Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 207
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Har du link til lys setta dine da, så skal me sjå på saken.
    hadde vært kjekt det.det ene systemet som er noen år heter alfa ,den nye systemet heter upm ,og finner ikke dise i listene til 895.
    MEN er det noen som vet om lys signalene går på ir systemet i det hele tatt,?noen som har noen navn på system som kan brukes med 895?? :grin: :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt i mitt forrige innlegg så mener jeg å ha lest at 895 støtter Z-wave standarden.

De eneste jeg finner på nett i norge selges av smarthus.info
    http://www.smarthus.info/index.php?cPath=1_46_114

Ellers står det lite om z-wave andre steder... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legger med en godlink for de som vil legge til ikonene til tv stasjonene inn på fjernkontrollen...
    http://www.lyngsat-logo.com/tv/a.html[/QUOTE]

Hvordan legger man til ikoner på 895? Har lett i flere dager i programmet men fatter ikke hvordan...

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt mange Ikoner/Kanaler der!

Jeg har 885, mulig det er samme prosedyre på 895 for å legge til ikoner.
    Under "Activities", feks Se på Tv eller hva du har kalt det, der velger du "Set up favorite channels". Da kommer du rett til plasser for å legge til program nummer og Ikoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer denne fjernkontrollen med waveman RF-signaler fra Clas Ohlson?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Det var da voldsomt mange Ikoner/Kanaler der!

Jeg har 885, mulig det er samme prosedyre på 895 for å legge til ikoner.
    Under "Activities", feks Se på Tv eller hva du har kalt det, der velger du "Set up favorite channels". Da kommer du rett til plasser for å legge til program nummer og Ikoner.
    Takk for hjelpa

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det med Waveman lurer jeg på også.

Trenger hjelp: Har 895 og Force 315c CD dekoder.

Har store problemer med å få den til å svare tilfredstillende på signalene fra 895. Noen ganger reagerer den fint, andre ganger må jeg trykke 6-7 ganger på samme tast. Er det noen som har prøvd ut div settings, og kommet frem til en bra løsning når det gjelder "speed settings" "signal repeats" og plassering av extender øyne, osv??

Har brukt uker på å få den forbaskede dekoderen til å "oppføre" seg, så all hjelp blir takknemlig verdsatt :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 895 og Force 315c CD dekoder

Det finnes faktiske (minst?) to forskjellige Force315c dekodere på markedet - dvs de ser helt like ut, har samme navn men det er allikevel visse mindre forskjeller. Den eldre typen har en egen knapp for Radio på fjernkontrollen som er buet på undersiden. Den (antatt) nyeste dekoderen mangler egen knapp for Radio på fjernkontrollen og er en avlang, slank sak (meny-knappen står alene nederst på fjernkontrollen).

Og disse to versjonene av Force315c har ikke bare forskjellige fjernkontroller, men anvender også delvis forskjellige IR-koder. Så dersom du ikke får en nedlastet versjon fra Logitechs web-sider for Force315c til å fungere som forventet, så prøv neste variant. Jeg fant vel ut at "Force Digital Set Top Box (315)" passet best for den gamle utgaven av dekoderen, mens "Force Digital Set Top Box (315c) passet best for den nye utgaven av dekoderen. Jeg ble uansett ikke helt fornøyd ettersom "1" alltid ble "11" og leste inn tall-kodene (0-9) på nytt igjen - så nå fungerer alt helt perfekt !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen BlueMaster, det der viste jeg ikke.
    Jeg har da den gamle versjonen, skal prøve det du fåreslår.

Hva er forskjellen på den nye og den gamle, vet du det?

Jeg forstår nå hvorfor jeg fikk dekoderen så billig :grin: (har nettop kjøpt den)

Det er i sånne stunder det er godt å ha et forum å ty til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

genial fjernkontroll

Bruker den til all elektronik jeg har.

På Samsung TV'er ligger det flere koder en hva som er på den orginale Samsung fjernkontrollen. Feks gå direkte til Source HDMI.

På den orginale samsung fjernkontrollen må man "cycle" igjennom for å komme til riktig source. Med Logitech'en kan man hoppe directe til riktig source med kodene man henter fra Internet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedr Harmony og Force 315c

Tror ikke at du skal være skuffet over å ha kjøpt den antatt eldste utgaven av Force315c. Billedkvaliteten er den samme, alt er i grunnen likt - bortsett fra fjernkontrollen og dennes koder. Den eldste modellen har også mulighet til å gå rett til en radiokanal via egen knapp, noe den nye IKKE har.

På den annen side så er den nye fjernkontrollens signaler lettere å lære for universale fjernkontroller enn den gamle (pga IR-kodenes lengde og/eller frekvens). Jeg har flere universale fjernkontroller som ikke klarte å lære kodene fra den "gamle" 315c, men (PhilipsPronto og) Harmony hadde heldigvis ikke noe problem med dette.

Ettersom jeg opplevde så markant forskjell mellom de to utgavene av IR-kodene til Force315c mht programmering/læring av andre fjernkontroller, trodde jeg at IR-kodene (for gammel/ny versjon av Force 315c) var HELT forskjellig. Overraskende nok så fikk jeg Force315c-kodene lastet ned fra nettet til Harmony til å fungere (delvis) om hverandre, bare jeg trykket iherdig nok på Harmonys knapper. En løs spekulasjon fra min side er derfor at det er IR-kodenes lengde som er forskjellig på de to typene originalfjernkontroller til Force 315c.

Den enkleste og innlysende løsningen er uansett å laste ned de kodene fra nettet til Harmony som synes å passe best for Force315c i ditt tilfelle. Dersom noen av knappene ikke fungerer helt perfekt, så leser du inn koden med originalfjernkontrollen selv på noen få minutter ved å skrive over de nedlastede kodene. Men det forutsetter selvfølgelig at du har original fjernkontroll tilgjengelig og at du er fortrolig med Harmonys bruker-grensesnitt. (Av en eller annen grunn så måtte jeg kjøre to omganger av "lokal opplæring" av min egen Harmony for Force 315c's nyeste versjon før kodene fungerte. Antar at det skyldes problemer med enten web-overføringen eller at Harmony-kontrollen min ikke var helt fulladet ved første forsøk.)

Sitat Opprinnelig postet av robefa
    Takk for infoen BlueMaster, det der viste jeg ikke.
    Jeg har da den gamle versjonen, skal prøve det du fåreslår.

Hva er forskjellen på den nye og den gamle, vet du det?

Jeg forstår nå hvorfor jeg fikk dekoderen så billig :grin: (har nettop kjøpt den)

Det er i sånne stunder det er godt å ha et forum å ty til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke listet noen 315 (uten c). Får bare alternativene 315C og så 316C + noen helt andre typer dekodere.

Det rare er at selv om jeg lærer samtlige koder fra org. fjernkontroll, så er problemet det samme. Med "learn raw" svarer den bedre på tastetrykk, men gjentar tasten x antall ganger. eks. trykker 1 får 111, selv etter å har nedjustert "repeat frekvensen" i Harmony programvaren til 0

Med org fjernkontroll så fungerer alt bedre, men da er jo noe av poenget med Harmony kontrollen borte.

Naturlig tanke nå er: finnes det noen alternativ dekoder til Force 315c? (glem CD sin egen) Er det ingen andre produsenter som har en dekoder som virker opp mot Canal Digital-kabel

Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er litt for kronglete å finne ut hvilke alternativer som finnes tilgjengelig for en bestemt modell - f.eks. dekoder type Force 315. Når jeg logger meg inn som nytt medlem - og anvender websidene under
    http://members.harmonyremote.com/Eas...r/New/Main.asp med headingen "Please choose the devices you want to control" så får jeg (med Device Type = Digital Set Top Box" listet opp alternativene Force 315C, 315C-CO, 315C-IR, 316C og 3-series. De to sistnevnte er antageligvis ikke så aktuelle for 315C.

For meg fungerer Harmony 895 helt fint mot Force315c. Men for å unngå dobbelt/trippel gjentagelse av tall-kodene (spesielt irriterende ved bruk av Timer-funksjonen), så har jeg lest inn originalkodene for min egen fjernkontroll på den ene av dekoderne på nytt igjen. Måtte gjøre dette to ganger før dette fungerte perfekt. Har ikke anvendt "raw", har ikke endret/justert på "repeat frekvens" eller lignende "fine-tuning" for noen av mine innlagte koder.

Jeg er enig at det beste hadde vært om databasen til Harmony hadde vært perfekt slik at man slapp å lære opp Harmony med egne kommandoer, men det er nettopp sistnevnte mulighet som gjorde at jeg som PhilipsPronto-eier (gammel modell) var villig til seriøst å forsøke alternativer til Pronto. Hadde gjerne fortsatt med den nyeste modellen av Philips Pronto, med disse er priset altfor høyt. Harmony er for meg det beste alternativet til Pronto, forutsatt at man tar prisen med i betraktning.

Jeg får ikke listet noen 315 (uten c). Får bare alternativene 315C og så 316C + noen helt andre typer dekodere.

Det rare er at selv om jeg lærer samtlige koder fra org. fjernkontroll, så er problemet det samme. Med "learn raw" svarer den bedre på tastetrykk, men gjentar tasten x antall ganger. eks. trykker 1 får 111, selv etter å har nedjustert "repeat frekvensen" i Harmony programvaren til 0

Med org fjernkontroll så fungerer alt bedre, men da er jo noe av poenget med Harmony kontrollen borte.

Naturlig tanke nå er: finnes det noen alternativ dekoder til Force 315c? (glem CD sin egen) Er det ingen andre produsenter som har en dekoder som virker opp mot Canal Digital-kabel

Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå gir jeg opp "back to square one"

Uansett hva jeg gjør så endrer det ingen ting, har prøvd alle de forskjellige typene jeg får listet opp.

Kan jeg spør hvor du har plassert IR øynene?

PS. Hvis noen har lyst på en ny Canal Digitla dekoder Force 315C-CO, billig! så si ifra. :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - har sendt deg en PM. La oss fortsette diskusjonen på den måten inntil videre.

Nei nå gir jeg opp "back to square one"

Uansett hva jeg gjør så endrer det ingen ting, har prøvd alle de forskjellige typene jeg får listet opp.

Kan jeg spør hvor du har plassert IR øynene?

PS. Hvis noen har lyst på en ny Canal Digitla dekoder Force 315C-CO, billig! så si ifra. :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme problem som robefa, opplever nøyaktig samme oppførsel på min "gamle" 315C. Det fungerer sånn nogenlunde, men ikke i nærheten av så bra som med originalkontrollen. Noen ganger null respons, andre ganger dobbel respons. Veldig ofte fungerer ting om jeg trykker "exit"-knappen innimellom.

Om dere kom noe nærmere en løsning, kunne dere kanskje poste den her? Fjernkontrollen virker god som gull, men noe av gleden og WAF'en blir borte når jeg må ha to fjernkontroller...

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av schmog
    Jeg har akkurat samme problem som robefa, opplever nøyaktig samme oppførsel på min "gamle" 315C. Det fungerer sånn nogenlunde, men ikke i nærheten av så bra som med originalkontrollen. Noen ganger null respons, andre ganger dobbel respons. Veldig ofte fungerer ting om jeg trykker "exit"-knappen innimellom.

Om dere kom noe nærmere en løsning, kunne dere kanskje poste den her? Fjernkontrollen virker god som gull, men noe av gleden og WAF'en blir borte når jeg må ha to fjernkontroller...
    velkommen til forumet!

Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på ang 895 og RF/IR omformeren.

Hvordan klarer omformeren å sende IR-signal til enheter som står rundt om i rommet når det bare medfølger 1 i pakken. F.eks så står jo pj bak, dvd-spilleren fremme, og kanskje lysstyring på en av sidene. Ser for meg at om omformeren er stilt inn til å treffe pj bak i rommet (IR), så vil den ikke kunne treffe dvd-spilleren og lysstyringen.

Vil dette si at man må kjøpe RF/IR-omformere for hver plassering man har av komponentene rundt om i rommet? Dvs. 3 stk i eksemplet over?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Enviro
    En ting jeg lurer på ang 895 og RF/IR omformeren.

Hvordan klarer omformeren å sende IR-signal til enheter som står rundt om i rommet når det bare medfølger 1 i pakken. F.eks så står jo pj bak, dvd-spilleren fremme, og kanskje lysstyring på en av sidene. Ser for meg at om omformeren er stilt inn til å treffe pj bak i rommet (IR), så vil den ikke kunne treffe dvd-spilleren og lysstyringen.

Vil dette si at man må kjøpe RF/IR-omformere for hver plassering man har av komponentene rundt om i rommet? Dvs. 3 stk i eksemplet over?
    for meg fungerer den uansett hvor jeg peker med den. ingen fare (bare jeg får den til å fungere nå)

Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det hjelper deg, men leste her en plass at man bør legge inn softwaren fra cden før man oppdaterer fra nettet, istedenfor å gå direkte til internett-softwaren.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •