Logitech Harmony 895 - mye trøbbel, men... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 207
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    360'n kan fjernstyres av/på fra kontrolleren da...
    men var ikke bare ute etter av/på..

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå skaffet meg en HTPC og prøver å få min harmony, riktignok 885, til å funke med htpcn. Jeg kjører Mediaportal og har lagt den aktiviteten(tv+htpc) til, har valgt at lydnivået skal stilles på tvn, men når jeg regulerer lydnivået så reagerer HTPCn også, og begynner å hoppe i noen menyer ol.

Noen som har noen tips her?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått meg nytt samsung tv, og det var ikke bare enkelt å få harmony til å gå til riktig kanal her.

Skrev i en annen tråd, men sikkert enklere å få svar på det i denne tråden:

"Ett problem jeg har er å få harmony til å bytte til rett kanal. Går litt i surr for hele harmony desverre. Noen tips her kanskje? Virker som om at ex1 og ex2 alltid søkes igjennom i tillegg til de inngangene som faktisk er i bruk, men på harmony oppsettet kommer ikke disse inngangene opp som ett valg. Noen tips?"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    Bruker den til all elektronik jeg har.

På Samsung TV'er ligger det flere koder en hva som er på den orginale Samsung fjernkontrollen. Feks gå direkte til Source HDMI.

På den orginale samsung fjernkontrollen må man "cycle" igjennom for å komme til riktig source. Med Logitech'en kan man hoppe directe til riktig source med kodene man henter fra Internet.
    Kan du utdype dette litt bedre?

Jeg får ikke min harmony til å treffe riktig på mitt samsung tv en eneste gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt den kontrollen en god stund, og er veldig fornøyd.

men nå skal jeg bruke den RF-extenderen, for å kunne benytte en ny TV-benk. og det er her jeg sliter litt..
    skal jeg koble til de ledningen som følger med og sette de på innsiden av benken slik at sender peker rett om AV-utstyret?

og hvor er det lurt å plassere den RF-senderen?

tips tas imot med stor takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    skal jeg koble til de ledningen som følger med og sette de på innsiden av benken slik at sender peker rett om AV-utstyret?

og hvor er det lurt å plassere den RF-senderen?

tips tas imot med stor takk

Tips1: Sett RF extenderen en sted inni skapet slik at flest mulig enheter 'ser' den. Strekk kabler med IR sendere til de som ikke ser RF ekstenderen (typisk TV'n), evt. mono-minijack hvis enheten har RS-232 inngang (mange recievere har det). Husk at hverken du eller fjernkontrollen trenger å se RF extenderen.

Tips 2: Sett RF extenderen slik at det er lett å få den ut evt. kommer til med usb-kabelen og PC'en, for det trengs hver gang du gjør en endring i oppstettet. (oppdatere programmvaren)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Tips1: Sett RF extenderen en sted inni skapet slik at flest mulig enheter 'ser' den.
    når du mener "ser", men du da at den må være foran av-utstyret, eller det nok at den er i samme skuffe?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Er det noen som vet hvor jeg kan få en Sony s707 tuner til å funke med 895en? Jeg har dessverre ikke originalfjernkontrollen og Logitechprogrammet finner ikke fram til rette ir-koder selv om tuneren står i lista over komponenter som støttes.
    Alle svar mottas med takk!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hei!
    Er det noen som vet hvor jeg kan få en Sony s707 tuner til å funke med 895en? Jeg har dessverre ikke originalfjernkontrollen og Logitechprogrammet finner ikke fram til rette ir-koder selv om tuneren står i lista over komponenter som støttes.
    Alle svar mottas med takk!
    Kan du fine Pronto kodene for den? Hvis ja kan du sende disse til Harmony support og de konsertere dem til 895 koder i din profil. Jeg måtte gjøre en gamle DVD spiller til sone fri og koden jeg lastet ned fra nettet var i Pronto formatet, de konverterte den uten problem til det jeg trengte.

Bruk Google for å finne Pronto kodene for Sony s707.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Tips1: Sett RF extenderen en sted inni skapet slik at flest mulig enheter 'ser' den. Strekk kabler med IR sendere til de som ikke ser RF ekstenderen (typisk TV'n), evt. mono-minijack hvis enheten har RS-232 inngang (mange recievere har det). Husk at hverken du eller fjernkontrollen trenger å se RF extenderen.

Tips 2: Sett RF extenderen slik at det er lett å få den ut evt. kommer til med usb-kabelen og PC'en, for det trengs hver gang du gjør en endring i oppstettet. (oppdatere programmvaren)
    da fikk jeg det til. helt genialt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har skaffet meg noen z-wave moduler, og har et spørsmål.
    Har klart å knytte sener til aktiviteter.
    Men er det mulig å skru av lyset når jeg trykker på av knappen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det dukket opp et nytt problem, min nye Lyngdorf SDAI 2175 reagerer på samme funksjoner som tvn. Altså når jeg skal feks skru opp volumet på tvn, så slår forsterkeren seg inn på mute. Det er også andre kontroller den går i mute, når jeg bruker min squeezebox fjernkontroll og skal feks bla i menyen så går den også på mute. Dette er utrolig irriterende.

Forsterkeren er ikke koblet opp mot tvn, den står kun sammen med squeezeboxen.

Noen som har vært borti dette? Hvordan løses det?

PS. Dette gjelder en 885, men er vel samme greiene.

EDIT:

Hmm, nå slo jeg av og på Lyngdorfen og da reagerer den faktisk ikke lenger på annet enn sin egen fjernkontroll Noen som kan tenke seg hvorfor den gjorde det i sta?

Edit:

Men nå gjør den det igjen. Det virker som den utfører samme kommando som jeg brukte sist på den. Om jeg feks akkurat har slått den på og så bruker en av de andre fjenkontrollene så skrur den seg av og på. Om det siste jeg gjorde var å skru opp ned volumet på den er den funksjonen som skjer. Snodig greier. Forlsag?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er møkk lei min harmony som aldri vil gjøre hva jeg ønsker den skal.

Den klarer aldri å bytte til riktig kanal. Skal jeg fra xbox og over på pc, så ender den gjerne på en inngang som ikke er i bruk. Den treffer rett og slett aldri der den skal.

Mener jeg leste litt rundt om at dette er ett problem mot samsung sine tver dersom hdmi er i bruk på en av komponentene som er tilkoblet. Noen som vet noe mer om dette og om der er en løsning?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er mye tull mot LG sin tv også. På min LG 37LB1 greier den ikke å bytte til HDMI. Så det må jeg enten gjøre på tvn eller med den originale fjernkontrollen.

Noen som har noe erfaring med harmony og 42th-px80?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ja, er mye tull mot LG sin tv også. På min LG 37LB1 greier den ikke å bytte til HDMI. Så det må jeg enten gjøre på tvn eller med den originale fjernkontrollen.

Noen som har noe erfaring med harmony og 42th-px80?
    Jeg bruker 555 mot 42th-pz70 og den fungerer bra.
    Selv om ikke orginal fjernkontrollen har direkte knapper til inngangene (Scart - HDMI - PC....) så har harmony fjernkontrollen det, dette gjør at den alltid havner på riktig inngang. Den styrer nå tv - Humax iCord - Grundig PVR - Panasonic SC-PTX50 (hjemmekino) og min HP laptopp.
    Litt kronglete å sette opp men veldig bra når det er gjort.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne kan styre Elko wireless dimmere/brytere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Noen som vet om denne kan styre Elko wireless dimmere/brytere?
    Det kan den så avgjort ikke... den er også temmelig mangelfull på styring av zwave-utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elko Wireless og Harmony One

Jeg har laget en liten boks med en Velleman K8050 IR-mottager tikoblet en Elko Wireless fjernkontroll.
    Det fungerer utmerket, men er ikke noe nybegynnerprosjekt og krever god trening med loddebolten. Jeg laget et lite ekstra kort med to 4066 CMOS-kretser som lurer Elkofjernkontrollen til å tro at jeg trykker på knappene når Vellemankretsen mottar IR-koder. Alle 8 knapper på Elkokontrollen er tilgjengelig fra min Harmony One.
    Vellemans IR-koder ligger også ferdig definert i databasen hos Logitech så jeg slapp å kjøpe en Velleman IR-sender for å lære opp Harmony'en.
    Ikke en elegant løsning men det funker. Et alternativ ville vært å lage en mikrokontroller med RC5-dekoder tilkoblet Elkoboksen men det må bli neste versjon. Dette var hyllevare og raskere å lage.

Vennlig hilsen
    Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

er harmony 895 på vei ut? det er ingen som har den på lager...

er det noe alternativ som kan gjøre det samme med tanke på RF-extenderen? ( utenom harmony 1000)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at PS3 adapteren til harmony kommer i løpet av en uke og to tenkte jeg å bestille meg 895 og ps3 adapteren.

Logitech UNIVERSAL FJERNKONTROLL HARMONY 895 kjøp billig sammenligne pris tilbud

På pixmania er den så billig at jeg lurer på om det er feilskriving eller en annen kontroll de selger, har hørt så mye dårlig om pixmania, men den prisen der er så billig at det frister å ta sjansen og bestille derfra, dårlig ide ?

Spørsmål:
    Ser at denne begynner å bli gammel.. holder den fortsatt koken? I tillegg lurer jeg på; det står at den skrur av alle andre enheter som ikke er i bruk når en tar i bruk nye enheter, dette kan justeres får jeg håpe?

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •