Sunwave SRC3000 viste seg å være ubrukelig, så hva nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sunwave SRC3000 viste seg å være ubrukelig, så hva nå?

Må innrømme jeg har gått på en liten smell, fullstendig selvpåført sådan.
    Hoppet på og kjøpte meg en SRC3000 nylig i den tro at jeg nå skulle få samle alt på èn fjernkontroll, men neeeida...
    Burde nok sjekket opp mer nøye først, men nå har jeg ihvertfall lært

Problemet er at SRC3000 har mildt sagt noen begrensninger på hvilke ikoner man kan legge inn, for det kan man ikke! For hver knapp kan man velge mellom et par ikoner, and that's it, så da er det mildt sagt mange knapper jeg ikke får lagt inn, eller må legge på de mest ulogiske steder!
    For ikke å snakke om volumknappen, det nytter ikke å holde den inne nei, her man trykke en million ganger før man ender opp der man vil...

Så hva kjøper man da? Nevo? Joda, la meg bare rane postkontoret først!

Det jeg altså trenger er en fjernkontroll som lar meg fritt velge ikoner og plassering på knappene på displayet(eller tilsvarende funksjon).

Noen hete tips?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Logitech Harmony 1000 kan være løsningen på dine problemer? Har selv bestilt den, men den er ikke kommet ut ennå.... Kan forhånds bestilles på shg.no

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ut one-4-all "kameleon"?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 1000 blir litt i overkant dyr, vil helst holde meg godt under 1500kr, så kameleon skal sjekkes ut!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kameleon gir meg heller ikke muligheten til å sette opp skjermbildet som jeg vil...skal ikke vær lett nei!!!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv SRC3000 og er veldig fornøyd med den. Det eneste jeg misliker er det at jeg må se hvor jeg trykker og at baklyset er for skarpt i et mørkt rom. Ikonløsningen har gjort at jeg har måttet være litt kreativ på noen av knappene, men det er kun for spesielle funksjoner.

Jeg har ikke problemer med volumkontrollen, den fungerer akkurat slik den skal (kan holde inne knappen og dermed få gradvis volumøkning).

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kunne holde inne volumknappen så mener jeg at du må legge inn kode for det apparatet du skal styre (det fulgte med et stort ark med koder for forskjellige typer apparater, 4 siffer).

Du kan altså ikke bruke "learn" funksjonen, da ender du opp med å måtte trykke et utall ganger for å heve/senke volumet.

Etterpå kan du bruke "learn" funksjonen på de knappene du vil forandre.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man holder inne knappen på den orginale fjernkontrollen lenge nok når du lærer opp den nye er det ikke noe problem. Har den samme fjernkontrollen selv og er kjempefornøyd. Den styrer alle komponentene mine, må som tidligere nevnt være litt kreativ med knappene, men man har jo to sider per produkt. Til prisen vil jeg våge å påstå at ingen slår denne. Så det så!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet så får du ikke det som du spør etter til under 1500, jeg ville virkelig prøvd/vurdert logitech harmony. Om ikke nødvendigvis #1000 (selv om det er vel egentlig bare den som har de funksjonene du spør etter) så kanskje #885

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Jeg bruker selv SRC3000 og er veldig fornøyd med den. Det eneste jeg misliker er det at jeg må se hvor jeg trykker og at baklyset er for skarpt i et mørkt rom. Ikonløsningen har gjort at jeg har måttet være litt kreativ på noen av knappene, men det er kun for spesielle funksjoner.

Jeg har ikke problemer med volumkontrollen, den fungerer akkurat slik den skal (kan holde inne knappen og dermed få gradvis volumøkning).
    Er nettopp derfor jeg hater SRC3000, multifjernkontrollen ble kjøpt inn for å forenkle styring av anlegget, hvilket ikke skjer når jeg må passe på å huske at ikonet for startside på tekst-tv er knappen for justering av volum for den enkelte kanal, og tillegg må ha den på det mest ulogiske stedet jeg kan forestille meg...

Sitat Opprinnelig postet av penol
    For å kunne holde inne volumknappen så mener jeg at du må legge inn kode for det apparatet du skal styre (det fulgte med et stort ark med koder for forskjellige typer apparater, 4 siffer).

Du kan altså ikke bruke "learn" funksjonen, da ender du opp med å måtte trykke et utall ganger for å heve/senke volumet.

Etterpå kan du bruke "learn" funksjonen på de knappene du vil forandre.
    Kodene for H/K hjelp meg null og niks, så der var jeg nødt til å bruke learn-funksjonen, og da var jeg like langt...

Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Om man holder inne knappen på den orginale fjernkontrollen lenge nok når du lærer opp den nye er det ikke noe problem. Har den samme fjernkontrollen selv og er kjempefornøyd. Den styrer alle komponentene mine, må som tidligere nevnt være litt kreativ med knappene, men man har jo to sider per produkt. Til prisen vil jeg våge å påstå at ingen slår denne. Så det så!
    Nåh, deg om det, jeg gidder faktisk ikke bruke min engang, går lettere å bruke de fem gamle, og fjernisen til projektoren får jeg ikke lagt inn i det hele tatt!

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Såvidt jeg vet så får du ikke det som du spør etter til under 1500, jeg ville virkelig prøvd/vurdert logitech harmony. Om ikke nødvendigvis #1000 (selv om det er vel egentlig bare den som har de funksjonene du spør etter) så kanskje #885
    Har sett litt på 885 ja, får spore opp mer info på denne og se hva det går i. Alternativet blir å spare til f.eks. Harmony 1000, for med de begrensningene SRC3000 har blir den liggende ubrukt, så hvis noen vil kjøpe, be my guest

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Src

Jeg har selv denne fjernkontrollen å er ganske fornøyd.. men som du sier er d litt for dumt at man ikke kan velge alle ikoner på alle knappene.. der må man bare være kreativ.. men når jeg lærte den opp til å brukkes på forsterkeren holdt jeg bare inne volum knappen en liten stund. jo lengere du holder inne jo mer ''følsom'' blir den.. prøv så får du se..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbud på denne på HIFI Klubben nå.

498,-

Tilbehør - Fjernkontroll | Hi-Fi Klubben: SUNWAVE SRC3000 Fjernkontroll

vurderer å slå til

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder noe annet! Problemene med den fjernkontrollen er beskrevet lenger oppe, jeg gikk over til Logitech, og det er så uendelig mye bedre.

Den Sunwave-fjernkontrollen har forøvrig vært på "tilbud" til akkurat samme pris et par ganger i året de siste fem årene...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det. da blir det en Harmony istede på meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Vurder noe annet! Problemene med den fjernkontrollen er beskrevet lenger oppe, jeg gikk over til Logitech, og det er så uendelig mye bedre.

Den Sunwave-fjernkontrollen har forøvrig vært på "tilbud" til akkurat samme pris et par ganger i året de siste fem årene...

Må si meg enig her gitt, tror ikke det er den helt store suksessen, tviler på at du får det du betaler for

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, smaken er som baken. Jeg har hatt Sunwave 3000 og alt fungerte smertefritt.

Eneste grunn til oppgradering til Harmony 895 var:
    1. lysstyringsmulighet
    2. RF
    3. "gadgetfaktor"

Selvfølgelig kommer det litt an på flaks. Har man en komponent som ikke passer inn i 3000-verden, så sliter man jo. Jeg hadde nok sånn sett flaks.
    Og om den ikke skulle hatt noen begrensninger til 495,- så hadde jeg blitt overrasket

DrE

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Vel, smaken er som baken. Jeg har hatt Sunwave 3000 og alt fungerte smertefritt.

Eneste grunn til oppgradering til Harmony 895 var:
    1. lysstyringsmulighet
    2. RF
    3. "gadgetfaktor"

DrE
    Hmm... så den kan ikke lære f.eks. Elko Matic fjernkontrollen for lysstyring? Ptooey! Blir vel Harmony på meg også da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har børstet støv av min gamle 3000 igjen.

Måtte oppjustere makroene litt, og da dukker der opp et problem.

Jeg har en panasonic plasma, og der må man holde inne on/off knappen en liten stund når man skal skru av tv'en, hvilket betyr at når jeg programmerer en makro for å skru av alle komponenetene mine så fungerer det prikkfritt bortsett fra med tv'en.

Noen som har samme problem, og som evt vet om det er mulig å finne en løsning på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke heller selge meg fjernkontrollen rimelig da?:razz: