Harmony 1000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 540

Tråd: Harmony 1000

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg mottatt den jeg også, endelig kan man vel si. Etter å ha leika meg litt med den er skrev jeg en liten uhøytidelig test:

Fjompens test av Logitech Harmony 1000.

Du kan også trykke på bildetvfor å komme til artikkelen.

Jeg er iallefall fornøyd så langt. Men for all del, jeg har ikke fått testet den opp mot en pc, eller latt den programmere seg ved å kopiere en annen fjernkontroll. Men ut fra basis oppsettet, og de litt mer avanserte innstillingene så dette meget bra ut.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1
    fant en instillingen som het "Juster intervallene" men det fungerte ikke da jeg økte tiden på kommandointervall, mulig dette er feil instilling og se på da..

Ei heller klarer jeg og kopiere den gamle fjernkontrollen mot harmony.. det er 0 respons. det er det forøvrig på samtlige fjernkontroller jeg har.. ingen av de reagerer mot harmony.
    Den intervallen er nok får å stille hvor lenge det skal gå mellom hvert signal den sender ut. DVD start 1 sekund, så forsterker. eller DVD start 2 sekunder så forsterker.

Når det kommer til TVen så programmerer du selv, eller henter du fra nettet? Vanligvis når man programmerer volum osv, så må man holde inne slik at den registerer det, da kan man også holde knappen inne på ny enhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg fant ut at det kun var for å stille inn de hastighetene der..

fortsatt ingen løsning på det problemet..

har prøvd begge deler, men harmony kontrollen lystrer ikke på noen av de fjernkontrollene jeg har..

dette begynner og bli slitsomt, ikke får jeg svar fra logitech heller.. har ventet lenge nå.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HTPC, Medio?

Hei

Jeg har et par spørsmål her, angående 885/895 og 1000.

Har egentlig bare et hinder igjen før jeg kjøper en av disse kontrollene.

Spørsmålet går som følger:

Jeg ønsker å styre HTPCen direkte igjennom en harmony kontroll. Men ettersom jeg kan lære den MS kontrollen, vet jeg at dette skal gå fint.. men, er det mulig å få kontrollen til å styre selve media center programmet via "wath tv, watch movie" opplegget?
    Jeg ser for meg å trykke på "Watch Movie from PC" f.eks, så går lerret ned, forsterker går på, htpc går på og ender til at jeg står på menyen hvor jeg har rippet inn noen dvd filmer fra arkivet..

Noen som har kunnskap om dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan styre MCE via knapper på fjernkontrollen så burte det vel gå greit, har ikke testet selv. Men hvis du må bruke musa/musepeker får å gjøre det så går det vel ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vel vel

ja jeg fant ut at det kun var for å stille inn de hastighetene der..

fortsatt ingen løsning på det problemet..

har prøvd begge deler, men harmony kontrollen lystrer ikke på noen av de fjernkontrollene jeg har..

dette begynner og bli slitsomt, ikke får jeg svar fra logitech heller.. har ventet lenge nå.
    Nå er det sånn at det finnes bruksanvisning via nettsiden til harmony,

Jeg håper at du er klar over at når du kjører learn funksjonen så sitter mottageren på undersiden. jeg har ingen problemer tok meg ca 2 timer å gjøre alle innstillinger, så nå er den så enkel at tom kona skjønte den etter 1 min.

Har vært i kontakt med logitech ang det å endre tekst på knappene som er til produktene, dette er noe de kommer til å endre med en senere software, dette er vist et nytt prod i fra harmony, ikke samme oppbyggning som de andre modellene......

Mvh Thor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TazmanianDevil
    Nå er det sånn at det finnes bruksanvisning via nettsiden til harmony,

Jeg håper at du er klar over at når du kjører learn funksjonen så sitter mottageren på undersiden. jeg har ingen problemer tok meg ca 2 timer å gjøre alle innstillinger, så nå er den så enkel at tom kona skjønte den etter 1 min.

Har vært i kontakt med logitech ang det å endre tekst på knappene som er til produktene, dette er noe de kommer til å endre med en senere software, dette er vist et nytt prod i fra harmony, ikke samme oppbyggning som de andre modellene......

Mvh Thor

er klar over det.. men den fungerer fremdeles ikke mot panasonic tven min, ikke sånn som jeg ønsker den skal fungere heller.
    Nå har jeg ikke fiklet med den på en liten stund, men bare brukt den som den er.. skal sette meg ned en kveld og programmere mer på den, så kan jeg se om jeg får til learning funksjonen igjen..

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrik for å bytte kanal - ITavisen

sjekk der a??? ser ut som det skal komme stemmestyring...også står det at du bare kan si hvilken sang du skal høre på, så leter den opp sangen og spiller den for deg...naaajs

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

et par "dumme" spørsmål

Nå blir man jo stadig fortalt at det finnes ikke dumme spørsmål, derfor prøver jeg meg....

1: logitech harmony gir mulighet å programmere inn gitte aktiviteter som "se på dvd". Bak en slik aktivitet ligger f.eks Skru på dvd. Sett tv input på x. Sett forsterker på y. osv
    Betyr det at fjernkontrollen trykker på power/standby-knappen til dvd-spilleren, og betyr det igjen at hvis den faktisk allerede sto på så blir det nå slått av? Eller detekterer den om den allerede er på eller i standby?

2: RF-extender. Hvordan fungerer dette i praksis? Jeg
    skjønner at når en bruker RF (radio) så trenger jeg ikke peke på elementene mine, men de godtar vel stort sett bare IR? Må jeg da ha en slags antenne som er i synsfeltet til elementenes IR? Antar jeg kanskje har misforstått dette med RF litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=prazy]Betyr det at fjernkontrollen trykker på power/standby-knappen til dvd-spilleren, og betyr det igjen at hvis den faktisk allerede sto på så blir det nå slått av? Eller detekterer den om den allerede er på eller i standby?
    QUOTE]
    Nei, hehe, fjernkontrollen trykker ikke på knappen for deg, men benytter IR-kommando for å slå på sakene. Den har heller ingen mulighet til å detektere om enhetene er på eller av.
    Fjernkontrollen holder rede på om ting er på eller avslått i sitt eget minne.
    Det betyr at du ikke bør benytte andre fjernkontroller eller knapper for å slå på, da blir det kanskje krøll. Men, det avhenger av om det finnes en Toggle On/Off-funksjon eller egne koder for på og av.
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prazy
    Betyr det at fjernkontrollen trykker på power/standby-knappen til dvd-spilleren, og betyr det igjen at hvis den faktisk allerede sto på så blir det nå slått av? Eller detekterer den om den allerede er på eller i standby?
    Nei, hehe, fjernkontrollen trykker ikke på knappen for deg, men benytter IR-kommando for å slå på sakene. Den har heller ingen mulighet til å detektere om enhetene er på eller av.
    Fjernkontrollen holder rede på om ting er på eller avslått i sitt eget minne.
    Det betyr at du ikke bør benytte andre fjernkontroller eller knapper for å slå på, da blir det kanskje krøll. Men, det avhenger av om det finnes en Toggle On/Off-funksjon eller egne koder for på og av.
    Hilsen Tore

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir man jo stadig fortalt at det finnes ikke dumme spørsmål, derfor prøver jeg meg....

1: logitech harmony gir mulighet å programmere inn gitte aktiviteter som "se på dvd". Bak en slik aktivitet ligger f.eks Skru på dvd. Sett tv input på x. Sett forsterker på y. osv

skjønner at når en bruker RF (radio) så trenger jeg ikke peke på elementene mine, men de godtar vel stort sett bare IR? Må jeg da ha en slags antenne som er i synsfeltet til elementenes IR? Antar jeg kanskje har misforstått dette med RF litt?

1-Som Tore2000 sa den husker hva som står på eller er av. Bruker du DVD som CDspiller og trykker lytt CD, så slår den av TVen, og intet annet hvis du har sett DVD.

2-Så vidt jeg skjønner så får du en IR mottaker som omgjør til RF signaler, og sender disse til en mottaker, som sender IR signalene ut igjen. Dermed kan du ha enhetene i ett lukket skap, eller ett annet rom. Men du må ha IR mottakeren slik at du treffer den med signalet.

Ett annet spørsmål: Hvordan er spredningen på IR signalet ut i fra denne kontrollen, må man sikte nøye, eller kan man holde den i nesten alle retninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic problem

er klar over det.. men den fungerer fremdeles ikke mot panasonic tven min, ikke sånn som jeg ønsker den skal fungere heller.
    Nå har jeg ikke fiklet med den på en liten stund, men bare brukt den som den er.. skal sette meg ned en kveld og programmere mer på den, så kan jeg se om jeg får til learning funksjonen igjen..

Har ikke testet harmony 1000 imot den pannan du har eller andre.
    Men jeg har hatt problem med å lese ir kodene på modellen føre din, da har jeg brukt en ir learner som jeg trenger for å legge kodene inn i crestron styre system, vil anbefale deg å sende en mail til logitech på engelsk da alle sånne mailer går til hoved kontoret i sveits.

mvh
    Thor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Spredning av ir

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    1-Som Tore2000 sa den husker hva som står på eller er av. Bruker du DVD som CDspiller og trykker lytt CD, så slår den av TVen, og intet annet hvis du har sett DVD.

2-Så vidt jeg skjønner så får du en IR mottaker som omgjør til RF signaler, og sender disse til en mottaker, som sender IR signalene ut igjen. Dermed kan du ha enhetene i ett lukket skap, eller ett annet rom. Men du må ha IR mottakeren slik at du treffer den med signalet.

Ett annet spørsmål: Hvordan er spredningen på IR signalet ut i fra denne kontrollen, må man sikte nøye, eller kan man holde den i nesten alle retninger?

Jeg oppfatter det som at den har bra spredning og kraftig signal,

Jeg bruker denne sammen med HK avr 8500 , HK dvd30 , Sony vpl hs60, HP dv9000 med vista, Daewoo dvd recorder.
    Jeg sitter midt under proj å det virker hver gang å faktisk mye bedre en de orginale kontrollene, (fjernkontrollene til HK burde hatt sikte disse er veldig retnings følsomme).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF extender

Dette fungerer på følgende vis.
    Du må ha en rf extender denne snakker direkte med harmonyn via rf z wave, som er harmony sitt dvs er ikke kompatibelt med annet rf utstyr.

Extenderen har 4 eller 5 utganger her kobler man inn så kallede ir snirp dette er små ir øyer som man kan feste enten foran eller på siden det org ir øyet på de skjulte produktene, skulle det være sånn at man har noe utstyr på rf så selger de en ir kontroll med 15 kanaler på elfa, disse kan man lodde inn på eksisterende rf kontroll sånn at man får alle prod til å passe på harmonyn,
    Jeg bruker denne til lerretet lys og el gardiner som bruker rf signal (art nr på elfa 85-831-64).

Håper dette kompliserte mere for deg men mulighetene er der........

Mvh Thor

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da fikk jeg gode svar.
    jeg trodde vel ikke at fjernkontrollen "trykket for meg" :-D , men via IR simulerte tilsvarende klikk på original fjernkontroll. Men at den holder på/av-state i minnet høres jo veldig bra ut. Gjelder dette også de tidligere kontrollene i harmony-serien? Som 885/895

RF: man må altså ha et "IR-øye" eller noe som er i IR-synsfeltet til komponentene. Da blir det vel relativt unødvendig med RF-extender når alle komponentene er i det åpne, bare for å slippe peking med fjernkontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Harmony 1000 her om dagen og har ikke fått sett på den før i dag.

Har møtt på to problemer. Det første gjelder bare aktiviteten "se på tv".

Når jeg velger slår dvd-r spilleren min seg på og jeg finner ingen måte å fjerne den fra den aktiviteten. Jeg har ikke behov for å slå på dvd-r spilleren når jeg ser på tv. Da står den jo bare å lager suselyd.

Det andre problemet gjelder både "se på tv" og "se på dvd". Både forsterker og tv blir slått på da og lyden settes til korrekt kanal på forsterkeren. Men jeg skulle gjerne ha mutet lyden på tv'en samtidig. Ellers må jeg jo hver gang inn og mute manuelt. Det er jo litt selvsagt at tv'en må mutes når forsterkeren slåes på... syntes i alle fall jeg.

Anyone?

Ellers virker det ok så langt.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilken tv du har, men kan du ikke skru lyden helt ned, ikke mute. så når den slår seg på neste gang er den helt nedskrudd?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke kople TVen til forsterkeren, og ha høytallerene på TVen permanent slått av?

Du løser da problemet, og får samtidig mye bedre lyd på vanlig TV titting også. Jeg gjorde det aldri før, men etter å ha gjort det en stund så har jeg aldri angret.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Hei

Jeg har et par spørsmål her, angående 885/895 og 1000.

Har egentlig bare et hinder igjen før jeg kjøper en av disse kontrollene.

Spørsmålet går som følger:

Jeg ønsker å styre HTPCen direkte igjennom en harmony kontroll. Men ettersom jeg kan lære den MS kontrollen, vet jeg at dette skal gå fint.. men, er det mulig å få kontrollen til å styre selve media center programmet via "wath tv, watch movie" opplegget?
    Jeg ser for meg å trykke på "Watch Movie from PC" f.eks, så går lerret ned, forsterker går på, htpc går på og ender til at jeg står på menyen hvor jeg har rippet inn noen dvd filmer fra arkivet..

Noen som har kunnskap om dette?
    Jeg har hatt Harmony 895 og har brukt den mot en pc. Alt jeg gjorde var å legge til pcen i systemet (hvis du har kjøpt pcen, så taster du inn modell nummer etc. og den finner da ut at det er en media center pc). Hvis du har bygget pcen selv, så vet jeg ikke helt, men jeg regner med at det vil fungere..
    Da får du opp en hurtig tast med "watch live tv" (såvidt jeg husker). kontrollen fungerer fint med media center programmet

Side 3 av 27 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •