Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 207
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fjernkontrollen kan enten sende ut IR direkte til komponenter eller RF til medfølgende mottager (som også er IR-blaster). Så svaret er ja. Sett IR-blasteren et sted som alle komponenter kan nås.

En vanlig IR-extender til 400 spenn burde også fungere greit til ditt formål.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Fjernkontrollen kan enten sende ut IR direkte til komponenter eller RF til medfølgende mottager (som også er IR-blaster). Så svaret er ja. Sett IR-blasteren et sted som alle komponenter kan nås.

En vanlig IR-extender til 400 spenn burde også fungere greit til ditt formål.
    Takk for svar, håper jeg ikke høres altfor grønn ut nå, men jeg trenger å få dette litt mer utdypet ops:
    Ok, så du sier altså at mottakeren må plasseres slik at mottakeren kan nå både TV'en og stereokomponentene? Hadde nemlig tenkt å la fjernkontrollen "snakke" med TV'en direkte, og så plassere mottakeren oppå TV'en slik at den sendte signalene videre til Stereo-komponentene (som er plassert 90 grader ut til siden fra TV'en...). Hvis jeg forstod deg rett er dete ikke mulig da fjernkontrollen sender ut enten RF eller IR, eller hva ? Har lagt ved en skisse av romløsningen.... proporsjonen ikke helt på nett men....

Da er det mer aktuelt med denne IR-ekstenderen du snakker om... Kan denne i såfall brukes på alle typer fjernkontroller? Har du noen linker ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Recap:
    Kan jeg sette mottakeren som en slags mellomstasjon, slik at jeg kan styre både TV'en og komponentene fra samme posisjon ?
    Det følger med en RF mottaker som kommuniserer med "øyne" som følger med. Disse øynene plaserer du slik at de får kontakt med de komponentene du vil styre, så vil disse videre kommunisere med RF mottakere, som igjen får signalene fra harmony.

Øynene plaserer du der de best får kontakt med komponentene som skal styres, og disse er så små og enkle å plasere at det ikke er noe problem. RF går jo igjennom vegger og tak, så da er det ikke noe problem at disse komponentene er utenfor ditt synsfelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    ... RF mottaker som kommuniserer med "øyne" som følger med.....
    hehe... dette skjønte jeg ikke mye av. Er det jeg som er kort i nøtta her eller?
    Følger disse "øynene" med fjernkontrollen?

Godtar TV + Stereokomponenter RF signaler? Trodde de kun virket på IR...

Kan du vennligst fortelle meg hvor du ville plassert RF mottageren og øynene med utg.punkt i skissa mi høyere opp ?

Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å gi ei god forklaring på hvordan dette fungerer i dette innlegget. Ta en titt!

Både IR-øynene og IR/RF-receiveren følger med i pakka til 895 og er kun kompatibelt med Logitech 885 eller 895 (og kanskje andre logitech-fjernkontroller?)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig Enviro, da forstod jeg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Media knapp Harmony 895

Noen som kan gi meg et hint om hva Media knappen på 895 skal brukes til?

OT: Noen som har klart å koble GET STB til mediacenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke media knappen ved en TV-activity til å legge inn favoritt-kanaler med logoer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser i spesifikasjonene hos diverse nettbutikker står blant annet dette:

"Muligheter for mediehåndtering via pc-en ved hjelp av en minimottaker."

Er dette mulig, og hvordan virker dette? Kan man bruke den til å styre allsalgs programmer på pc, eller er det bare noe som virker? F.eks VLC Media Player, Winamp, Microsoft Media Center etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 895 med Pace TDS 460 NV - Viasat +

Jeg har nettopp bestilt en Logitech Harmony 895. Tenkte å brukte den blant annet sammen med Pace 460 Viasat paraboltuner med hardisk. Tuneren har en ganske avansert fjernkontroll med mange funksjoner.

Er det noen som har testet Harmony 895 mot Pace 460 ?

Og hvorfor ikke lime denne tråden til en offisiell Harmony 895 tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Offisiell Harmony 895 tråd!

Jeg spør igjen jeg. Hvorfor ikke gjøre denne tråden til en offisiell tråd istedenfor å spre Harmony 895 spørsmål over hele siden?

Denne tråden har da helt klart flest innlegg og informasjon om kontrolleren.

Fikk den igår og testet den mot Pace TDS460NV paraboltuner/PVR og den fungerer fint. (som svar på mitt eget spørsmål)

Mye pes med denne greia foreløpig. Den skrur enten ikke av eller ikke på komponenter litt om hverandre. Satt en hel kveld og drev med oppdatering av både firmware og softwaren på pc`n. Det lønner seg å oppdatere pc-softwaren etter installasjon fra medfølgende cd. Men den opsjonen om oppdatering får du ikke før du har gått gjennom masse instillinger av ir-reciever og kontrolleren. Det som fungerte før oppgradering fungerer ikke lenger, men det som var problemet før oppdatering er i orden.

Nye problemer avløser de gamle for meg foreløpig. Jeg håper det går seg til etterhvert. Hyppige oppdateringer virker ihvertfall veldig nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 885 Favorite Channels + div

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg 885en, men ting er selvsagt ikke helt problemfritt

Problem 1.
    Jeg har definert en del kanaler i "Favorite Channels", men mitt problem er at 885en sender sekvensen "01" for 1. Jeg har tv signaler igjennom en Amino Aminet 110. Men dessverre så får denne en error når jeg sender tallet 0. Mao så dukker det opp et dialog vindu hver gang jeg velger kanaler fra 1-9. Jeg har ikke problemer med 2 sifra kanaler. Har noen et forslag??

Problem 2.
    Dette er også relatert til "Favorite Channels". Når 885en sender 2 siffer så ser det ut til at signalene sliter med rekkefølgen. Noen ganger kommer bare første siffer fram andre ganger siste. Årsaken er selvsagt at en av signalene ikke kommer fram. Det kan være jeg ikke peker direkte på. Er det noen mulighet for å minke dette problemet?? Feks, øke styrken på signalet, lengden etc. ??

Problem/observasjon...
    Det irriterer meg grønn at jeg ikke kan programmere fjernkontrollen slik at et trykk sender en sekvens med signaler. Mao jeg ønsker meg en macro funksjonalitet.... ja ja....

Og til slutt er det noen som har ikoner til norske kanaler.... ??

Redigert:
    Problem 3.
    Og det ser ut til at når jeg justerer volum på min pv42-600 så justeres den 2 hakk istedenfor 1 hakk... hemmm...

~b

Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluejudas
    Hei,
    Problem/observasjon...
    Det irriterer meg grønn at jeg ikke kan programmere fjernkontrollen slik at et trykk sender en sekvens med signaler. Mao jeg ønsker meg en macro funksjonalitet.... ja ja....
    ~b
    Dette kan du gjøre i Activities-menyene i softwaren og du bruker da tilsvarende knapp på fjernkontrollen. Du kan da f.eks programmere ulike komponenter til å slå seg på/av, velge input, kanal osv automatisk kun ved 1 trykk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enviro
    Dette kan du gjøre i Activities-menyene i softwaren og du bruker da tilsvarende knapp på fjernkontrollen. Du kan da f.eks programmere ulike komponenter til å slå seg på/av, velge input, kanal osv automatisk kun ved 1 trykk.
    Jepp det vet jeg...

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet meg en Harmony 895 men har 2 problemer.

1. Den pleier å hoppe 2 kanaler om gangen på kabel-tv-tuneren(c1201cx) min,
    jeg har prøvd å justert på "Juster intervallene (hastighetsinnstillinger)", men
    har ikke hatt noe hell med det. Hvordan fikser jeg dette?

2. Si at feks jeg hører på anlegget mitt og så vil jeg se på tv i tillegg, da slår den av anlegget og setter så på tvn og kabel-tv-boksen. Kan jeg ikke gjøre flere ting på en gang?

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b-ill:

Prøvde først å justere intervallene for styring av c1201 selv, men fant ut at det er antall repitisjoner av kommandoen som gjør susen. Stilte ned fra 3 til 1 repitisjoner og nå funker det utrolig mye bedre enn med originalfjernkontrollen ...

Du kan vel kanskje velge at anlegget alltid skal vere på i oppsettet ditt? Da vil ikke den slå det av når du skifter "activity". Er forsåvidt enig at dette er et lite problem, da jeg bruker proj til å se film og fotball, og ikke vil at lerret skal trekkes opp og proj. skal slås av når jeg skifter aktivitet...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    b-ill:

Prøvde først å justere intervallene for styring av c1201 selv, men fant ut at det er antall repitisjoner av kommandoen som gjør susen. Stilte ned fra 3 til 1 repitisjoner og nå funker det utrolig mye bedre enn med originalfjernkontrollen ...

Du kan vel kanskje velge at anlegget alltid skal vere på i oppsettet ditt? Da vil ikke den slå det av når du skifter "activity". Er forsåvidt enig at dette er et lite problem, da jeg bruker proj til å se film og fotball, og ikke vil at lerret skal trekkes opp og proj. skal slås av når jeg skifter aktivitet...
    Erikk, hvor justerer du antall repitisjoner? Jeg finner det ikke noe plasser.

Er jo en tungvindt måte å måtte velge at alt skal være på hele tiden, for så når du vil ha ting av må du gå inn på device for hver ting å slå dem av på den måten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Erikk, hvor justerer du antall repitisjoner? Jeg finner det ikke noe plasser.
    .
    På Harmony 555 så man velge <Komponenten ser ikke til å motta alle kommandoene riktig> så velge <Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer.....>
    Den var satt til 3 og 2 fungerte for meg på C1201CX.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det til slutt ja, var jo ikke så enkelt å finne fram der inne. Men ser ut til å funke bra mot tuneren nå=)

Men noen som har noen tips ang det med at den slår feks av forsterker og cd spiller når man vil se på tv, annet enn å si at komponenten alltid skal stå på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg pleier å gjøre er å følge veiviseren når du lager en Activity. For eksempel Watch TV. Der kan du bestemme hvilke "Devices" som skal være på og av, hvilken kanal\input de skal gå til osv... Så hver gang du skifter en til en annen Activity vil den slå av de enhetene du ikke bruker.

Feks:

Activity: Watch TV
    TV = På
    Get Turner = På
    Hjemmekino = På
    Parabol STB = Av
    Xbox360 = Av

Activity: Watch Parabol STB
    TV = På
    TV Input = SCART 2
    Get Turner = Av
    Hjemmekino = På