Harmony 1000 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 27 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 540

Tråd: Harmony 1000

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Har en Harmony 1000 og ønsker å kunne bruke både den og de originale fjernkontrollene.
    Men så har jeg også en liten jente som synes det er veldig gøy å trykke
    på de forskjellige apparatene.
    Prøver å finne en TV benk som har dører i glass men det er ikke så lett.
    Kan selvfølgelig kjøpe en RF extender til Harmonien og skjule alle enhetene.
    Men da forsvinner vel mulighetene til å benytte de andre kontrollene, eller tar jeg feil??
    TV benk som løser problemet, men koster 7k+ --> Hilmers hus. (har en slik novo med seks vippedører med glass selv). Den koster mye, men gjør jobben og er et meget pent møbel etter min mening.

IR funker dårlig hvis du gjemmer utstyret bort ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    • en hånds kontroll --> "One" eller "895" (som har medf. rf ext.)
    • to hånds kontroll som ser litt mer fancy ut --> "1000"
    RF-extender er kjekt å ha uansett det. Du er garantert at signalet når frem dit du vil!

Extenderen plasseres hvor som helst, gjerne bak benken/skjult. IR-øynene trekker du frem til hver av komponentene du vil styre.

Du kan redigere som du vil, og kan selvfølgelig styre hver komponent utenom activities. Det tar noen timer å få det slik du vil, men du er så fornøyd! når du har fått det slik du vil at jeg vil si det er verdt det.

DrE
    Forstår jeg deg rett er det ingen problem å operere feks tv'n uten at man går via aktiviteter, det er litt viktig for meg skjønner du. Fikk vel heller ikke noe skikkelig svar på hvem som er best "one" eller "1000". Har mest lyst på 1000, men er ikke sikker på om det er den som fungerer best. Fungerer one med extender? Har også helt ny PVR dekoder fra lyse, finnes det koder for den eller må jeg programmere dem inn?

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fult mulig å bruke både Harmony 1000 og original fjernkontroll samtidig

Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Har en Harmony 1000 og ønsker å kunne bruke både den og de originale fjernkontrollene.
    Men så har jeg også en liten jente som synes det er veldig gøy å trykke
    på de forskjellige apparatene.
    Prøver å finne en TV benk som har dører i glass men det er ikke så lett.
    Kan selvfølgelig kjøpe en RF extender til Harmonien og skjule alle enhetene.
    Men da forsvinner vel mulighetene til å benytte de andre kontrollene, eller tar jeg feil??
    Da tar du heldigvis feil:-D

Har selv en Harmony 1000 og ønsket å syre komponentene mine fra flere steder i stuen, for eksempel når jeg vipper tv til siden for å sitte i den andre delen av stuen å se på tv, men da rekker ikke fjernkontrollen min rundt hjørnet og bort til paraboltuner, dvd og annet utstyr som står under tv`n
    Var heller ikke interessert i å ha noen klumpete og stygge ir-sensorer limt på mine komponenter pluss at min samboer best kan like å kunne bruke de originale fjernkontrollene av og til.

Løsningen er ganske enkel, jeg har montert min rf-extender i taket pekende på skrå mot tv`n og komponentene som står i tv benken under tv
    Rf-extenderen har nemmelig en innebygget ir sensor som sender ir signalene direkte fra extenderen og over til komponentene dine, da trenger du ikke lime di medfølgende ir-sensorene over ir-øyet på komponentene dine og du har da full tilgang til å velge om du vil bruke de originale fjernkontrollene eller harmony fjernkontrollen din

Dersom du har komponentene dine i ett skap med glassdører eller om de står åpent så er det bare å finne en egnet plass for extenderen din
    I taket ved taklisten var den greieste plassen for min del, men den kan plasseres i en vinduskarm eller på veggen om du vil
    Du må bare ha klar sikt mellom extenderen og komponentene dine og riktig vinkel på extenderen
    Dette finner du ut av ved at du finner en plass der det er best for deg å henge oppp din extender, dersom du er i tvil om det går er det bare å holde din harmony fjernkontroll der du vill montere extenderen og trykk løs på harmony fjernkontrollen din for å sjekke om den virker derfra, dersom din harmony fjernkontroll virker fra den plassen så virker også extenderen derfra og du slipper stygge og sjemmende ir-sensorer på dine komponenter og du har mulighet for å styrer komponentene dine fra den fjernkontrollen du måtte ønske

Jeg har for min del to extendere koblet opp mot min harmony 1000, en som tidliger nevnt henger i taket og en som står i ett lukket skap, dette fordi jeg har valgt å fjerne noen av mine komponenter fra tv benken rett og slett for at jeg ikke syns de er noe pene å se på, disse komponentene som er skjult i skapet kan jeg selvsagt ikke styre med original fjernkontroll fordi de er lukket inne i skap og fordi jeg har limt ir-øyet over ir sensoren på komponenten

Dette ble langt og innviklet, men håper det ga deg svar og forklaring på hvordan det kan gjøres, dersom du lurer på noe mere er det bare å sende meg en privatmelding så skal du heller få telefonnummeret mitt så kan jeg forklare deg og guide deg muntlig

Mvh Support 81

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns min Harmony 1000 er blirr utrulig treg i det siste... noen som opplever det samme?

Tar lang tid når man trykker rundt i menyen på den osv...

Piranah

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piranah
    syns min Harmony 1000 er blirr utrulig treg i det siste... noen som opplever det samme?

Tar lang tid når man trykker rundt i menyen på den osv...

Piranah
    Har ikke merket noe til det. Har du mange komponenter inne på den? Den er jo ikke verdens kjapeste fjernikk i utganspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Har ikke merket noe til det. Har du mange komponenter inne på den? Den er jo ikke verdens kjapeste fjernikk i utganspunktet.

har 8, vel den er vel bare slik tenker jeg..

Piranah

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan forklare meg om jeg kan endre ikonbildet i standardaktiviteter?
    For eksempel så er ikonet for mediacenteret et graf bilde
    Mine bilder er ikonet graf bilde
    og hør på musikk er har et rart bilde.
    Noen måte jeg kan få endret dette?

Mvh Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP!!!

Skal få min Cambridge 740 cdspiller til å skifte digitalinnganger i forhold til se tv og se dvd... noen som veit om det går å få dette til automatisk? Nå må jeg gå inn i komponentlista og velge manuelt...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å lage makroer inne i de forskjellige "actions", så jeg kan ikke se at det ikke skal gå an (vel og merke dersom de forskjellige digitalinngangene har diskrete koder og ikke type "toggle").

Hvis du ikke får det til i harmony-programmvaren selv, så kan du fint sende en epost til support. Treffer du riktig person så går det et par dager og så kan du laste ned en fungerende versjon.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det går an å lage makroer inne i de forskjellige "actions", så jeg kan ikke se at det ikke skal gå an (vel og merke dersom de forskjellige digitalinngangene har diskrete koder og ikke type "toggle").

Hvis du ikke får det til i harmony-programmvaren selv, så kan du fint sende en epost til support. Treffer du riktig person så går det et par dager og så kan du laste ned en fungerende versjon.

DrE
    Jo det er vel det som er porblemet, at de veksler toogle. Har også sendt mail til support så får vi se.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan teste med ett annet Cambidge anlegg i programmeringen, det kan hende de har egne signaler for inngang. Produkter fra samme produsent har som ofte de samme IR kodene.

Newcomer RyGi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1000 og Kingpin duker

Hei!

Vet ikke om dette har blitt diskutert tidligere i denne tråden, men jeg slenger ut et spørsmål
    Har en ny Harmony 1000 som jeg prøver å få konfigurert med et Kingpin Screens Crown Motor CES240
    Det er jo RF som gjelder for lerretet, men må jeg kjøpe til en extender for at dette skal funke? Lerret eller kingping er jo ikke med i listen over enheter?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf og kingpin

Harmony 1000 kan ikke styre RF enheter. Skal du styre en rf enhet med en Harmony 1000 må du skaffe deg en IR til RF omformer.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva Get sin "enkle" digitale TV dekoder heter i Harmony 1000 programvaren?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er den som Logitech softwaren når du velger get, står ved siden av feltet som du skriver i.

Mener den har 2000 eller noe slikt i navnet.

EDIT: GET KCF-2000NS er det står hos meg, funker fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Jo det er vel det som er porblemet, at de veksler toogle. Har også sendt mail til support så får vi se.
    Du har sikkert fått løst problemet ditt, men slenger inn et tips allikavel. Hvis det er innganger som kun kan velges med toogle, så legger du inn en makro for å toogle x antall ganger du trenger for å treffe rett inngang, forutsatt at det er et fast utgangspunkt på produktet. Dette har måttet gjøre på DVD/HDD opptakeren min.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har løst problemet med Get sin digital dekoder (takker AndersT2!)

Men det dukker stadig opp nye problemer. Har bytta ut nesten alt utstyret mitt.

Pioneer 507XA med Pioneer LX6090, Yamaha RX-V750 med Pioneer SC-LX71 og Oppo DVD med Pioneer BDP-51FD.

Fikk Harmony'en opp å gå forholdsvis kjapt med forrige oppsett, men nå har jeg fått et par problemer som jeg ikke finner ut av sånn uten videre. Har satt opp Pioneer SC-LX71 til å styre lyd på alle activites, men når jeg bruker volumkontroll (hard buttons) på Harmony'en, får jeg null respons på volumkontroll på reciveren. Har prøvd å forandre litt på Delay av IR signal, men fremdeles null respons. Noen som har noen gode tips her?

Edit 1: Har også en TViX M-6500A. Er det noen mulighet for Harmony, å sette den opp slik at du kommer inn på hovedmeny til TViX ved oppstart av aktivitet? Har bare fått Harmony'en til å starte TViX'en i undermeny (audio folder, photo folder eller video folder).

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått Volumkontrollen til å virke på Touchscreen volumkontroll, men virker ikke på Hard buttons. Er dette noe som må aktiveres på en eller annen måte? Kan ikke huske jeg gjorde noe lignende ved tidligere oppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Joda, har løst problemet med Get sin digital dekoder (takker AndersT2!)

Men det dukker stadig opp nye problemer. Har bytta ut nesten alt utstyret mitt.

Pioneer 507XA med Pioneer LX6090, Yamaha RX-V750 med Pioneer SC-LX71 og Oppo DVD med Pioneer BDP-51FD.

Fikk Harmony'en opp å gå forholdsvis kjapt med forrige oppsett, men nå har jeg fått et par problemer som jeg ikke finner ut av sånn uten videre. Har satt opp Pioneer SC-LX71 til å styre lyd på alle activites, men når jeg bruker volumkontroll (hard buttons) på Harmony'en, får jeg null respons på volumkontroll på reciveren. Har prøvd å forandre litt på Delay av IR signal, men fremdeles null respons. Noen som har noen gode tips her?

Edit 1: Har også en TViX M-6500A. Er det noen mulighet for Harmony, å sette den opp slik at du kommer inn på hovedmeny til TViX ved oppstart av aktivitet? Har bare fått Harmony'en til å starte TViX'en i undermeny (audio folder, photo folder eller video folder).
    Problemet med volumkontroll tror jeg du kan løse ved å overføre kommandoene fra original fjernkontrollen.

Nå er jeg ikke kjent med TViX, men enten er det lagt inn en funksjon i macroen som setter deg rett inn i under menyen, eller så er det bare sånn. I så tilfelle kan du sannsynligvis sette inn en macro som automatisk tar deg til hovedmenyen. Bare sett inn de knappene som fører deg dit du skal i oppstarts macroen så tenker jeg problemet er løst. Lykke til.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med IR learning, men er akkurat likt. Som sagt så fungerer det på touchscreen'en på Harmony 1000, men ikke hard buttons,

Side 26 av 27 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •