Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 207
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men...

Fikk for noen dager siden Logitech Harmony 895 (m/RF-extender 896) i posten, og satte den i laderen over natten. Installasjon begynte greit, i kjent Logitech-stil, med automatiske oppdateringer og alt.

Begynte så å sette opp konfigureringen i det (ganske trege) web-baserte styreprogrammet. Ser ut som det meste er mulig å få til her, selv om det er litt tungvint og langsomt.

Det kom noen feilmeldinger under programmeringen (nedlasting av konfig fra PC via USB til kontrolleren og RF-extenderen), men etter flere forsøk så det ut til å gå seg til (dessverre noterte jeg meg ikke alle småkryptiske feil- og problemmeldinger underveis, men det virket ikke helt stabilt).

Nå skulle da 895'n være klar til å styre alt fra AV-receiveren til lyset i stua (jeg fant helt uproblematisk konfigurasjoner for alle mine enheter).

Activity- og Device-knappene (man kan velge aktiviteter som "Se på DVD", og styrer da flere enheter "samtidig", eller å bare velge å kontrollere en device som CD-spilleren, for eksempel) fungerte som de skulle, men med det samme jeg prøvde å trykke en knapp som faktisk sender ut IR/RF-signaler, så låste kontrolleren seg! Den eneste måten å få resatt den på, var å ta ut ladebatteriet (og det lokket sitter utrolig hardt). Dette gjentok seg gang etter gang. Jeg prøvde å programmere kontrolleren på nytt, installerte styreprogrammet på nytt, restartet PC'en mellom hver gang, endret litt på konfigurasjonen, men etter flere timer virket det fortsatt ikke.

Småforbannet prøvde jeg meg gjennom web-support-systemet fra styreprogrammet, men fant ikke noe relevant info (har ikke registrert feil selv). Til og med linken til brukermanualen var feil (fikk kun opp Harmony 600). Etter litt googling, fant jeg at jeg ikke var alene om problemene, se for eksempel:

http://www.minhembio.com/forum/index...00&searchtime=

http://www.remotecentral.com/cgi-bin...hread.cgi?3525 (Harmony 890 er den amerikanske versjonen av 895, uten tekst-TV knapper).

Det ser altså ut til at Logitech er på tynn is med dette produktet...

Jeg lot min 895 ligge til dagen etter, og startet hele prosessen på nytt. Denne gangen fjernet jeg en masse Activities og Devices (blant annet lyskontrollere fra Philips og Waveman) slik at jeg fikk en lettere konfigurasjon. Jeg så ingen endringer i prosessen, men denne gangen så det ut til å fungere helt strømlinjeformet. Og ganske riktig - nå virket den til slutt! Og med litt småjusteringer har jeg nå en universalkontroll som virker, med norske tekster (delvis) og som faktisk virker intelligent og enkelt (Dragen prøvde den, og forstod alt uten instrukser av noe slag! :-D )

Hvorfor det plutselig virket, vet jeg ikke, men jeg ser at det samme skjer for andre. Mulig at Logitech har foretatt "hemmelige" forbedringer i programvaren som gjør at det virker, mulig at arkitekturen er såpass ustabil at man er nødt til å gjøre prosessen 100% riktig (uten å måtte trykke "No", "Back" eller "Cancel" underveis), mulig at min første konfigurasjon var for komplisert (jeg definerte først min uferdige hjemmekino med projektor og styr, minianlegget i stuen, samt lyskontrollere; nå styrer jeg bare TV+DVD som står i stua). Jeg prøvde å legge tilbake lyskontroller-funksjonene, men de lot seg ikke lenger definere inn i konfigurasjonen (selv om de står i lista over kjente enheter). Kanskje disse, som bruker en annen teknologi (RF, men med en annen modulering? Z-wave?), var de som skapte problemene?

Logitech har også fjernet alle spor av 895 fra sine web-sider (890 finnes fortsatt på de amerikanske sidene).

Funksjonalitetsmessig er dette det råeste jeg har sett! Her er det rom for å gjøre alt som er mulig å tenke seg med en fjernkontroll. Designet er også bra, virker solid, robust og presis, men i gjennomført plast a la Logitech.

Det hjelper imidlertid lite dersom den ikke virker, og på teknisk gjennomføring og support må dette bli absolutt laveste score (jeg ser også der ute at erfaringen med Logitech telefonsupport varierer fra null til kjempebra på dette produktet).

Min konklusjon er allikevel at jeg nok beholder kontrolleren. Nå virker den, og jeg satser på at Logitech får dette under kontroll før jeg skal reprogrammere kontrolleren igjen om noen uker.

Har du ikke bestilt den ennå, så vent litt og følg med!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svært mye god info her Dragemat. Jeg har lenge tenkt å kjøpe denne kontrolleren, mer har sett det litt ann. Nå ser det imidlertid ut til at jeg venter enda litt lenger Det er alfa og omega at kontrolleren virker med X10 RF systemet mitt...

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne fjernkontrollen jeg også. Men...

Hvis jeg ikke trenger RF-signaler, er det like greit å kjøpe 885? Er det andre merkbare forskjeller på disse to enn RF? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk Logitech CD'n!

Har nettopp fått min 895 i hus, men har ikke fått konfigurert den 100% enda.

Vil bare komme med et tips til vordende 895/885 kjøpere:
    Ikke vær "smart" og tro det er best å laste ned nyeste versjonen av programvaren fra websidene. Som regel er jo slike medfølgende CD'er utdatert så jeg er vant til å aldri bruke dem.

På dette produktet fungerer imidlertid ingenting om du ikke FØRST bruker CD'n. Brukte over 1 time på troubleshooting med det nedlastede grensesnittet før jeg avinstallerte det og testet programvaren som fulgte med på CD'n istedet--og vips ny firmware både på fjernkontrollen og RF-IR extenderen uten problemer (gitt at du har åpnet din firewall om du har det, og gjerne disablet antivirus).

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnuggleCola
    ...(gitt at du har åpnet din firewall om du har det, og gjerne disablet antivirus).
    Kan ikke bli mer skeptisk enn det er jeg nå, når jeg leser at en skal disable så mye av sikkerhetsfunksjonene for å kjøre update. Rimelig rotten SW om du spørr meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kan ikke bli mer skeptisk enn det er jeg nå, når jeg leser at en skal disable så mye av sikkerhetsfunksjonene for å kjøre update. Rimelig rotten SW om du spørr meg.
    Ikke helt enig. Du må enten disable din firewall, eller legge inn tillatelse i den slik at harmony-software'n kan kommunisere ut - noe den er helt avhengig av. All software som skal kommunisere inn/ut slik må legges inn i firewallen uansett, med mindre det ligger automatiske profiler i din firewall som gjenkjenner programmet, slik det ofte er for f.eks. msn messenger etc. Men det er enklest å bare disable den i første omgang--du skal jo bare "ut" på nettet med den softwaren der og da, og derfor er det etter min mening liten vits i konfigurere harmony inn permanent. Pop up blocker må også disables midlertidig... dette er egentlig helt standard når det gjelder web baserte grensesnitt, uansett leverandør.

Disable antivirus er bare en anbefaling, kommer vel an på hva man kjører.

Jeg disabler uansett bare en times tid mens jeg konfigurerer, noe jeg regner med blir ganske sjelden når ting først er satt opp. Du trenger ikke ha alt dette disablet permanent bare fordi du har en fjernkontroll i stua ;-)

Dette er jo generelle datatekniske ting. Når det gjelder fjernkontrollen har jeg ennå ikke hatt tid til å få den ferdig konfigurert men det bør ordne seg i kveld håper jeg.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnuggleCola
    Ikke helt enig.
    Ja, vi kan nok være enige om at vi er uenige.

Det er dog stor forskjell på å disable firewall (FW) totalt kontra åpne for spesifikke applikasjoner. Åpne for applikasjoner er OK, disable FW er FY. I august skulle jeg patche opp en nyinstallert MS 2003 Server via en bredbåndlinje uten FW/router. Det tok mindre enn 5 minutter før første virus var et faktum!!!

Mulig at jeg er nok en smule "overbeskyttende" når det gjelder PC'ene mine hjemme, men til gjengjeld har jeg ikke hatt virus (eller ondsinnet spyware) siden jeg forlot høyskolen i -93. På jobben er vi enda mer krakilske hvis mulig gjennomførbart. Konsekvensene er for store dersom en platform shut'er ned pga overvåkningssystemene krasjer. Derfor setter jeg alle pigger ut når jeg hører at det er anbefalt å disable FW/Antivirus.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Logitech support

Har omsider fått et relativt greit svar fra Logitech support - dette virker (se det viktigste punktet 3), hvis man kjører "happy day"-scenarioet rett gjennom uten fingertrøbbel og sidesprang av noe slag:

"Thank you for your recent inquiry about your Harmony Remote

First of all our sincere apologies in the delay in reply. We had back log that we are diligently working to clear and expect to do so shortly.

To answer your queries as follows:

1) My model is not 890, but 895, which was not available in the list.

- The tech support tool models list does not have the 895 added yet. I was told that it will be added soon. Sorry for the inconvenience.

2) The initial installation of SW and programming of remote RF-extender went seemingly OK, although not quite smooth. There were some retries, but it seemed to pass through. Very slow process, though, probably because it is all served through the web?

- The update process is through the web. Hence the delay. The total time for the remote and extender on average should be around 10 minutes total. The main factors that determine the update time are the size of the configuration file and the Internet speed.

You also mentioned that you are using an IBM computer. If is a Thinkpad, it is known to give problems in USB communication because since the computer uses proprietary USB drivers. For reasons beyond the scope of this reply, we have not been able to provide a permanent solution for this problem.

3) When trying out the remote, the Activities, Devices and other buttons that does not generate an IR/RF-transmission works OK. But when I try any button that will send one or more commands to devices (i.e. power, channel up, play etc.), it freezes/locks (i.e. screen freezes, no signal is sent (at least not received OK by any device), and it does not respond to further button presses).

- As you mentioned, we are aware of the problem. The procedure to solve this problem is as follows.

a) Ensure you are using latest software (6.2.4) – I see from your account that you are already using this. To check the version, right click on the Harmony icon in the system tray and click on 'About' .
    b) Delete both the RF Extender and Remote from the your account.
    c) Add the remote to the account once again, then the RF Extender. Please ensure, the remote is added FIRST, only THEN the Extender. Even if the you have no intentions of using the Extender both must be added. You will be prompted to upgrade firmware you are using an old firmware. Please update firmware if prompted.
    d) Click "Update My Remote". You will be prompted to first update the Extender, then the remote. Again, even if you do not intend to use the Extender, you must update it. Please do not click Support, Test Remote.

4) I noticed that I was no longer able to define devices for light control, like Philips and Waveman - did you remove them, were they the problem?

- Could you please provide the model numbers for these devices so that I can check them out. I am not aware of any such deletions.

5) I also notice that you have removed the 895 from your European web-sites, which have me further convinced that you are familiar with the problem.

- Unfortunately, this may not be the reason why it may have been removed, because we have been able to solve it as mentioned above. Unfotunately, I do not have an answer for you at the moment since this is marketing related."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg hadde tilsvarende problemer med min 895. Det lot seg løse som nevnt ovenfor. Er fornøyd med den nå, selv om det tok meg 1måned til å få den til å fungere. Har noen bestilt rf pc boksen til denne? Lurer på hvordan denne vil gjøre nytte av seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slå av brannmur - da virker det perfekt.

Jeg knota noe skikkelig med min og syntes det gikk ufattelig treigt og fikk mange feilmeldinger - som du beskriver. Greia virket heller dårlig også.
    Når jeg slo av brannmuren på PC'n før jeg koblet til fjernkontrollen gikk alt som på skinner og fjernkontrollen virket perfekt etterpå.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å få litt status på denne, så man slipper eventuelle "nybegynnerfeil".
    Synes den ser meget bra ut utseende messig, og gjør man det rett virker det å være en fantastisk fjenkontroll til under 2000. Den står iallefall på ønskelista mi :razz:

Det burde vel ikke være noe problem å styre dimmefunksjonen Koppla fra Ikea med denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på rf signalene denne sender..

Jeg har lysbrytere fra clas, med ganske enkle innstillinger.. Vil 895'en h noe problem med å virke på disse..?

Noen meninger.?

Denne kan vel oxo konfigureres til å virke med original xbox...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fungerer som en drøm med original xbox

Jeg har en 885 som jeg bruker daglig mot min originale xbox. Da regner jeg også med at 895 også vil fungere som en drøm. :-)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dragemat: Fungerar den som den skal no? Vurderar å bestille meg ein ser du. Men giddar ikkje å herje med eit produkt som softwearen er koko på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 895 og den fungerer strålende

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker bra nå!

Ja, nå fungerer kontrollen helt som den skal, og det har ikke vært problemer av noe slag med programmeringen.

I går monterte jeg - som siste ledd i byggingen av hjemmekino'en! - RF-mottageren og testet gjennom alt, med komponentene bak lukkede skapdører. Fungerer helt suverent!

Det eneste jeg har å utsette på dette produktet nå, er at en del av knappene - f.eks. volum og Channel+/- - er litt små og knotete å bruke i mørket. Har vel sett mer optimale grensesnitt på universalkontrollere, men det er helt akseptabelt. Og så må jeg finprogrammere litt, slik at det blir lettere å bruke noen av DVD-recorder funksjonene, f.eks. (men det er jo et kjempepluss at dette faktisk er mulig!).

Jeg får vel forresten snart legge ut beskrivelse og bilder av vår lille hjemmekino-hule, som altså ble ferdig i helgen. Toppen av kransekaka ble en Xbox360 som Dragen vant! :grin: Klokka ble 04:00 natt til fredag, etter prøveoppkoblingen.... (895'n fungerer forresten mot Xbox360 også, men jeg har ikke sett det store behovet ennå, ettersom jeg må bruke game-kontrolleren uansett...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Harmony 895

Fik denne idag og lekte meg igjennom oppsettet. TV, DVD,RADIO,Xbox, VCR og ikke minst digitalboksen fra Canak Digital. ALT var listet på sidene til Logitech og jeg bare krysset av og de var lagret i oppsettet. Så startet problemene. Fikk ikke tilsynelatende kontakt med remote'en og programmet som ble kjørt fra internett. Ingenting funket. Ringte gratis til helpdesken og snakket med 2nde linje support i en time og han ledet meg igjennom alt.
    Det var firmwaren som måtte oppgraderes. Når vi fikk til dette, var det bare å laste ned oppsettet og alt var bare jubel(han var utrolig flink, hyggelig og hadde god tid...fikk tilogmed frisket opp engelsken). Alt fungerte med 1 tastetrykk.
    Det er bare helt rått, tilogmed konefaktoren på denne er skyhøy.
    Nå klarer jo kona å rigge opp til festkveld med musikk og kanskje en film.
    Regner med at det dukker opp noe ytterligere konfigurering etter en tids bruk, men nå skal det mange fjernkontroller ned i skuffen. :-) :-) :-) :-)

legger med en godlink for de som vil legge til ikonene til tv stasjonene inn på fjernkontrollen...
    http://www.lyngsat-logo.com/tv/a.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg har forstått dette rett går det an og bruke 895 på lys også,men det må vel være i forbindelse med ir signaler?jeg har 2 systemer fra clas ohlson som ikke har ir system men noe annet?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til lys setta dine da, så skal me sjå på saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg også litt på.
    Har et sett fra Clas Ohlson, PCM et eller annet:

Clas Ohlson

Jeg leste at 895 støtter Z-wave standarden for lyskontroll, men om det settet her støtter det eller ikke har jeg ikke peiling på.

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •