Harmony 1000 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 27 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 540

Tråd: Harmony 1000

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare
    Har blitt mye kjappere på touchen :-D
    Jepp, det har faktisk blitt ganske så greit å bruke skjermen nå

Men idag kom en ny skuffelse, viser seg at den fortsatt har sine "raptuser" kjører volum på max og går bananas med kanalvelgeren :evil: Virker som en bare må leve med det :evil: :evil:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec

Men idag kom en ny skuffelse, viser seg at den fortsatt har sine "raptuser" kjører volum på max og går bananas med kanalvelgeren :evil: Virker som en bare må leve med det :evil: :evil:
    Det har faktisk ikke min gjort på lang tid. Før skjedde dette minst et par ganger om dagen (rase gjennom kanalene, ikke skru opp volum).De problemene jeg har er at den av og til fryser og selvfølgelig at jeg plutselig ikke får koblet til IR-extendern.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec

Kommer disse raptusene av seg selv, eller er det for eksempel når man holder knappene inne? Min gjorde også det i starten. Ihvertfall når jeg holdt knappene inne for å justere volum for eksempel. Dette gikk mer eller mindre over etter at jeg justerte ned delay og punktet under Troubleshoot som heter "TV responds to some commands either too many times or only occasionally". Vet ikke helt hva det siste punktet gjør, men antar det er hvor mange ganger den gjentar signalet. Etter å ha fikset på dette fikk jeg mye bedre respons fra kontrollen, og slipper raptusene...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er konklusjonen da? One eller H1000? Hva er best for tiden? RF på H1000 ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kan
    Er det noen som bruker Harmony 1000 mot Motorola VIP 1910-9. Dette er vel den nye dekoderen som Lyse bruker. Finner denne i Logitech, men den kommer opp som om det var harddisk i den. Er det noen som har funnet et bra oppsett for denne. Hva kan jeg kalle den for å finne et mer passende oppsett for den.

Kan
    Har du funnet ut noe mer ang dette... Sliter med det samme

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva er konklusjonen da? One eller H1000? Hva er best for tiden? RF på H1000 ikke sant?
    H1000 har ikke RF innebygd, man må kjøpe en extender ved siden av, koster vel normalt i underkant av 1000,-. Det er vel det samme med One.

875 eller 975 eller hva de heter har det innebygd, de støtter også styring av lys.

Det er vel en egen tråd for One, og det er vel kanskje noen der som har fått testet begge. Min kommer ikke før i mai ser det ut til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

solgt

Nå har eg solgt min Harmony 1000, stor skuffelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiheihei
    Nå har eg solgt min Harmony 1000, stor skuffelse!
    Det hadde vært fint om du kunne skrive hvorfor den skuffer. Jeg tror de aller fleste som er skuffet over H1000 er det fordi de ikke har kjøpt RF extrenger (denne MÅÅÅ man ha!!!) eller fordi de ikke har konfigurert den skikkelig. Fatter ikke hva man ikke kan like med denne.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Det hadde vært fint om du kunne skrive hvorfor den skuffer. Jeg tror de aller fleste som er skuffet over H1000 er det fordi de ikke har kjøpt RF extrenger (denne MÅÅÅ man ha!!!) eller fordi de ikke har konfigurert den skikkelig. Fatter ikke hva man ikke kan like med denne.
    Hvorfor MÅÅÅ man ha extenderen? Min funker god nok uten.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvorfor MÅÅÅ man ha extenderen? Min funker god nok uten.
    Skal man være tøff må man ha extender. Sånn er det bare

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Er vel ikke tøff nok jeg, da. Er veldig fornøyd med den uten extender. Kan ikke si at jeg har savnet den. Måtte eventuelt være for å styre støvsugeren da (ja, latskapen seiret og jeg har kjøpt meg selvgående støvsuger)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten extenderen må man peke på komponentene og den bommer ofte, da blir det rot i systemet med en gang. Det ble det iallefall hos meg. Å måtte løfte den opp over sofa\bordkanten hver gang man skal trykke på et display som skal ligge fint i fanget er jo helt forferdelig! Hvordan kan dere leve uten denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Kanskje jeg har misforstått litt hva den extenderen er? Trodde det bare var en RF-modul, jeg. Men det er altså en mottaker/sender av IR også? I tilfelle så var den kanskje ikke så dum likevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det tull å ha H1000 uten RF extenderen. Den gjør at H1000 sender ut radiobølger som den er laget for, sender disse til en trådløs mottaker, som frakter signalene med ledninger frem til komponentene som skal styres.

RF går igjennom vegger, bord og andre ting som vanligvis stopper IR (infrarøde) signaler.

H1000 er flat og man har den vanligvis liggende i håndflatene, på bordet eller i sofaen. Derfor ønsker man ikke å streve med å reise seg, løfte den opp og så peke mot HIFI racket for til slutt kanskje faktisk BOMME på forsterkerens IR mottaker.

Noen flere som er misfornøyd med denne, hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det tull å ha H1000 uten RF extenderen. Den gjør at H1000 sender ut radiobølger som den er laget for, sender disse til en trådløs mottaker, som frakter signalene med ledninger frem til komponentene som skal styres.

RF går igjennom vegger, bord og andre ting som vanligvis stopper IR (infrarøde) signaler.

H1000 er flat og man har den vanligvis liggende i håndflatene, på bordet eller i sofaen. Derfor ønsker man ikke å streve med å reise seg, løfte den opp og så peke mot HIFI racket for til slutt kanskje faktisk BOMME på forsterkerens IR mottaker.

Noen flere som er misfornøyd med denne, hvorfor?
    Mulig jeg virker litt dum, men hvordan styrer jeg komponentene gjennom kabel? Finnes det en fjernkontroll-inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H1000 sender signalet trådløst til en mottaker. Denne mottakeren har 4 ledninger som går ut til 8 forskjellige komponenter (de 4 ledningene blir splittet dobbelt på enden av ledningene). På hver tupp av ledningene sitter det små klumper på størrelse med en halv fingerneil som du fester på IR mottakeren på de forskjellige komponentene du har.

Hvis du trykker "TV PÅ" på H1000 sender den et RF signal til RF mottakeren, som igjen sender dette signalet ut igjennom ledingene og så gjør det om til IR ut fra klumpene som du har festet til komponentene dine.

Er du med?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått til å koble til datamaskin til tven og bruke forsterkeren til lyd. Deretter å få justert lyden på forsterkeren med H1000 når den er valgt til å bruke datamaskin. Jeg har satt opp kontrollen hos 2 stk, ink. meg selv og det fungerer ikke noen steder. Veldig irriterende at det funker å styre lyden på alle andre aktiviteter, men ikke "bruk datamaskin"....

Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den tok jeg! :-D
    Men den sender også RF-signaler eller?
    Har sett litt på nettet nå, og ser at den koster bare 500...
    Om jeg kan styre støvsugeren med den også, så må jeg gjøre om på budsjettet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H1000 sender IR når du ikke har en extender. Men når du kjøper deg RF extenderen og legger den til i logitech programvaren så vil kontrollen starte å sende RF Den tar alle ting som bruker IR fjernkontroll!

Keegt er det!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått til å koble til datamaskin til tven og bruke forsterkeren til lyd. Deretter å få justert lyden på forsterkeren med H1000 når den er valgt til å bruke datamaskin. Jeg har satt opp kontrollen hos 2 stk, ink. meg selv og det fungerer ikke noen steder. Veldig irriterende at det funker å styre lyden på alle andre aktiviteter, men ikke "bruk datamaskin"....

Hjelp!
    Funker fint hos meg.

Valgte bare at volum styres av forsterker i den første setupen når jeg lager aktivitet.

Side 21 av 27 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •