Harmony 1000 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 540

Tråd: Harmony 1000

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke si jeg angrer på at jeg byttet den inn i en PS3

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ein god deal ja..

Min fungerar heilt topp, men Ir signale blir for langt før min rikstv dekodar. Slår den av og på i eit tastetrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem og det er at kontollen i cd aktivitet spoler dobbelt frem på cd spor..
    Den gjør ikke dette på dvd aktiviteten,hvis jeg spoler et kapittel frem,merkelig..
    Er et eller annent med intervall innstillingen tenker jeg,noen der ute som har hatt samme problem og gidder å poste veien frem til løsning??

For heller ikke hoppet bakover i cd aktiviteten fra spor til spor.
    Kan bruke hurtigspoleknappen oxo trykke tilbake,men dette blir super tungvint,spes hvis man vil lenger tilbake.
    Dette fungerer oxo i dvd aktiviteten

Ps:bruker dv 989 til både cd/sacd og dvd aktiviteter

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Har et problem og det er at kontollen i cd aktivitet spoler dobbelt frem på cd spor..

...Er et eller annent med intervall innstillingen tenker jeg

For heller ikke hoppet bakover i cd aktiviteten fra spor til spor.

Ps:bruker dv 989 til både cd/sacd og dvd aktiviteter
    Snodig kombinasjon dette her ja. Virker som "sendetiden" på signalet skulle vært lengre på cd, men det vil jo antageligvis ikke gjøre noe med dvd-delen.

Du kan jo prøve å legge inn kodene i "raw". På avanserte innstillinger under din DV-989 meny kan du finne denne menyen.

"Raw" vil si at du trykker på "fwd" knappen på normal måte og at Harmony-kontrolleren ikke gjør noe med signalet etterpå (hverken kutter eller legger til). "Raw" muligheten kan du bruke på problemknappene, men ellers la det ferdige nedlastede være som det var.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurdere H1000 og fint hvis noen kan bekrefte/ avkrefte følgende:

1.
    Jeg benytter HD dekoder fra Canal Digital (kabeltv).
    Er det mulig å legge inn TV kanallogoer på H1000, slik at man enkelt kan
    velge ønsket TV-kanal.

2.
    Dersom jeg benytter radioen på Recieveren (Denon)
    Er det mulig å legge inn Radio kanallogoer, slik at man enkelt kan
    velge ønsket Radiokanal.

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ja
    2. Nei
    :???:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Snodig kombinasjon dette her ja. Virker som "sendetiden" på signalet skulle vært lengre på cd, men det vil jo antageligvis ikke gjøre noe med dvd-delen.

Du kan jo prøve å legge inn kodene i "raw". På avanserte innstillinger under din DV-989 meny kan du finne denne menyen.

"Raw" vil si at du trykker på "fwd" knappen på normal måte og at Harmony-kontrolleren ikke gjør noe med signalet etterpå (hverken kutter eller legger til). "Raw" muligheten kan du bruke på problemknappene, men ellers la det ferdige nedlastede være som det var.

DrE
    Dette skjønte jeg ikke helt,vennligst utdyp :-D
    Er det mulig å bli kvitt problemene med tidsintervaller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beldever
    1. Ja
    2. Nei
    :???:
    Betyr det at det ikke er heller mulig å lagre radionavn f.eks Radio1. Recieveren er skjult og det hadde vært kjekt å kunne velge radiokanal utifra H1000

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Betyr det at det ikke er heller mulig å lagre radionavn f.eks Radio1. Recieveren er skjult og det hadde vært kjekt å kunne velge radiokanal utifra H1000
    Du få i hvertfall egendefinert navn på knapper lenger ned i rekkene, der kan du legge inn styring til hva du selv ønsker, så det burte være mulig. Vet ikke om man kan få denne til å vises som hovedmeny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Har litt spm om H1000 kontrollen som jeg håper dere kan svare:

1. Noen grunn til at jeg ikke burde kjøpe den fra utlandet (eBay) for 2000kr. Vil jeg ha noen problemer hvis den går i stykker eller tar Logitech seg av det uansett?
    2. Kan jeg bruke kontrollen på flere oppsett?; Har da LCD, DVD, X360, AVR på rommet, men har også et oppsett i stuen. Hva skjer da? Kan den ha feks to dvd'er koblet til?
    3. Jeg kan velge TV kanaler fra den, bytte spor på cd/dvd spiller og bruke så å si alle funksjonene jeg ellers måtte bruke gamle kontrollen til?
    4. Hva er denne RF-extender greia folk snakker om?
    5. Fungerer den med X360 eller slår den bare på TV/AVR også må jeg selv bruke X360 kontrollen til å slå på X360?
    6. Hvordan vet jeg om mine tekniske dingsebomser er støttet?
    7. Takk for alle svar

EDIT: Hva er de faktiske fysiske målene på denne? 3,5" skjerm er jo mye. Orker ikke en gigantisk klump heller

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Dette skjønte jeg ikke helt,vennligst utdyp :-D
    Er det mulig å bli kvitt problemene med tidsintervaller?
    Først og fremst, når du holder en fjernkontroll forran Harmonyen for å overføre en kommando så mottar harmonyen en "ir-streng", altså en lang rekke koder. La oss si at fwd originalt har koden "ABCDEF". Når du holder inne fwd knappen (litt for lenge) sender du gjerne "ABCDEFABCDEFABC". Dette blir i harmonyen (dersom det fungerer slikt det skal) omgjort til "ABCDEF" fordi harmonyen gjenkjenner mønsteret i ir-koden. Noen komponenter trenger kanskje dobbel kode (??), altså "ABCDEFABCDEF", og harmonyen har da kuttet så mye at komponenten du skal styre ikke får "nok ir kode".

Dersom (når du skal lære opp harmonyen) du trykker på "learn raw" vil harmonyen lagre _akkurat_ det du trykker på den originale fjernkontrollen. I dette tilfellet "ABCDEFABCDEFABC". Etter du har lært opp harmonyen i "raw-modus" må du teste hver og en knapp. Dersom f.eks en cd da skifter to sanger fremover kan du prøve å lære opp next-knappen på nytt ved å trykke _litt_ kortere på den originale fjernkontrollen under opplæringen.

Hvis komponenten _ikke_ reagerer på en kommando kan du prøve å lære opp harmonyen på nytt ved å trykke _litt_ lengre ved neste opplæring.

Dette kan være en tidkrevende operasjon, men av og til er det det eneste som hjelper på noen knapper.

Begynn med å legge inn komponenten (f.eks DV-989) på normalt vis og så modifiser de knappene som ikke reagerer slik du vil.

Ok, det var raw-kommandoen (slik jeg forstår den, og jeg håper jeg ikke har gått på en smell).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg en harmony 1000 jeg også nå, og er stort sett veldig fornøyd. Men det er en ting jeg lurer på. Har en PVR-dekoder fra Canal Digital, og harmony'en tok den med en gang. Men når jeg pauser bildet, så fortsetter lyden!?! Men når jeg trykker play, fortsetter den der jeg pauset den med både lyden og bildet. Er det noen fler som opplever dette? Og som eventuelt vet hvordan man kan fikse det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med samsung tv

har harmony 1000 fjernkontroll. Når jeg skal skru av TVen så bare skrur den av skjermbilde og det røde lyset på strømknappen som sitter på tven blinker.
    Må trykke på powerknappen på tven for å få den helt av(slik jeg hører klikk lyden som kommer når tven skrus av).
    har en Samsung LE 46m87bd

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    har harmony 1000 fjernkontroll. Når jeg skal skru av TVen så bare skrur den av skjermbilde og det røde lyset på strømknappen som sitter på tven blinker.
    Må trykke på powerknappen på tven for å få den helt av(slik jeg hører klikk lyden som kommer når tven skrus av).
    har en Samsung LE 46m87bd
    Du får vel ikke gjort så mye annet enn å sette en tv i standby med fjernkontrollen uansett. For å slå den helt av må du evt ha en releboks (à la Z-wave som Harmony 895 støtter, men som såvidt jeg vet Harmony 1000 fortsatt mangler støtte for) som kutter strømmen helt?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje litt dårlig forklart av meg. når man skrur av TVn så settes den bare i stanby nå til dags. Var standby jeg mener.
    Når jeg skrur av med orginal kontroll så kommer det et klikk fra tvn, så skrur det røde lyset seg på.
    med harmony så skrur den seg av, men lyset blinker og det kommer ikke noe klikk.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holmez
    kansje litt dårlig forklart av meg. når man skrur av TVn så settes den bare i stanby nå til dags. Var standby jeg mener.
    Når jeg skrur av med orginal kontroll så kommer det et klikk fra tvn, så skrur det røde lyset seg på.
    med harmony så skrur den seg av, men lyset blinker og det kommer ikke noe klikk.
    Bruk lærfunksjonen bare på av knappen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en undersökelse fra Logitech på mail her om dagen. Meget detaljete spörsmål og veldig mange av dem. Tror jeg brukte godt over en halv time på å svare på alt sammen. Fikk ut min frustrasjon der, kan man si. Det kan se ut til at Logitech tar sine kunder på alvor her. Det var bl.a et spörsmål om hvor fornöyd jeg var med kontrollen. Jeg gå en ganske lumpen poengsum. Da fikk jeg spörsmål om min fjernkontroll frös fast og om dette var en av årsakene til min labre poenggivning.

Min fjernkontroll tar seg en tur gjennom kanalene uten å stoppe, opp til flere ganger om dagen. Jeg pröver å leve med det og håper virkelig dette problemet blir fikset snart.

Er det forresten noen som faktisk får TV-en til å skifte til rett inngang?
    Jeg har programmert enkelte taster slik at jeg manuelt kan skifte inngang selv. Veldig irriterende.
    Slik det så ut i undersökelsen så det ut som at man kan selv velge kan endre navn og layout på tastene. noen som vet noe om dette? bruksanvisningen er jo ikke akkurat ...utfyllende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg litt igjen der. Sliter veldig med å få tv'en (Samsung) til HDMI når jeg skal se dvd... Har valgt samme løsning som deg. Det funker, men burde ikke være nødvendig!
    Har også merket at når jeg holder knapper inne, f.eks justering av volum, så har den problemer med å avslutte signalet (lag). Ender stort sett med å holde foran IR-senderen og vente til den gir seg. Funker jo på et vis, men igjen; burde ikke være nødvendig...
    Ellers er jeg veldig fornøyd! Har lagt vekk alle originalkontrollene, og kommer nok ikke til å ta dem frem igjen heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Fikk min harmony 1000 idag og har følgende problem:

1: la inn software
    2: koblet den til
    3: firmware update.
    4: den prøver og restarte men bare henger seg. (hvit bakgrunn logitech logo)
    5: drar ut batteri og prøver igjen akkurat det samme.

Har prøvd den minioob fiksen og diverse andre funnet på nettet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pazzi
    Hallo

Fikk min harmony 1000 idag og har følgende problem:

1: la inn software
    2: koblet den til
    3: firmware update.
    4: den prøver og restarte men bare henger seg. (hvit bakgrunn logitech logo)
    5: drar ut batteri og prøver igjen akkurat det samme.

Har prøvd den minioob fiksen og diverse andre funnet på nettet.
    Hvor lenge venter du? Det tar jo litt tid. Du kan jo også sjekke status og se hva feilen er, hvis ikke du allerede har gjort det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •