IR fjernkontroll -> PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR fjernkontroll -> PC

Hvordan går jeg frem for å bruke en IR fjernkontroll (Marantz 3200, Learning Frequency up to 56 kHz, 455 kHz) til å styre pc med?
    Kan jeg bruke en slik ?

Har fra før en IR inngang på pc'en, men får bare brukt telefonen mot denne (sende filer), og den må ikke være lenger borte enn 5 cm, er litt lite...
    Kreves det noen spesielle programmer?
    Har mottakeren noe og si for hvor langt unna man kan bruke en fjernkontroll, eller går det kun på senderen (fjernkontrollen)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mottakeren er det hovedsaklig vinkelen den "ser" i som er avgjørende. Avstanden bestemmes av styrken på senderen.

Du trenger programmvare på PC`n som kan gjenkjenne signalene du sender til den og vite hva den skal gjøre med det. (Typisk program for fjenrkontroll av pc) Har ikke brukt dette selv så jeg har dessverre ingen tips på hvilket program.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo heller bruke en IMON mediagadget http://www.vendur.no/catalog/product...roducts_id=214
    Denne kan du også bruke til å skru av og på datamaskinen. Det følger også med et ganske godt mediasenter og en tilnermet perfekt fjernkontroll.

Eneste svakheten er at du må ha datamaskinen foran deg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede en fjernkontroll til pc'en (noe x10 greier eller noe), men ønsker å bruke Marantzen.
    Får man IR usb, som passer med vanlige fjernkontrollers frekvens?
    Marantzen klarer ikke å lære funksjonene fra den fjernkontrollen jeg allerede har til pc'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt rart ut at den ikke klarer å lære den. Marantz fjernkontrollen er fra Phillips, jeg har Philips versjonen, og jeg har ikke vært borti det problemet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet noen Pronto koder og prøvd å lagt inn disse manuelt, men den vil ikke godta kodene.
    Skikkelig kjipt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier at den ikke klarer å lære kodene, mener du at den ikke registrerer de når du setter kontrollene mot hverandre? eller er det noe annet du prøver?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Jeg har allerede en fjernkontroll til pc'en (noe x10 greier eller noe), men ønsker å bruke Marantzen.
    Får man IR usb, som passer med vanlige fjernkontrollers frekvens?
    Marantzen klarer ikke å lære funksjonene fra den fjernkontrollen jeg allerede har til pc'en.
    Her mener jeg kontrollene mot hverandre ja.
    Men får det ikke til som jeg nevnt over med å legge hex koden (hvis det heter det?) manuelt inn på marantzen vi programmet som følger med den.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Hvordan går jeg frem for å bruke en IR fjernkontroll (Marantz 3200, Learning Frequency up to 56 kHz, 455 kHz) til å styre pc med?
    Kan jeg bruke en slik ?

Har fra før en IR inngang på pc'en, men får bare brukt telefonen mot denne (sende filer), og den må ikke være lenger borte enn 5 cm, er litt lite...
    Kreves det noen spesielle programmer?
    Har mottakeren noe og si for hvor langt unna man kan bruke en fjernkontroll, eller går det kun på senderen (fjernkontrollen)?
    IrDA er for dataoverføring og ikkje fjernstyring, denne vil dessverre ikkje fungere. (Finnes ustabil plugin for IrDA til Girder, men ingen support på denne meir og den er gammel..)

Sats heller på IR mottaker som er beregnet på dette, f.eks. Ira-3 eller Tira-2.1 (Ir sender og mottaker) fra home-electro.com. Eller du kan kjøpe ein IR PCfjernkontroll med mottaker, dei fleste av disse mottakerne skal du kunne bruke med girder opp mot Marantz fjernkontrollen og alle andre Ir kontroller. (f.eks. streamzap, packard bell. OBS: iMon kontrollen vil ikkje fungere på denne måten da denne mottakeren er tunet opp mot kun iMon kontrollen med delvis intern hardware behandling av signalene)

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mekka en bluetooth-fjernkontroll som jeg kobla mot pcen, det var stas, ikke så farlig med synlige ir-øyer akkurat litt stiv pris og litt mye programmering kanskje men.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •