Skuffende Sennheiser RS 120! Alternativer??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Skuffende Sennheiser RS 120! Alternativer??

I naiv tro på Sennheiser`s kvalitet bestilte jeg meg disse UTEN å høre på dem, idiotisk... Har aldri prøvd trådløse før, men lyden var ikke en brøkdel av mine gamle Sennheiser HD 435! Grunnen til kjøpet er at putene på 435`ene har gått i oppløsning, og at kabelen på disse kun er 2 mtr. Fra forsterker til sweetspot har jeg 3,2mtr... Noen som vet hvor man får tak i forlengelseskabel og nye puter?? Lyden i de nye flater helt ut, hvis jeg prøver å skru opp. Null bass, og radiostøystøy. Blir returnert på mandag.

Noen med anbefalinger om alternativer?
    Jeg burde kanskje ikke gå for trådløse, når Sennheiser til 1000 lappen låter helt crap? Vurderer en kabelvariant til mellom 500-1000 kr.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mye trådløst.. bl.a har min far Philips, og jeg har prøvd Sennheiser og JVC via jobb. Alt jeg har testet av trådløst har spilt elendig iforhold til enklere modeller med ledning.

De fleste av-forhandlere burde ha slike ledninger på lager.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er å faktisk finne et sted som forhandler forlengelseskabler og puter til hodetlf, noen med linker?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lokale hifisjappe og elkjøp har det. Ikke umulig dine lokale har og.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Min lokale hifisjappe og elkjøp har det. Ikke umulig dine lokale har og.
    Da fikk jeg ihvertfall tak i forlengelseskabel på 2,5 mtr ; )
    He he, laget meg nye puter til HD435`ene- av skumgummiputer til poleringsmaskin. Tilskjært med Stanleykniv, saks og hulltang Funker som juling! :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjer det ting her... Plutselig har jeg Sennheiser HD595, Beyerdynamic DT 931, Rega Ear hodetelefonforsterker, i tillegg til mine gamle HD 435 Manhattan:-) Noen som har erfaringer med DT 931?
    Hvordan er disse i forhold til HD595? Kommer til å selge ett av de nye parene, når jeg har bestemt meg for hvilket jeg skal beholde.. Utrolig oppgradering av lyden med Rega Ear også :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med Beyerdynamic.. men siden det ikke blir veldig store og dyre høyttalere på meg med det første, har jeg vurdert å satse på et sett fra de og en god hodetlf-amp.

Ifølge de fleste skal det kunne gi samme lyd som fra en veldig mye dyrere gulvstående.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sennheiser hd 435

Øreputer fås kjøpt til hd 435. Delenummeret er 50757E. Det er dårlig support på å bestille disse. Ikke gi opp, for de er å få tak i! Fikk et par senest i går
    (5. sept.2006). Ring eventuelt Sennheiser Norge i Oslo! Det måtte jeg gjøre til slutt.................

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sennheiser
    Øreputer fås kjøpt til hd 435. Delenummeret er 50757E. Det er dårlig support på å bestille disse. Ikke gi opp, for de er å få tak i! Fikk et par senest i går
    (5. sept.2006). Ring eventuelt Sennheiser Norge i Oslo! Det måtte jeg gjøre til slutt.................
    Takker for tipset, men hvis du leser lenger opp så laget jeg likegodt nye selv :-) Bruker de ikke lenger etter jeg kjøpte Sennheiser HD 600...
    Servicen hos Sennheiser Norge i Oslo får du billig av meg, jeg fikk ikke hjelp selvom jeg møtte opp personlig etter å ha blitt avvist/sendt dit av hifikubben!

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en ting jeg har lært er det aldri å kjøpe ørepropper og hodetelefoner uten å høre på dem. Har gjort 2 bomkjøp akkurat der. Har de produktet i en hifibutikk så stikker jeg heller innom der og hvis jeg liker produktet så blir det kjøpt i den butikken (for å takke for demoen). At jeg betaler et par hundrelapper ekstra gjør ingenting.

Beyerdynamic DT770pro kan anbefales. Ikke så detaljerte og litt mørke for min smak ,men duverden så morsomme de er mtp på dypbass.. Flere ganger har jeg valgt disse over dyrere modeller fra sennheiser og grado

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •