Ipod nano 4 GB, liten tilbakemelding.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ipod nano 4 GB, liten tilbakemelding.

Hei, kjøpte en Ipod nano 4 gb sort for noen uker siden og kommer med en liten rapport til de som har tenkt på denne.

Ipod nano er som kjent basert på flashminne teknologi som skal gi den fortrinn ved fysisk aktivitet som jogging ol.

Har tidligere eid 3 creative spillere og var egentlig fornøyd med disse, men forandring fryder tenkte jeg....

Det første inntrykket er at dette er en liten sak, VELDIG liten til å være 4 GB.
    Hodetelefonene som følger med kan du bare gi til et familiemedlem som ikke er så opptatt av å ta vare på ørene sine.. Har selv et par sony som jeg ikke husker hva heter men de koster 399 på lefdal.

Ved tilkobling til maskinen min (pc med winxp) lastet jeg ned siste ipod oppgradering og iTunes. iTunes er som tidligere nevnt i flere tråder et elendig verktøy dersom du har brukt mp3 spillere fra flere produsenter. Du får beskjed om å skrive inn serienummeret fra din ipod, og kan kun bruke ipoden på den maskinen du har installert itunes med ditt serienummer på, dette sjekkes online... :/

Programmet er overlesset med reklame og ved betaling og nedlasting av sangene online tvinger det på deg DRM. MP3 filer fra ditt gamle bibliotek er ikke noe problem å overføre. Du kan IKKE kopiere filer fra ipoden over på pc'en igjen med itunes. Du kommer mye lengre med annen programvare som selvsagt ikke er gratis. Hva skjedde med et enkelt explorer vindu der man kunne se filene sine og overføre de? Jeg føler meg som en forbryter der jeg sitter med cd samlingen min.

Hva er det apple har forandret seg til? Ikke støtter den de beste lydformatene der ute, og begrensningene er til å bli kvalm av. Får man litt vann på "styrehjulet" under jogging går lyden til topps og man får ikke gjort annet enn å stoppe sangen, spole, skifte sang eller skru av ipod nanoen.

Dette skjedde selv om jeg brukte "armbåndet" jeg bestilte nanoen med.

Ipoden min er nå på vei tilbake til apple og creative har fått enda mer penger av meg. De har nemlig noe som kalles respekt for brukerne av produktene sine.

Solberg

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en micro/mini sak, med 3gb minne før Nano'en kom på markedet.

Den har blitt jogga med i stort sett alt slags vær, at den enda holder er et mirakel. Ellers syns jeg den fungerer knall til alt, og det er den med helt klart best lyd av de 6 mp3 spillerne jeg har hatt. Kjøpte en Creative sak til ca 1200 til brodern til jul, og det er mye klarere lyd fra min Ipod.. selv med uorginale headsett på begge.

Ei venninne av meg har Nanoen, men det største problemet hennes er at den avogtil plutselig kan slå seg på liggende i en bag etc.

Itunes kan jeg leve med, sliter ikke med reklame eller andre ting, er bare å stille inn korrekt.

Newcomer jkb sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig

alltid lurt å sette seg inn i valg og funksjoner...da blir livet lettere

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja , jeg fordrar ikke creative etter at jeg hørte hva som skjedde med alle de på skolen som kjøpte zen micro modellen.
    SAMTLIGE ble levert tilbake innen 1 måneds bruk som følge av at lydutgangen ikke fungerte dette fortsatte helt til de ikke gidda mer og faktisk bare bytta mp3 spillere.
    Ellers skal det sies at jeg har hatt 3 crative spillere som alle har tatt kvelden under normalt bruk og kunn en iPod som nå etter 2.5 år fortsatt fungerer
    Jeg har heller aldri hatt problemer med itunes mens med creative sine programmvarer har pcen min til tider trynet i tide og utide.
    Min konklusjon , hold deg unna creative og bruk litt ekstra på en annen produsent.
    Iriver kommer til å bli min neste , og bare ett tips regn og mp3-spillere ikke lurt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes min ipod fungere veldig bra, eneste problem er som sakt vansklighet å legge sanger fra ipod og over til pc :evil:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både iPod og Creative er lavmål når det gjelder brukervennlighet. Kjøp iRiver eller Rio.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig brukervennlighet kan jeg leve med sålenge jeg faktisk får overført sanger, og ikke minst siden lyden er i særklasse.

Edit: kan og nevne at som nevnt over passer ikke elektronikk og vann sammen uansett, men jeg kjøpte min billig i USA og den holder fint til mitt joggebruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •