Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 207
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Akkurat nå har jeg fått firmware som gjør at fjernkontrollen fungerer lengre enn 10cm fra RF-enheten (takk crash!)
    -Har hentet og pakket opp min Harmony 895 i kveld (står til lading nå).

Det du sier her, at ny firmware fikser dette problemet - det er ny firmware man automatisk laster ned, eller? Siden du sier 'takk crash' lurer jeg på om det er snakk om en firmware som 'flyter rundt' blant brukere og som man ikke får direkte fra Logitech?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... Kan ikke si førsteinntrykket mitt er det helt store. Den lever sitt eget liv her jo! Har liksom lagt den i laderen, batteriindikatoren viser at det er en strek igjen til den er fulladet, men plutselig bare gjør den ting, som å vise meg menyen med språkene. Så plutselig piper den, og nå sto det USB CONNECTED, men eh - nei, USB er ikke connected enda. Lurer på om jeg har klart å ødelegge noe mens jeg febrilsk prøvde å få av batterilokket, inntil jeg skjønte at det bare var å trykke ned...

[edit]OK - dette er jo flott... Nettopp gikk den til fulladet. Så piper den, og nå står batteriindikatoren på rød! Ja ja - den kostet jo bare 2400,-... [/edit]

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å oppdatere den via softwaren som du fikk med. Hvis ikke det hjelper etter firmware-oppgraderingen så høres det som du kanskje må kontakte forhandleren for å bytte den. :-?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Redigert I Ettertid Når Jeg Fikk Bedre Oversikt Over Hvorfor Ting Skjedde Som De Gjorde]

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er en fordel om du innstallerer softwaren fra CD'en først. Så lar du softwaren få nett-tilgang og lar den (softwaren) oppdatere seg til siste versjon. Etter at du har gjort dette vil det være tid for å koble til fjernkontrollen med USB-kabelen. Det skal normalt ikke være behov for å trykke på noen knapper på selve fjernkontrollen når du skal oppdatere firmware på den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [REDIGERT I ETTERTID]

-Problemene jeg har hatt så langt i disse to nå redigerte innleggene, har vært batterilader- og firewall relatert:

1) Først og fremst virket ikke laderen slik den skulle, og dermed ble ikke fjernkontrollen ladet slik den skulle. Den levde derfor sitt eget liv mens den lå på laderen, p.g.a. dårlig kontakt (viste bl.a. full batterikapasitet selv om batteriet egentelig var tomt).

2) I tillegg kom altså problemer fordi jeg ikke skrudde av firewallen først når jeg skulle oppdatere software, dette fordi jeg mente jeg bare kunne velge å la programmet slippe igjennom. Dette fungerer, men problemet var at første gangen fikk jeg ikke svart "Ja" på å la programvaren slippe igjennom, fordi Logitech's vindu la seg oppå firewall vinduet som spurte om jeg skulle slippe programmet igjennom. Logitech's vindu lot seg ikke flytte, og jeg fikk derfor ikke klikket for å slippe igjennom Logitech programmet.

Selv om jeg fikk spørsmål fra Logitech programmet om å prøve igjen, og selv om jeg i den forbindelse klarte å klikke på Ja i firewall programvaren, fungerte ikke Logitech programmet som det skulle i ettertid. Da jeg hadde rebootet og kom tilbake neste dag, da rakk jeg å slippe det igjennom, og dermed gikk oppdateringen 'glatt'.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye banning hos meg også i begynnelsen. Men det begynner å gå seg til nå. Det største ankepunktet mitt er at det tar ca 1 sekund for hvert element når man går nedover i en meny. Ti raske klikk på nedovertasten og vips, kun 10 sekunder etter har den kommet seg til riktig sted i menyen.....

Kan noen værsåsnill å fortelle meg at det ikke skal være slik??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony treg respons....

Prøv denne linken....

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=623320

Den forklarer hvordan man kan få raskere responstid på sin harmony...og det fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony 885, og er strålende fornøyd! Den er eksklusiv, den styrer alt, og batteriet er bra Tar riktignok litt tid å sette den opp mot alt, men når du først har fått det til, er den helt konge!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at det med 99% sannsynlighet er laderen eller batteriet (eller begge deler) som er (det største) problemet mitt.

Fjernkontrollen lå i laderen i hele natt, mens jeg var på jobb.

Da jeg kom hjem, var kontrollen svart, og død. Ingen knappetrykking fikk liv i den, og heller ikke å ta den bort fra og sette den tilbake i laderen.

Grunnen til at fjernkontrollen levde sitt eget liv i går, ser ut til å være at det er dårlig kontakt mellom laderen og kontrollen. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket kontaktene, men det er ikke noe jeg får gjort med det.

For å få den til å lade, må jeg faktisk presse fjernkontrollen ned på laderen, eller legge noe litt tungt i forkant av fjernkontrollen, slik at den ligger helt nedpå og ligger stabilt.

Jeg sa i forrige innlegg at jeg var vant til at batteriikoner fylles raskt og så begynner på nytt igjen osv. når gjenstander lades, og dét er jo tilfelle her også, når den fungerer som den skal! I går kveld da jeg gikk på jobb, lå den på laderen, viste Logitech logoen i displayet, og øverste del av displayet pulserte en gang hvert tredje sekund, men batteriikonet forandret seg ikke, så den ladet ikke egentelig batteriet (men jeg trodde det, p.g.a pulseringen).

I dag da jeg fikk litt fart i kontrollen igjen, og holdt den fast ned mot laderen, da begynte batteriikonet og fylles og tømmes slik det skal når man lader et tomt batteri - problemet er bare at den plutselig liksom er "ferdig ladet", men når jeg tar den ut av laderen, er den plutselig ikke det allikevel, for da blir batteriikonet ganske fort tomt.

Så jeg tror batteriet er kaputt - sannsynligvis defekt fra fabrikk, eller det kan ha blitt 'brent' p.g.a. at laderen og kontrollen har hatt dårlig kontakt (men det er jo heller ikke min feil).

Nå har jeg latt den stå i laderen litt igjen med noe litt tungt på, men jeg tror problemet er at batteriet 'forteller' kontrollen at det er fulladet, og dermed 'gidder' ikke kontrollen å lade batteriet mer. Men batteriet er sannsynligvis defekt, og gir kontrollen feil info, for å si det sånn.

Vi får se om det hjelper nå som jeg lar den ligge der å "lade", eller hva den nå gjør (viser tre streker nå, men...).

-Den var altså død i dag tidlig, men jeg fikk heldigvis liv i den da jeg koblet den til via USB til PCen igjen. Og av en eller annen grunn fikk jeg denne gangen oppdatert softwaren (uten å slå av brannmur, for nå lå jo de tidligere definerte 'exceptions' inne), og fikk også til å oppdatere firmware på både extender og fjernkontroll.

Det vil si - mens jeg oppdaterte fjernkontrollen, kom det opp "Configuration corrupt. Go to website." i displayet.
    Kom etterhvert til en side i programvaren som spurte om det hadde gått bra, og jeg valgte da det som stemte best, at jeg hadde fått beskjed om å "gå til websidene".
    Litt tid gikk, og så fikk jeg opp en grønn hake og beskjed om at fjernkontrollen var funnet OK. Oppdaterte så Extenderen uten problemer.

Så gikk jeg igjennom konfigurasjonen av systemet mitt, og fant alle mine komponenter og satte opp Activities.

Så vidt jeg husker gikk prosessen greit, og jeg fikk beskjed om at det var OK, og at jeg skulle koble fra USB og teste konfigurasjonen.

Gjorde dette, men ingenting av det jeg har i racket ville slå seg på.
    Jeg har festet IR-'øynene' i overkant av racket (glass-rack), og jeg har testet å sette de originale fjernkontrollene på disse stedene, og de har kontakt med komponentene derfra. Så da burde vel disse Logitech IR-øynene også ha det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj - beklager at jeg tar opp så mye plass. Men jeg kom nå sannsynligvis på hvorfor Activities ikke fungerer.

Da jeg var ferdig med å oppdatere fjernkontrollen, sto det Fri og så klokkeslettet. Nå står det Sun og feil klokkeslett. Det skjedde egentelig nesten med en gang jeg koblet fra USB, jeg så at det skjedde.

Så grunnen til at mine Activities ikke fungerer, er vel at da jeg koblet fra USB fikk ikke kontrollen strøm fra USB lenger, og dermed forsvant konfigurasjonen jeg nettopp hadde lagt inn. Men den døde jo ikke helt da, så jeg synes det er litt rart.

Ender vel opp med å måtte levere denne tilbake, men vil jo gjerne prøve litt først da.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da er vi et skritt videre... Fy fader så mye knot, mann...

Greit - jeg la fjernkontrollen i laderen i går kveld, med noe litt tungt (vi snakker bare en DVD-spindel her) i forkant, slik at den lå skikkelig nedpå laderen. Heldigvis ser dette ut til å ha gjort susen, for nå lyser alle tre strekene på batteriindikatoren også etter at jeg har prøvd å bruke fjernkontrollen en stund.

Siden jeg mistet innstillinger på fjernkontrollen i går p.g.a. at batteriet da var flatt, så gikk jeg igjennom oppdatering av Extender og fjernkontroll igjen i dag. Dette gikk OK (ifølge softwaren, i alle fall).

Nå har jeg et annet problem...

Ingenting virker, selvsagt. :???:

[redigert] Jeg satte først opp RF-Extenderen til å skulle ta seg av alle komponentene, fordi jeg ikke visste at 895 også kan sende ut IR direkte(!). Når jeg så hadde gjort om slik at 895 styrer de fleste komponentene direkte via IR, så fungerer den på de komponentene. Men jeg må bruke RF-Extenderen til å styre TVen, fordi senterhøyttaleren står foran IR-sensoren til TVen. [/redigert]

Jeg har prøvd å legge til RF-Extenderen, men dette var visst svært så vanskelig. Står med kontrollen "oppå" (har forsøkt forskjellige avstander) Extenderen, men "Could not detect RF-Extender" eller "Could not Add RF-Extender" kommer opp. Jeg har prøvd ørten ganger, og en sjelden gang klarer den å detektere, men allikevel klarer den så ikke å 'Adde' Extenderen.

[redigert] Siden andre har hatt lignende problemer, valgte jeg å forsøke å laste inn nyeste firmware. Det viste seg at jeg allerede hadde nyeste firmware inne, men jeg gjorde det allikevel, fordi jeg jo fikk "Configuration corrupt" første gangen (selv om det også da ble godtatt etterhvert). Denne gangen gikk det knirkefritt, og Update var Successful!.
    Men hjelper det en dritt da? Neida. Klarer fortsatt ikke å kontakte eller 'Adde' RF-Extenderen. [/redigert]

En annen ting er at når jeg kobler Extenderen til med USB til datamaskinen, da lyser RF-dioden på Extenderen. Men når jeg fjerner den fra datamaskinen og kobler den til en stikkontakt, da lyser kun På-dioden (og Status funker også når jeg trykker på Connect). Men RF-dioden forblir altså svart uansett. Er dette riktig da?

Lurer på om jeg har fått et skikkelig mandagsprodukt, der både lader og Extender er dårlig.

Det kan dog se ut til at det sakte men sikkert går seg til for meg også (nå ser selve fjernkontrollen og batteriet ut til å være OK), men det dukker jo hele tiden opp nye ting.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må man visst finne ut av ting på egen hånd, skjønner jeg...

Greit - fant til slutt ut at grunnen til at jeg ikke fikk lagt til RF-Extenderen, var at den allerede hadde blitt (forsøkt) lagt til med den forrige firmware versjonen til fjernkontrollen. Jeg måtte derfor presse ned og holde Connect-knappen i ti sekunder for å resette RF-Extenderen.

Så nå funker TVen også.

Men... Bare på ti centimeters avstand, akkurat som dere har beskrevet!? Jeg la jo akkurat inn nyeste firmware jo! Fy flate, sier jeg bare... Argh...

Men men - vi nærmer oss...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere daua hele gjengen som posta her tidligere eller? :-?

-Så hva gjør jeg nå da, når jeg har prøvd å legge til Extenderen et par ganger (funker å legge den til nå, men fortsatt alt for kort avstand mellom 895 og Extender)?

Prøvde som sagt å legge inn firmwaren på nytt også, selv om jeg da allerede hadde nyeste - uten at dette hjalp. Har også bare oppdatert innstillingene (vet ikke om dette også oppdaterer firmware i samme slengen, men det gjør det vel ikke).

Det beste jeg får til nå er ca. 30cm mellom fjernkontroll og Extender. 30 hvis jeg holder den horisontalt over Extenderen, og 10 dersom jeg peker rett på den. Hele poenget med RF er jo borte da.

Vet at firmware liksom skal rette på dette, men jeg har jo nyeste? Må jeg bare prøve og prøve å oppdatere, for til slutt så går det tilfeldigvis bra?

OPPDATERT: -Ikke mye hjelp å få her, men nå har jeg da takket være et annet forum klart å fikse også dette siste problemet. Kunne kanskje vært greit om dere som postet i denne tråden og som fikk fikset det samme problemet hadde postet nøyaktig hvordan det foregikk, eller? Kanskje tilbudt at andre med samme problem kunne sende dere en PM og så ville dere sende dem de nødvendige instruksjonene?
    -Jeg har lagt dette problemet og løsningen til listen over ting man bør sjekke når man kjøper en Harmony 895 i "Råd til deg som har kjøpt/har tenkt å kjøpe Harmony 895" -tråden.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry mac, problemet med emailbeskjed om at et ny post er lagt til i en tråd er at selve meldingen også står i den emailen, og hvis man er fornøyd med å lese den der får man ikke flere beskjeder...

Godt at du fikk fikset det, da. Jeg bare kjørte de to filene jeg fikk og vips så funket alt.

Men til det jeg egentlig skulle poste Jeg har klaget over responstiden på denne fjernkontrollen. Jeg har satt ned antall repeats til 0 og også satt inter-key delay til 0, men fortsatt var den treig. Hvis man derimot kikker på status-LED'n på RF-modulen ser man straks hvor problemet ligger - den lyser i 1 sekund hver gang jeg trykker på en knapp.

I mitt tilfelle fant jeg ikke videoprosessoren min i databasen, så jeg lærte fjernkontrollen alle knappene vha den originale. Dette er tydeligvis ikke optimalt. Fra fabrikanten fikk jeg senere IR-kodene som jeg oversendte Logitech, og en knapp uke senere fikk jeg beskjed om at de var lagt inn. Det var andre saker!! Nå er det like kjapp som den originale.

Komposisjonen på denne posten ble litt så som så, men det er sent og jeg tror uansett jeg fikk sagt det jeg ville

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lært nesten alle kommandoene mine via original fjernkontroll men hos meg fungerer det knirkefritt. Har selvfølgelig hatt problemer underveis jeg og men ingenting jeg ikke har klart å fikse selv. Når det gjelder delays er jeg bare misfornøyd med volumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Microsoft Media Center?

Høres ut som den har blitt bedre. Jeg vurderer å bruke denne til:
    - Motorisert lerret (Somfy motor)
    - Motorisert takeluke (projektoren kommer ned fra tak, Somfy motor)
    - Yamaha RX-V2500
    - Yamaha DVD-S2500
    - Lys (spotter)
    - Windows Media Center

Er det noen som har prøvd denne mot MCE (Windows Media Center)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme som isoman her. Hvordan er dette sammen med MCE? Fint å få vite noen erfaringer med denne kombinasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at jeg skal kjøpe denne eller Harmony 1000 kommer, må jeg kunne styre spottene. Ser ut som det er svært begrensete muligheter til det

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er X10 du tenker på, så finnes det en veggmodul som tar IR. Siden 895 sender RF til IR-blasteren kan du derfor regulere lys uansett hvor du er.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •