Harmony 1000 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 27 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 540

Tråd: Harmony 1000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av judo
    Det er mulig å få dine enheter til å starte opp fortere. Men det kan ofte forårsake problemer. Juster "interdevice delay" lavere. Problemet du kan få vil være at enheten ikke vil respondere på kommandoer eller bare virke tidvis. Det beste er å la orginale innstillinger være.
    Har ikke samme erfaring når det gjelder originale innstillinger. Min ble mye, mye raskere og mer presis etter å ha satt av litt tid og testet andre delays. Tar litt tid å finne noe som funker bra, og det er ganske frustrerende, men jeg vil påstå at det er verd det!
    Ble ihvertfall kjempeforskjell i mitt oppsett...

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Jeg kjøpte meg en H 1000 for noen dager siden. Den fungerer meget bra og jeg har fått lagt inn det meste riktig, ved hjelp av bruksanvisningen og denne tråden.

Men, ett par ting lurer jeg på: Når jeg trykker "Se på TV" starter Tv`n (Philips 37PF9830) med en gang. Forsterker (Onkyo sr674e) og Paraboltuner (Grundig DSR6450 PVR fra Canal Digital) starter ikke før det har gått 5-6 sekunder. Er det noen måte å få disse til å starte raskere?

En annen ting er at jeg ikke får zone2 på forsterker til å virke.

Noen som har tips om dette, helst så detaljert som mulig.
    Hadde noe av det samme problemet med min pvr tuner fra Viasat
    Løsningen min ble enkelt å greit å gå inn i i programet på pcèn og forandre på hvilken rekkefølge komponentene slår seg på
    Tuneren trenger oftest lengere tid på å starte opp før den er klar til bruk en tv og forsterker
    Så hos meg slår paraboltuneren seg først på så tv og til sist surroundanlegget
    Dette fungerte helt perfekt for min del på min tuner
    Vil nesten tro dette er den enkleste måten for din del også å gjøre det på og mest sansynlig vil du bli kvitt problemet ditt

Mvh support81

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten andre her som har problemer med at de to nederste snarveiene til kanalene på fjernkontrollene ikke virke til tider?

Har lagt inn logoer på tv kanalene på min harmony 1000
    Men de to kanal logoene som befinner seg nederst på skjermen av min fjernkontroll virker dårlig og til tider ikke i det hele tatt når jeg trykker på logoen på skjermen

Noen andre her som sliter med det samme og om det eventuelt er noen løsning på dette problemet?

Mvh support81

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med kanalskifte. tuneren svarer først ikke, men plutselig så raser den gjennom kanalene.
    Mener å ha lest om dette tidligere i tråden, men håper likevell på svar.

Kansje er kjøp av en rf sender tingen?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Har problemer med kanalskifte. tuneren svarer først ikke, men plutselig så raser den gjennom kanalene.
    Mener å ha lest om dette tidligere i tråden, men håper likevell på svar.

Kansje er kjøp av en rf sender tingen?
    RF-senderen gjør ikke ting bedre. Jeg holder på å klikke av denne kontrollen nå. Den fungerer greit 85 % av tiden, men skal jeg inn i programoversikten begynner den å tulle. Hopper to og to kanaler om gangen. Helt sinnsykt irriterende når du skal til kanalen den bare hopper over ...
    I følge Logitech er dette et kjent problem med IR-extenderen og det jobbes med en oppdatering.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå den siste uken har jeg slitt med min også. Har stort sett funket bra før, men nå har den begynt å løpe gjennom kanalene her også. Volumkontrollen er litt ustabil også.
    Pluss at den ikke lenger klarer å sette inputen på recieveren riktig, og den skrur av og på dekoderen som den vil.
    Men ellers funker den fint!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Akkurat nå den siste uken har jeg slitt med min også. Har stort sett funket bra før, men nå har den begynt å løpe gjennom kanalene her også. Volumkontrollen er litt ustabil også.
    Pluss at den ikke lenger klarer å sette inputen på recieveren riktig, og den skrur av og på dekoderen som den vil.
    Men ellers funker den fint!
    Det er merkelig. I begynnelsen fungerte min knirkefritt, så plutselig begynte den å leve sitt eget liv.
    Mulig jeg kjøper en Nevo i statene, begynner å bli litt lei.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er merkelig. I begynnelsen fungerte min knirkefritt, så plutselig begynte den å leve sitt eget liv.
    Mulig jeg kjøper en Nevo i statene, begynner å bli litt lei.
    Ja, jeg synes det er litt merkelig. Det eneste jeg kan tenke meg at det kommer av er at jeg ikke har kjøpt inn noen nye komponenter i det siste, så det er en stund siden jeg har oppdatert den. Men orker ikke begynne å krangle med den nå...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg funket jo oxo kontrollen tipp topp en periode..
    Men nå har det blitt mye tull igjen.
    Begynner å lure på om jeg aldri mer skal oppdatere den,for etter hver oppdatering kommer det nye feil..:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med folks H1000 om dagen? Noen som har fått til noe nytt, vet om noen oppdateringer eller lignende? Fint om de som har erfart noe positivt kan gi en tilbakemelding til oss andre

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Hvordan er det med folks H1000 om dagen? Noen som har fått til noe nytt, vet om noen oppdateringer eller lignende? Fint om de som har erfart noe positivt kan gi en tilbakemelding til oss andre
    Har brukt min i noen måneder nå, og må si jeg er relativt fornøyd. Ingen store problemer, men har hendt et par ganger at volumet har låst seg på +
    Dette er selvfølgelig veldig irriterende og potensielt farlig for resten av utstyret.

Jeg bruker RF sender til en del funksjoner, noe som fungerer greit bortsett fra litt delay.

Jeg har ett ankepunkt og det er tuch displayet. Det fungerer greit, men man er nesten avhengig av å bruke begge hendene. Har lurt på å bytte til 895 for å unngå dette.
    Hvis noen har erfaringer med H1000 og 895, er jeg positiv til argumenter og meninger pro/contra et bytte.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Hvis noen har erfaringer med H1000 og 895, er jeg positiv til argumenter og meninger pro/contra et bytte.
    • èn hånd på 895
    • Z-wave støtte på 895
    • RF by default
    • billigere
    DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har hatt Harmony 1000 en stund no, fungert bra osv. Idag oppdaterte jeg firmware til 5.0.0 får opp "firmware upgrade successful" i displayet. Harmony remote software spør om jeg vil oppdatere programvaren. trykker ja... etter en stund før jeg vit skjerm med følgende melding: Kan ikke vise innholdet klikk på neste for å fortsette.

Helt håpløst! får ikke lagt tilbake softwaren! har prøvd og installere firmware på nytt og det går greit, men når man skal oppdatere så stopper det opp..

Noen her som har erfaring med dette ?? desperat..

PC

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikset, sente en mail til support i går kveld kl 19.00 fikk svar 1 time etterpå.. da var allt fikset.. hadde skjedd noe feil med min konto.. veldig bra med slik kjapp respons fra Harmony support!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Dette har sikkert blitt besvart 19328 ganger før, men jeg spørr alikvel, da slipper jeg å bli igjennom over 25 sider.

Er det noen HDMI-splittere(boks der man kobler inn 2-3 hdmi-kabler for så å ha en opp til TVen) som fungerer med Harmony 1000 uten videre problem?
    Og som også gjerne selges i Oslo-området?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

selger min harmony 1000, om det er noen interesserte.. 1500kr. eksl frakt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beining
    Hei,

Dette har sikkert blitt besvart 19328 ganger før, men jeg spørr alikvel, da slipper jeg å bli igjennom over 25 sider.

Er det noen HDMI-splittere(boks der man kobler inn 2-3 hdmi-kabler for så å ha en opp til TVen) som fungerer med Harmony 1000 uten videre problem?
    Og som også gjerne selges i Oslo-området?
    Det finnes forskjellige typer av de HDMI boksene.

Noen har prioriterte innganger, slik at 1 alltid velges hvis den blir aktiv.

Så har man de som vel er mest normale nå som har egen fjernkontroll. Denne kan du programmere inn på Harmonyen, hvis den ikke allerede ligger i databasen.

Eheitmans har gode splittere så vidt jeg har fått med meg, og ikke så allerverst i pris heller: eheitmann.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

harmony 0ne vs harmony 1000

Vurderer å kjøpe en logitech universal kontroll. Men hvem bør jeg velge, one eller 1000? Er det noe poeng å ha en rf extender når alt som skal styres er i tv benken foran sofaen, men det står bl.a et bord forran, og hvordan plasseres en extender? Kan man styre hver av komponentene separat uten å bruke activities

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lawes
    Vurderer å kjøpe en logitech universal kontroll. Men hvem bør jeg velge, one eller 1000? Er det noe poeng å ha en rf extender når alt som skal styres er i tv benken foran sofaen, men det står bl.a et bord forran, og hvordan plasseres en extender? Kan man styre hver av komponentene separat uten å bruke activities
    • en hånds kontroll --> "One" eller "895" (som har medf. rf ext.)
    • to hånds kontroll som ser litt mer fancy ut --> "1000"
    RF-extender er kjekt å ha uansett det. Du er garantert at signalet når frem dit du vil!

Extenderen plasseres hvor som helst, gjerne bak benken/skjult. IR-øynene trekker du frem til hver av komponentene du vil styre.

Du kan redigere som du vil, og kan selvfølgelig styre hver komponent utenom activities. Det tar noen timer å få det slik du vil, men du er så fornøyd! når du har fått det slik du vil at jeg vil si det er verdt det.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Harmony 1000 og ønsker å kunne bruke både den og de originale fjernkontrollene.
    Men så har jeg også en liten jente som synes det er veldig gøy å trykke
    på de forskjellige apparatene.
    Prøver å finne en TV benk som har dører i glass men det er ikke så lett.
    Kan selvfølgelig kjøpe en RF extender til Harmonien og skjule alle enhetene.
    Men da forsvinner vel mulighetene til å benytte de andre kontrollene, eller tar jeg feil??

Side 25 av 27 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •