Harmony 1000 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 27 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 540

Tråd: Harmony 1000

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvordan var dette med styring av lys igjen.

Når man har Möller sitt trådløse system, funket det da med RF extenderen og med en gang, eller må man inn med noe annet?
    Såvidt jeg vet har Möller kommunikasjonen på en frekvens som ikke Harmony-kontrollene støtter. Det er vel kun X-10 og Z-wave som funker?

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Jepp! Jeg får vel heller skaffe meg Crestron, nå som jeg har begynt å jobbe med det
    Ikke dumt, ikke dumt! Dyrt, men absolutt ikke dumt :-)

Har du vært på kurset også?

Hvis du liker Crestron GUI, men ikke har råd så kan du jo ta en titt på Stardraw Control også. Kan fort bli billigere (du trenger bare en gammel pc og en touch-skjerm, evt en "surfepadde" à la quadpad for å få kontrolleren trådløs). Kan enkelt bygges ut med rele-kort, seriell-kort, USB-UIRT osv.... vendur.no har noen av tingene)

DrE

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ikke dumt, ikke dumt! Dyrt, men absolutt ikke dumt :-)

Har du vært på kurset også?

DrE
    Nope, intill vidre holder jeg meg til å henge opp PJer... Men jeg håper jeg lærer noe etter hvert!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte jeg kan endre skriften på f.eks "Top Menu" som ligger inne som standard for min DVD spiller?

Får jo endret hva den gjør, men ikke selve navnet, ihvertfall ikke hvor der jeg har letet.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er det noen måte jeg kan endre skriften på f.eks "Top Menu" som ligger inne som standard for min DVD spiller?

Får jo endret hva den gjør, men ikke selve navnet, ihvertfall ikke hvor der jeg har letet.
    Selv har jeg Harmony 895, men jeg regner med at det er samme programvaren til Harmony 1000..

Du må velge "Egendefiner knapper" og så velge fanen som heter "Ekstraknapper". Der kan du skrive inn egne navn på kommandoene og evt. rekkefølgen de vises på fjernkontrollskjermen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Selv har jeg Harmony 895, men jeg regner med at det er samme programvaren til Harmony 1000..

Du må velge "Egendefiner knapper" og så velge fanen som heter "Ekstraknapper". Der kan du skrive inn egne navn på kommandoene og evt. rekkefølgen de vises på fjernkontrollskjermen.
    Men det er vel de som havner nedover i menyen.

Jeg håper det finnes en måte å endre navnet på de få som er på hovedmenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Velvel, så lenge varte min Harmony-epoke! Etter å ha mailet fram og tilbake med Logitech i Canada et par dager, og byttet kontrollen inn i en ny en uten framskritt fant jeg ut at jeg nok en gang tok den med til butikken, leverte den og stakk avgårde med en PS3 istedet. Jaja! Takk for alle gode hjelpeforslag ihvertfall!
    Og med PS3 kan man jo ikke bruke Harmony fjernkontrollene heller såvidt jeg vet(?) (siden den benytter Bluetooth for remote control....noe som alle burde gjøre siden man slipper å peke på utstyret når man bruker kontrollen).

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    Og med PS3 kan man jo ikke bruke Harmony fjernkontrollene heller såvidt jeg vet(?) (siden den benytter Bluetooth for remote control....noe som alle burde gjøre siden man slipper å peke på utstyret når man bruker kontrollen).
    Stemmer det og er fullstendig enig. I 2008 burde det være helt unødvendig å måtte peke på, passe på at kjerring, unger, bikkjer, Øl bokser på bordet etc. står i veien når en skal skifte kanal.

Men ir er vel meget billig og lett måte å gjøre det på.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    Sannhet med modifikasjoner. Man kan shoppe USB ir adapter (og dermed fint styre ps3 med harmony) :wink:

DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    I 2008 burde det være helt unødvendig å måtte peke på, passe på at kjerring, unger, bikkjer, Øl bokser på bordet etc. står i veien når en skal skifte kanal.
    Økonomisk og greit svar på problemet med ølbokser, bikkjer etc er Harmony 895 med medfølgende RF-IR blaster. Ut av syne med komponentene + full styring = sant.

DrE

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg er fullstendig klar over alle duppedingser en kan kjøpe, men det burde vært unødvendig. Et eller annet system som går på radiosignaler burde være standard på alle komponenter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    generelt sett helt enig Razortec, det burde vært en standard såklart.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    generelt sett helt enig Razortec, det burde vært en standard såklart.
    Hadde vært greit.

Men jeg tror det er lenge til enda. Først så må vel universal fjernkontroll produsentene få dette inn, før HW produsentene begynner å bruke dette.

Tror det blir mer og mer vanlig med universal fjernkontroller, og folk liker ikke at ting ikke funker, slik som PS3 rett ut av eksen.

Da må nok produsentene begynne å bygge inn begge deler, og det er vel en kostnad de ikke vil ha.

Dessuten så er det ikke så mange åpne frekvenser man kan bruke, og de som er åpne, begynner å bli meget brukt opp. Mest brukt er vel 2.4 GHz båndet. Hvor både tastatur, mus, bluetooth, trådløst internett, og mye annet bruker.

Det er flere ganger påvist at netthastigheten har gått ned når man har brukt dette båndet mye.

Men ting kan løses.

Men som jeg pleier å si: "Mer RF, mer kreft!!!"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem og det er at kontollen i cd aktivitet spoler dobbelt frem på cd spor..
    Den gjør ikke dette på dvd aktiviteten,hvis jeg spoler et kapittel frem,merkelig..
    Er et eller annent med intervall innstillingen tenker jeg,noen der ute som har hatt samme problem og gidder å poste veien frem til løsning??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kl. 00:43 hengte denne forp*** dri** seg opp igjen, volumet nådde +1 før jeg fikk kastet meg frem å skrudd ned volumet. 1600W på 2stk S23, vet ikke hvor bra det er på disse høyttalerne, men ser ut til å ha tålt det. For å si det sånn er det ikke lenge før denne fjernkontrollen havner på havets bunn :-x Enten det eller så får jeg finne den hos Logitech som er ansvarlig for at dette produktet er tilsalgs å trøkke fjernkontrollen oppi et visst sted. Begynner å bli rimelig lei dette nå.

En siste løsning kan eventuelt være å kjøpe en RF extendertil denne, noen som vet om det vil funke? Hvis ikke finner jeg et annet produkt som fungerer, sålangt har dette vært 2500,- rett i dass :-x

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kl. 00:43 hengte denne forp*** dri** seg opp igjen, volumet nådde +1 før jeg fikk kastet meg frem å skrudd ned volumet. 1600W på 2stk S23, vet ikke hvor bra det er på disse høyttalerne, men ser ut til å ha tålt det. For å si det sånn er det ikke lenge før denne fjernkontrollen havner på havets bunn :-x Enten det eller så får jeg finne den hos Logitech som er ansvarlig for at dette produktet er tilsalgs å trøkke fjernkontrollen oppi et visst sted. Begynner å bli rimelig lei dette nå.

En siste løsning kan eventuelt være å kjøpe en RF extendertil denne, noen som vet om det vil funke? Hvis ikke finner jeg et annet produkt som fungerer, sålangt har dette vært 2500,- rett i dass :-x
    Har akkurat kjøpt RF-extender og jeg synes det fungerer tilfredstillende. Den reagerer ørlite grann tregere uten at det plager meg, men jeg fikk problemer her om dagen med at den blar igjennom programmene i sitt eget tempo og bestemmer selv når den vil stoppe. Den låste seg også ...igjen.

Var fornøyd med denne fjernkontrollen da jeg fikk den og den fungerte bra, men buggene kom etterhvert av en eller annen grunn.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den fungere tregere da er det ihvertfall uaktelt med en slik extender.
    Dette blir bare verre og verre. Jeg har også opplevd at den plar igjennom kanalene i et rasende tempo, irriterende det også, men er ikke noe fare for at den ødelegger noe, det er verre med lyden..kan få hjerteinfarkt av mindre :s

Har nesten blitt avhengig av en slik kontroll også da, tror jeg må finne meg et tilsvarende produkt som fungerer.

**Edit Beklager raseri-utbruddet, men ble forferdelig irritert/oppgitt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter den å bla i kanalene / skru opp volumet, selv om du ikke retter fjernkontrollen mot komponentene?

Høres rart ut hvis det skjer

Kan det da være at Logitechen sender ett signal som gjør at komponenten henger seg opp?

Så at det var ett sted hvor man kunne skru opp og ned signal styrken, kanskje det kan hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem og det er at kontollen i cd aktivitet spoler dobbelt frem på cd spor..
    Den gjør ikke dette på dvd aktiviteten,hvis jeg spoler et kapittel frem,merkelig..
    Er et eller annent med intervall innstillingen tenker jeg,noen der ute som har hatt samme problem og gidder å poste veien frem til løsning??

For heller ikke hoppet bakover i cd aktiviteten fra spor til spor.
    Kan bruke hurtigspoleknappen oxo trykke tilbake,men dette blir super tungvint,spes hvis man vil lenger tilbake.
    Dette fungerer oxo i dvd aktiviteten

Ps:bruker dv 989 til både cd/sacd og dvd aktiviteter

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den fungere tregere da er det ihvertfall uaktelt med en slik extender.
    Dette blir bare verre og verre. Jeg har også opplevd at den plar igjennom kanalene i et rasende tempo, irriterende det også, men er ikke noe fare for at den ødelegger noe, det er verre med lyden..kan få hjerteinfarkt av mindre :s

Har nesten blitt avhengig av en slik kontroll også da, tror jeg må finne meg et tilsvarende produkt som fungerer.

**Edit Beklager raseri-utbruddet, men ble forferdelig irritert/oppgitt.
    Det er ikke at delay mellom tastetrykk er satt for lavt??

Side 16 av 27 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •