Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 207
    Newcomer John Preston sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skipper

Har et problem med min 895 og Amoi Tv'en. Når en skal skifte input fra feks scart til component osv skipper den 2 plasser. Svært irriterende når det er partall og klarer aldri å skifte mellom component for DVD og scart for TV.

Noen erfaringer? Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Force 315

Jeg vet dette ikke er helt rette tråden å spørre om dette i, men jeg ser det er noen som sliter med repeterende signaler på 315. Mitt spørsmål er ikke om Harmony 895 men om original fjernkontrollen til 315.

Jeg får ofte feks 99 ved trykk på 9. Jeg må riktig nok trykke 2 ganger, men dette skjer da den ikke oppfatter første trykk. Det som også er litt rart er at det behøver ikke være 2 ganger på samme knapp engang. Jeg har prøvd meg litt frem og funnet ut at hvis jeg holder for signalet og trykker feks 1, deretter peker mot tuneren etter kort tid og trykke 9 får jeg 99. Hva skjer? Er det bare min fjernkontroll eller skal det være sånn. Det er utrolig irriterende.

Btw. jeg har den "nye" fjernkontrollen.

Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John Preston
    Har et problem med min 895 og Amoi Tv'en. Når en skal skifte input fra feks scart til component osv skipper den 2 plasser. Svært irriterende når det er partall og klarer aldri å skifte mellom component for DVD og scart for TV.

Noen erfaringer? Forslag?
    Har du finnet ut om dette?

Jeg har et lignende problem med min 895 og Fujitsu Siemens Myrica V32-1. Den nekter å bla rett antall ganger for å treffe rett input når jeg bruker aktivitetsknappen

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips til hvordan RF-omformeren fungerer? Nå ligger den i et glassskap, men virker som om den ikke mottar signaler. Alt er ok når jeg kobler den til maskinene og oppdaterer den.

Likevel hender det at jeg får den til å fungere i kanskje 5 sek ved å linke de, men innen jeg har fått satt meg i sofaen så er det slutt på morroa. Jeg som er idiot? Kobler den til strøm og ikke noe mer. Bruker de medfølgende IR sensorene, og ikke kabel rett i forsterkeren.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manfred
    Noen som har noen tips til hvordan RF-omformeren fungerer? Nå ligger den i et glassskap, men virker som om den ikke mottar signaler. Alt er ok når jeg kobler den til maskinene og oppdaterer den.

Likevel hender det at jeg får den til å fungere i kanskje 5 sek ved å linke de, men innen jeg har fått satt meg i sofaen så er det slutt på morroa. Jeg som er idiot? Kobler den til strøm og ikke noe mer. Bruker de medfølgende IR sensorene, og ikke kabel rett i forsterkeren.
    Hva mener du med å linke de? Får du det til å fungere om du tar omformeren ut av glasskapet og setter den foran komponentene (tv etc.)?

Fjernkontrollen bruker RF-signaler til omformeren så du trenger ikke fri sikt. Derimot trenger du fri sikt mellom omformeren og komponentene, evt mellom IR-sensorene og komponentene om du velger denne løsningen.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du markert hvilke komponenter som skal styres av rf-omformeren i programmvaren?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, og da virker det ikke i hele tatt så snart jeg setter meg i sofaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig samme problem som jeg hadde....

Problemet mitt var at alt fungerte fint når fjernkontrollen ble holdt 5-10 cm fra rf extenderen. Når jeg beveget meg lenger bort sluttet det å fungere.

Det er enkelt å teste da du ser på rf extenderen om det mottar rf signaler. Da blinker lampene på extenderen hvis den får tak i noe.

Hvis det er dette problemet du har så kan jeg forklare hvordan jeg fikset det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crash
    Problemet mitt var at alt fungerte fint når fjernkontrollen ble holdt 5-10 cm fra rf extenderen. Når jeg beveget meg lenger bort sluttet det å fungere.

Det er enkelt å teste da du ser på rf extenderen om det mottar rf signaler. Da blinker lampene på extenderen hvis den får tak i noe.

Ja gjerne. Jeg har nettopp fått tak i en 895, og den fungerer bare noen noen få cm med RF extenderen. Jeg har sett noen fix på dette, men hvordan gjorde du det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lysstyring

Hei

Ser at det er mange som skriver om 895 og lysstyring. Er det noen som har fått kontrolert noen lys med 895 i det hele tatt?

Lurer nemelig på om jeg skal gå for 895 eller 885, om den ikke kan kontrollere lys ser jeg ingen grunn til at jeg skal kjøpe 895.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArtVandelay
    Hei

Ser at det er mange som skriver om 895 og lysstyring. Er det noen som har fått kontrolert noen lys med 895 i det hele tatt?

Lurer nemelig på om jeg skal gå for 895 eller 885, om den ikke kan kontrollere lys ser jeg ingen grunn til at jeg skal kjøpe 895.
    Jeg styrer lysene i hele leiligheta med 895, enten uavhengig eller samlet, dimming eller på/av. Jeg har også lagt inn "All lights off" i kino-macroen slik at lysene dimmes ned samtidig som lerretet/pj/receiver osv. slår seg på. Jeg bruker X-10 lyssystem. Videre vet jeg at den har støtte for bl.a Ikea sin Koppla og noen Nexa-lyssystem.

Om du kan gjøre det samme med 885 vet jeg ikke, d funker hvertfall utmerket med 895 .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil med RF Extender

Jeg ringte support og fikk etter litt tid snakke med 2.linje support i Toronto. Det virket som om de kjente til problemet.

Jeg fikk tilsendt en ny firmware (eldre versjon) som jeg måtte installere. Tror jeg har filene hvis du er interessert. Etter at jeg hadde installert de fungerte det fint. Dama på support sa det var noe med pakkestørrelse.

Support sa at jeg ikke skulle oppgradere firmware fordi da ville sannsynligvis feilen komme igjen.

Utfordringen var at etter at jeg hadde nedgradert (og lagt på med support) skulle jeg gjøre noen små endringer i oppsettet. Da klarte jeg plutselig ikke å oppdatere fjernkontrollen. For å gjøre en test oppgraderte jeg firmware til nyeste versjon og da FUNGERTE alt som det skulle. Ikke spør meg hvorfor, men det fungerer som bare det nå, med siste firmware versjon.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crash

Nøyaktig samme problem som jeg har. Bare at jeg var litt dårligere til å forklare meg. Sender PM. takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enviro
    Jeg styrer lysene i hele leiligheta med 895, enten uavhengig eller samlet, dimming eller på/av. Jeg har også lagt inn "All lights off" i kino-macroen slik at lysene dimmes ned samtidig som lerretet/pj/receiver osv. slår seg på. Jeg bruker X-10 lyssystem. Videre vet jeg at den har støtte for bl.a Ikea sin Koppla og noen Nexa-lyssystem.

Om du kan gjøre det samme med 885 vet jeg ikke, d funker hvertfall utmerket med 895 .

Hei

Det var da gode nyheter, slik jeg har forstått det så må du ha 895 for å sende radio signaler. Hvilke lyskontrollenheter har du (fabrikat) hva kosta de?
    Jeg har nemelig noe opplegg fra Proove men er ikke sikker på om disse vil fungere.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det var da gode nyheter, slik jeg har forstått det så må du ha 895 for å sende radio signaler. Hvilke lyskontrollenheter har du (fabrikat) hva kosta de?
    Jeg har nemelig noe opplegg fra Proove men er ikke sikker på om disse vil fungere.
    Ja du må ha 895 for å sende radiosignaler. Men vær oppmerksom på at du IKKE kan bruke RF-signaler til andre komponenter enn den medfølgende RF/IR-receiveren.

Jeg har denne X-10 enheten som tar imot signaler fra 895 og videresender de til disse X-10 bryterne som styrer spottene.

Jeg ser i lista at 895 støtter Proove, og hvis du skriver inn modellnr (f.eks MIR-600THW) kan jeg se i lista om den støttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enviro
    Ja du må ha 895 for å sende radiosignaler. Men vær oppmerksom på at du IKKE kan bruke RF-signaler til andre komponenter enn den medfølgende RF/IR-receiveren.

Jeg har denne X-10 enheten som tar imot signaler fra 895 og videresender de til disse X-10 bryterne som styrer spottene.

Jeg ser i lista at 895 støtter Proove, og hvis du skriver inn modellnr (f.eks MIR-600THW) kan jeg se i lista om den støttes.

Jeg skjønner, da kommer jeg vel like langt med en 885 med andre ord. Jeg mener at min Proove er SYS2000 det bruker 433,92 Mhz så den er radio kontrollert så om 895 bare sender til sin egen RF receiver så fatter jeg ikke hvordan den greier å styre denne. Om jeg forstår deg riktig så skulle du med ditt opplegg også kunne styre lysene med en 885 siden du har X-10 enheten som er IR kontrollert right?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner, da kommer jeg vel like langt med en 885 med andre ord. Jeg mener at min Proove er SYS2000 det bruker 433,92 Mhz så den er radio kontrollert så om 895 bare sender til sin egen RF receiver så fatter jeg ikke hvordan den greier å styre denne. Om jeg forstår deg riktig så skulle du med ditt opplegg også kunne styre lysene med en 885 siden du har X-10 enheten som er IR kontrollert right?
    Ja du vil med stor sannsynlighet komme like langt med 885 da den sannsynligvis har støtte for akkurat samme komponenter som 895. Dette er dog noe du bør sjekke ut.

Hvis din Proove er RF-styrt tror jeg du har et problem. Jeg finner heller ingen Proove-komponenter som heter SYS2000 i lista. Det nærmeste jeg kommer er EL-2000

Med mitt opplegg så styrer jeg lysene via IR ja. Og ja, jeg kunne like greit benyttet 885, men for at jeg ikke skal trenge å sikte på komponentene jeg skal styre så har jeg valgt å bruke 895 og gå via IR/RF-receiveren. Mye enklere når du skal benytte macroer. Med RF kan du nemlig stå hvor som helst i huset og bruke fjernkontrollen.

Hvis du lurer på hvordan IR/RF-receiveren egentlig fungerer kan du lese dette innlegget.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 895 i dag. Installerte programvare på PC'n, og ble geleidet gjennom firmware-oppdatering både på fjernkontroll og mottager.

Har hatt en pronto før, så vet forsåvidt hvordan en slik settes opp, men programvaren til 895 synes jeg er veldig irriterende og lite brukervennlig. Ufattelige mange step man hele tiden må gjennom. Klikk klikk klikk. Med pauser mellom hvert steg.

Første problem - kan man lage en aktivitet som omfatter de forskjellige komponentene UTEN at de skrus av eller på automatisk? Feks en som heter 'power' som viser på-knapper til alle komponentene men som faktisk ikke skrur de på før jeg vil?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Kjøpte en 895 i dag. Installerte programvare på PC'n, og ble geleidet gjennom firmware-oppdatering både på fjernkontroll og mottager.

Har hatt en pronto før, så vet forsåvidt hvordan en slik settes opp, men programvaren til 895 synes jeg er veldig irriterende og lite brukervennlig. Ufattelige mange step man hele tiden må gjennom. Klikk klikk klikk. Med pauser mellom hvert steg.

Første problem - kan man lage en aktivitet som omfatter de forskjellige komponentene UTEN at de skrus av eller på automatisk? Feks en som heter 'power' som viser på-knapper til alle komponentene men som faktisk ikke skrur de på før jeg vil?
    Helt enig når det gjelder brukervennligheten til softwaren. Den er veldig begerensende når det gjelder aktiviteter/macroer synes jeg. Og internett-interfacet som de benytter fører til at det er alt for lang ventetid mellom hver operasjon.

Når det gjelder aktiviteter skjønner jeg problemet ditt, for når en aktivitet starter så slås alle involverte komponenter seg på automatisk, uten mulighet til å overstyres i softwaren. Dette er noe av det jeg mener med at softwaren er begrensende når det gjelder aktiviteter.

Du kunne ha testa dette, merk at du har ingen garanti for at d funker Gå inn i Devices - Adjust power settings - og velg "There are no power buttons on my current remote...". Videre må du da gå inn i Activities - Change the behaviour of buttons og finne frem power on/off slik at du kan justere disse sjøl etter at du har starta aktiviteten.

Teoretisk sett lurer du nå 895 til å tro at komponentene ikke har av/på-knapper, mens den i realiteten har det og du kan overstyre dette manuelt etter at du har starta aktiviteten. Men som sagt, jeg har ikke testa dette sjøl så.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, skal prøve. Akkurat nå har jeg fått firmware som gjør at fjernkontrollen fungerer lengre enn 10cm fra RF-enheten (takk crash!), så over til neste alvorlige problem. Responstiden er bare helt utrolig dårlig. Dette er spesielt ille når jeg navigerer meg gjennom menyer. Jeg vet om denne inter-key settingen...er det noe annet som kan stilles på?

Logitech kan da umulig slippe en fjernkontroll med såpass dårlig responstid på markedet, eller...????

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •