Fjernkontroll til gammel loewe TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll til gammel loewe TV

I påvente av flatskjerm-tver til en fornuftig pris og skikkelig kvalitet har jeg skaffet meg en pent brukt Loewe Xelios CRT-tv.

Problemet er at den originale fjernkontrollen ikke fungerte. Jeg har vært innom en loewe forhandler, og blitt fortalt at prisen på en ny originalkontroll er ca 1200kr :???:

I stedet lurer jeg på å skaffe meg en universalkontroll, siden f.eks. en harmony-kontroll koster mindre enn dette, og kan styre resten av anlegget også.

Men det store spørsmålet er om harmony-kontrollen styrer alle funksjoner på TVen eller om jeg må ha originalkontrollen for å få tilgang til spesielle knapper som meny/exit, widescreen-modus etc. Jeg har sjekket på logitechs websider og min TV ligger i databasen, men spørsmålet er om alle funksjoner er støttet, eller om det bare er volum/kanalskift og slikt som fungerer.

Er det noen som har loewe-TV som har forsøkt denne kombinasjonen og som kan bekrefte eller avkrefte om dette fungerer?

Tips om eventuelle andre universalkontroller som fungerer, eller kilder til billige originalkontroller tas også imot med takk!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Harmony 525, som fungerer på 32" Loewe Aventos ZW3981.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har en Harmony 525, som fungerer på 32" Loewe Aventos ZW3981.
    Flotters. Fungerte den uten at du måtte bruke originalfjernkontrollen til å lære kommandoer? Og fungerer alt? Endre kanaloppsett, skifte mellom widescreen-modus etc.?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •