Harmony 1000 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 27 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 540

Tråd: Harmony 1000

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tosh
    Driver og ser litt på Harmony 1000, eller 885(?). Altså harmonykontrollere med RF (og IR).

Er litt nysgjerrig på hvordan det blir seende ut med RF-IR-overganger, og da hvor store de små IR-dingsene er, og hvordan det ser ut når de er festet på/foran(?) ulike komponenter. Er det noen som har et sånt setup, og har mulighet til å ta noen bilder av det? Hvordan har dere satt opp ting?

Liker designet på Harmony One, og venter spent på om det kommer en variant med RF snart..
    Jeg har akkurat koblet til RF-extender sammen med min H1000 og det fungerer veldig bra stort sett hele tiden. Jeg prøvde først å feste de små senderene i overkant av stereohyllen hvor komponentene står, men det ble ikke helt optimalt. Det kommer selvsagt an på hvordan ting er plassert og hvor god IR mottakeren er i komponenten du skal kontrollere.

Jeg har derfor endt opp med å feste (det er lim på baksiden av de) de på stedet på komponenten som mottar IR signalet. Det eneste som synes av hele RF/IR systemet er da den lille (5 x 10 mm) dingsen som er festet på komponenten. Disse er sorte (ledningene også) så hvis du har sorte komponenter blir de bedre skjult.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen komponenter har 2,5mm eller 3,5mm mono jack "control input" og "control output". Disse kan som regel også brukes, og da slipper man ir-proben i front. Jeg har brukt en slik jack-jack kabel mellom RF-IR adapteren og "control input" på min Classè CP-35.

Ellers kan man jo selvfølgelig skjule ir-proben inni forsterkeren også. Det gjorde jeg på min forrige integrerte (XTZ Class A100), men på akkurat denne var det litt stress. De fleste komponenter i anlegget er jo ikke akkurat fullstappet med elektronikk lengre, så på noen går dette fint.

DrE

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here we go again!

Nå virker det ikke som den vil ta lading lenger, jeg kan sette den i laderen, sjekker at det blå lyset er tent, kontrollen kan sitte der noen timer, ofte over natta. Tar fjernkontrollen ut av laderen og batteriet viser fullt. Men etter en time eller to kommer det melding på skjermen om at den trenger lading igjen.

Skulle ønske jeg hadde kjøpt denne i en fysisk butikk og ikke gjennom "powerbuy" her på forumet. Tror det hadde vært litt lettere å klage da. Har ikke orket å kontakte Logitech support enda, men jeg må vel gjøre det. Dette må vel være en garantisak?

Vet ikke hvoe mange ganger jeg har sagt at jeg har gitt opp denne kontrollen, men greier liksom ikke å la være, de ganger den fungerer er den helt genial, men det er mer og mer sjeldent desverre :evil:

Neste multifjernkontroll blir ikke Logitech, det er helt sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Here we go again!

Nå virker det ikke som den vil ta lading lenger, jeg kan sette den i laderen, sjekker at det blå lyset er tent, kontrollen kan sitte der noen timer, ofte over natta. Tar fjernkontrollen ut av laderen og batteriet viser fullt. Men etter en time eller to kommer det melding på skjermen om at den trenger lading igjen.

Skulle ønske jeg hadde kjøpt denne i en fysisk butikk og ikke gjennom "powerbuy" her på forumet. Tror det hadde vært litt lettere å klage da. Har ikke orket å kontakte Logitech support enda, men jeg må vel gjøre det. Dette må vel være en garantisak?

Vet ikke hvoe mange ganger jeg har sagt at jeg har gitt opp denne kontrollen, men greier liksom ikke å la være, de ganger den fungerer er den helt genial, men det er mer og mer sjeldent desverre :evil:

Synd at du har vært så uheldig! Har ikke hatt min så veldig lenge, men kan ikke si jeg har hatt så mange problemer med min... Er helt sikker på at det er en garantisak. Er nok batteriet som er gåent. Er sikkert ikke så vanskelig å fikse, men det burde jo ikke være nødvendig. Om de av en eller annen grunn ikke vil ta det på garantien, kan du ta det på reklamasjon...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Mange veier til Rom, men billetten kan bli dyr, eventuelt reisen kan bli lang:

0. ("nedgrader" til harmony 895 som er minst like bra funksjonsmessig)
    1. philips pronto
    2. Novo SL
    3. "hva_som_helst" fjernkontroll + girder (billig, men som svenskene ville sagt; jobbigt. INGEN begrensninger i funksjon i alle fall)
    4. LinuxMCE i bunn og full husautomasjon med Gyration (gyromus) (og/eller fjernkontroller i ymse design, og/eller touch-skjermer i ymse design)
    5. URC MX-900 "Genesis" (gammel, men bunnsolid)
    6. Stardraw (pc basert, legg til en touch-skjerm eller web-pad). Koster litt, men har vunnet flere og flere kunder i det siste. Reklamerer i alt av proff AV-magasiner jeg har sett.
    7. AMX
    8. CUE
    9. Crestron

(de 3 sistnevnte blir for dyr for 95% av oss)

Og det finnes sikkert flere...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom en ny firmware for Harmony 1000 for ett par tre uker siden; 4.9.2.

Etter at jeg fikk lagt inn denne, så har faktisk ikke fjernkontrollen feilet i oppstart og bytte mellom aktiviteter mer enn 1-2 ganger. Før så var det meget ofte.

Nå virket den utrolig mye bedre igjen.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kom en ny firmware for Harmony 1000 for ett par tre uker siden; 4.9.2.

Etter at jeg fikk lagt inn denne, så har faktisk ikke fjernkontrollen feilet i oppstart og bytte mellom aktiviteter mer enn 1-2 ganger. Før så var det meget ofte.

Nå virket den utrolig mye bedre igjen.
    Rart, jeg har oppdatert min flere ganger, mrn har fortsatt versjon 4.9.1. Så jeg prøvde igjen ikveld med ny fastware versjon, men det er fortsatt 4.9.1 hos meg. Sikker på at du har 4.9.2??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var utrolig rart. Jeg restartet den nå for å sjekke og det står 4.9.1.

Jeg er 100% sikker på at jeg fikk lagt inn 4.9.2 når jeg koplet den til sist.

Newcomer SpeeS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lys

Hvordan kan jeg styre Lyset i stuen med harmonyen? lest det er mulig, men hvordan?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeeS
    Hvordan kan jeg styre Lyset i stuen med harmonyen? lest det er mulig, men hvordan?
    Z-wave dimmer modul fra Tronika
    Z-wave on/off modul fra Tronika

Så er du igang. Det finnes innbyggingsløsnigner også.

DrE

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

DrE
    oki takk takk. da får jeg gå til innkjøp av et par av de. men er et sånn jeg må sikte på de når jeg skal skru av å på å dimme? eller kan jeg holde harmonyen vanligt i hånden? vist ikke må jeg snu meg vekk fra tven å sikte ditt hvor lampen er...

å et til spørsmål. Vst jeg har 2 slike på 2 forsjellige lamper vil da disse virke samen (dimme begge lampene på likt)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    OBS! here. Du har en H895 fjernkontroll. Mens han (SpeeS) spør om styringsmuligheter i H1000 tråden.
    Jeg har ikke selv H1000 så derfor kan jeg ikke bekrefte eller avkrefte at H1000 har fått en mulighet til å styre Z-Wave moduler...
    Den skal vel greie det. Men man må kjøpe den IR-RF extenderen ved siden av: http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:833682;c:100161

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Dette vil ikke fungere med en Harmony 1000 - den støtter ikke styring av Z-Wave komponenter.
    Se f.eks.: Re: How do I connect a Z-wave light switch to the Harmony 1000? - Remote - Programming - Logitech Forums

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki vist ikke denne Harmonyen ikke støtter disse Z wave greiene. da må jeg spør igjen: Hvordan styrar man LYS me denne kontrollen som skal være muligt å gjøre... alt jeg vil er å skru av eller kunne dimme mine lamper...

Takk

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeeS
    Oki vist ikke denne Harmonyen ikke støtter disse Z wave greiene. da må jeg spør igjen: Hvordan styrar man LYS me denne kontrollen som skal være muligt å gjøre... alt jeg vil er å skru av eller kunne dimme mine lamper...

Takk
    Det finnes noe IR greier man kan bruke. Men da må jo mottaker så i siktet.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersh
    Dette vil ikke fungere med en Harmony 1000 - den støtter ikke styring av Z-Wave komponenter.
    Se f.eks.: Re: How do I connect a Z-wave light switch to the Harmony 1000? - Remote - Programming - Logitech Forums
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    OBS! here. Du har en H895 fjernkontroll. Mens han (SpeeS) spør om styringsmuligheter i H1000 tråden.
    Jeg har ikke selv H1000 så derfor kan jeg ikke bekrefte eller avkrefte at H1000 har fått en mulighet til å styre Z-Wave moduler...
    Jeg beklager! Går litt i surr med trådene av og til. Jeg er klar over at H1000 ikke støtter Z-wave (og at dette i og for seg er dødsens teit, da H1000 er topp-modellen).

Understreker altså at Z-Wave og H1000 ikke er kompiser.

DrE

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse

Jeg har Lyse Dekoder (den grå standard typen) VIP-1710. kan H1000 styre denne for den finner den da jeg legger inn utstyret men den går ikke på når jeg tester.... HJELP? Motorola VIP-1710

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om Harmony One sine muligheter for lysstyring?

Side 19 av 27 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •