ikke på. Rare greier. Får håpe den lærer seg det også snart.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke ut av hvordan jeg får visst tekst tv..
    Før når Get Pvr sto på,(denne har ingen tekst tv knapp) kunne jeg bruke tekst tv knappen på fjernkontrollen til plasmaen min til å se på tekst tv på digital tv,eller se tekst tv på vanlig analog pakken,helst det første valget..
    Nå har jeg surret rundt og prøvd fram og tilbake og finner ikke ut hvordan jeg skal løse dette..
    Noen som har fått til dette??

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns kontrollen er litt sløv med å styre recieveren min. Har en pioneer ax4asi-s og jeg må peke rett på recieveren for å kontrollere den. Alt annet skrur seg på uten at jeg må peke på dem. Litt irriterende noen ganger når recieveren ikke skrur seg på/ av. Den er også litt treg med å sende signalet selv om delay er på 0. Blir til at jeg trykker flere ganger også plutselig har jeg kommet mye lenger enn jeg ville (tenker da spesielt på volum). Jeg tror mye av dette blir fikset i en nyere firmware versjon. Ellers er jeg veldig fornøyd med kontrollen. Bare man bruker mye tid på den, blir den etter hvert bedre enn man skulle tro

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Syns kontrollen er litt sløv med å styre recieveren min. Har en pioneer ax4asi-s og jeg må peke rett på recieveren for å kontrollere den. Alt annet skrur seg på uten at jeg må peke på dem. Litt irriterende noen ganger når recieveren ikke skrur seg på/ av. Den er også litt treg med å sende signalet selv om delay er på 0. Blir til at jeg trykker flere ganger også plutselig har jeg kommet mye lenger enn jeg ville (tenker da spesielt på volum). Jeg tror mye av dette blir fikset i en nyere firmware versjon. Ellers er jeg veldig fornøyd med kontrollen. Bare man bruker mye tid på den, blir den etter hvert bedre enn man skulle tro
    Dette kan justeres bort. Sannsynligvis er det må du sette inter-komponent delayen høyere. 1000 ms f.eks.
    Det at signalet er tregt kan du også fikse, men ikke ved å justere kommando delayen. Det er en sak som er gjemt inne i feilsøkingssystemet i programvaren, ikke i det vanlige menyene, hvor du bestemmer hvor lenge signalet skal sendes hver gang. Du kan her velge verdier fra 0 til 5. Sett denne til 0 for komponentene dine så vil du se at de reagerer mye mer responsivt på f.eks volum opp/ned.

Trykk på feilsøkingsknappen -> Velg komponent -> Vis flere problemer -> xxxx ser ikke ut til å motta alle kommandoene riktig -> Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer (f.eks. øker lydstyrken for raskt når du skrur opp lyden) -> Velg 0

Så fungerer det nok mye bedre!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett problem med at min ikke slår av forsterkeren min. Jeg satte i driveren at det er samme knapp, men det hjalp ikke. Den finner riktig funkjon når jeg bruker hjelp på kontrollen.

Vil den lære dette av seg selv etter hvert? Eller må jeg fortsette å prøve meg frem til jeg får det riktig i driveren?

Øk inter-komponent delayen på forsterkeren. Prøv med f.eks 1500 ms

Komponenter -> forsterker -> Juster intervallene -> Signalblokkering <-- (øk denne)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så mange problemer at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne..

1: Har lagt inn spillkonsoll(playstation 3,her går hdmi riktig på via reciveren,men inngangen på tven som jeg har valgt(inngang 4) som jeg har valgt vil den ikke slå seg på..Den slår seg på inngang 1.Her kan jeg jo ikke bruke hjelpen,fordi denne bare ber meg kontrollere at riktig inngang er valgt

2:Bruker dv-989 både som cd og dvd spiller,har lagt til begge som forskjellige aktiviteter til samme spiller..
    Når dv 989 og reciveren skrur seg på,finner de aldri hverandre(i-link med en gang..Må alltid bruke hjelpen og da blir det løst på første forsøk.

3:Tekst tv får jeg ikke til..Get sin pvr har ingen tekst tv knapp,men har fungert tidligere ved å bruke standard kontrollen til tven på digital sendingene,da har jeg fått opp teksten..
    Nå blir det bare rot,den sender over til analoge signaler og finner ikke ut av det..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dette kan heldigvis løses med litt fintuning av delays, egendefinering av knapper o.l.
    Det er bare å være systematisk og ha tålmodighet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tekst-TV så må man lage egen aktivitet. Trykke legg til ny aktivitet, så kommer valget tekst-tv opp. Der velger man om man vil bruke TV eller GET til det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Alt dette kan heldigvis løses med litt fintuning av delays, egendefinering av knapper o.l.
    Det er bare å være systematisk og ha tålmodighet.
    Tålmodighet er ikke min sterke side..
    Synes denne kontrollen er alt for langtekklig å sette opp..
    Tar jo laaaang tid.Nå har jeg fikset et par av problemene fra i stad(untatt tekst tv problemet)men da dukker det opp nye(minner meg litt om serien Lost denne kontrollen)
    Trodde det omtrent bare var å legge inn alt jeg hadde og vips et par finjusteringer så var det gjort,men der tok jeg feil..
    Irriterende mye å henge fingrene fatt i,blant annent når man skal justere lyden og skifte kanaler,den er jo så utrolig treg..Holdt jo på å sprenge Reciveren/høytallerne i stad,da jeg holdt lyd knappen inne..
    Plutselig lenge etter jeg hadde sluppet den spant den opp som en bloddoppa tour de france løper..

Og fryktelig dårlig batteridlevetid..
    Sitter jo å trykker og feiler fram og tilbake.Litt over en time med dette,er batteriet tomt
    Førsteinntrykk fra meg,terningkast 3,håper inderlig dette blir annerledes med tiden,ellers var dette et bomkjøp

Lå forresten i natt å drømte om å hoppe oppå fjernkontrollen,muligens dette blir en realitet i den nærmeste tiden

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette kan justeres bort. Sannsynligvis er det må du sette inter-komponent delayen høyere. 1000 ms f.eks.
    Det at signalet er tregt kan du også fikse, men ikke ved å justere kommando delayen. Det er en sak som er gjemt inne i feilsøkingssystemet i programvaren, ikke i det vanlige menyene, hvor du bestemmer hvor lenge signalet skal sendes hver gang. Du kan her velge verdier fra 0 til 5. Sett denne til 0 for komponentene dine så vil du se at de reagerer mye mer responsivt på f.eks volum opp/ned.

Trykk på feilsøkingsknappen -> Velg komponent -> Vis flere problemer -> xxxx ser ikke ut til å motta alle kommandoene riktig -> Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer (f.eks. øker lydstyrken for raskt når du skrur opp lyden) -> Velg 0

Så fungerer det nok mye bedre!!
    ok takk, pøver det

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tekst-TV så må man lage egen aktivitet. Trykke legg til ny aktivitet, så kommer valget tekst-tv opp. Der velger man om man vil bruke TV eller GET til det.

Klin umulig for meg,get kontrollen har jo ikke fjernkontroll knapp

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den laveste delay tiden som fungerer?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Tålmodighet er ikke min sterke side..
    Synes denne kontrollen er alt for langtekklig å sette opp..
    Tar jo laaaang tid.Nå har jeg fikset et par av problemene fra i stad(untatt tekst tv problemet)men da dukker det opp nye(minner meg litt om serien Lost denne kontrollen)
    Trodde det omtrent bare var å legge inn alt jeg hadde og vips et par finjusteringer så var det gjort,men der tok jeg feil..
    Irriterende mye å henge fingrene fatt i,blant annent når man skal justere lyden og skifte kanaler,den er jo så utrolig treg..Holdt jo på å sprenge Reciveren/høytallerne i stad,da jeg holdt lyd knappen inne..
    Plutselig lenge etter jeg hadde sluppet den spant den opp som en bloddoppa tour de france løper..

Og fryktelig dårlig batteridlevetid..
    Sitter jo å trykker og feiler fram og tilbake.Litt over en time med dette,er batteriet tomt
    Førsteinntrykk fra meg,terningkast 3,håper inderlig dette blir annerledes med tiden,ellers var dette et bomkjøp

Lå forresten i natt å drømte om å hoppe oppå fjernkontrollen,muligens dette blir en realitet i den nærmeste tiden

Fikser treg reaksjon når du trykker på fjernkontrollen. Mulighetene er der, det gjelder bare å forstå hva de gjør
    Kontrollen kan gjøre stort sett alt, men kan ikke gjøre noe mer enn den blir bedt om. Og da gjelder det at det som sitter mellom stolen og skjermen er på plass

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Klin umulig for meg,get kontrollen har jo ikke fjernkontroll knapp
    Sa du ikke at du hadde det på TV'en før når det fungerte? Du ber bare aktiviteten om å bruke den knappen i stedet for Get

Side 6 av 27 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •