Universell fjernkontroll med IR og RF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Universell fjernkontroll med IR og RF

For å unngå fleire bomkjøp, spør eg likesågodt her. Eg er ute etter ein fjernkontroll som skal takle både IR og RF-signal. Dette pågrunn av at eg he radiostrømbryter frå clas ohlson, og det hadde vore kjekt å kunne kontrollere _alt_ med ein fjernkontroll. Andre ting eg treng er:
    Muligheit for å skifte ut ikona med dei ikona eg ønsker.
    Muligheit for macro-programmering(slå lys av-receiver og projektor på feks. med eit tastetrykk)
    Bra design
    LCD-skjerm(seier vel seg sjølv)
    OK pris(under 2k helst)

Dei tinga eg skal kontrollere er:
    Enheter eg veit kan kontrollerast med dei fleste kontrollar:
    Pioneer ax2 receiver
    LCD-tv
    HTPC

Usikre enheter:
    Radiostrømbryter frå clas ohlson
    Xbox 360

He kika ein del på denne, men den he ikkje skjerm:
    Marmitek PC remote IR/RF combo universal
    http://www.vendur.no/catalog/product...roducts_id=260

I etterkant fann eg denne, nokon som he erfaringar?
    http://www.sovida.com/bin/setpage?doc=01899&lang=no

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radiostrømbryteren din får du ikke styrt av noen fjernkontroll så fremt den ikke er av samme "radio-standard" som bryteren, da du ikke kan definere radiofrekvenser selv lovlig. De fleste gode multifjernkontroller som har RF, har det pga IR-extendere. Men ellers er Logitech Harmony 885/895 et godt tips, som gjør det meste til en rimlig penge. Finnes også flere rimligere fra logitech.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt kjipt :/ Om ikkje det går an å kontrollere den, er eg eigentleg kun ute etter noko som ser bra ut, og som går an å skifte ikon, og macroprogrammere. Muligens kameleon 10-in-1 er eit bra alternativ då.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur faktisk heller eg kjøper eit x10 startsett. Dette blir jo billigare også, einaste minuset er fjernkontrollen som ikkje akkurat er noko designvidunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Logitech harmony 875

Jeg har også hatt problemer med å få kopiert inn ir signalene fra min fjernkontroll til lys dimmeren. Dimmeren er av merket waveman og det er bryteren min også.Finner denne dimmer kontrollen inne på Logitech programmet som jeg bruker til Logitech universal kontrollen min, men jeg får ikke kopiert noe av det over til den.Noen som kan hjelpe meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble mektig skuffet selv her :S Kjøpte meg en waveman fjernkontroll og lysdimmer med planer om å lære signalet til min sunwave universalkontroll slik at jeg kunne sitte i sofaen å dimme ned lyset for å få maks kinopplevelse Men neida :S Det fungerer jo ikke.

Så det er slik at waveman bruker radiobølger til å formidle signalet fra fjernkontrollen til mottakeren? Hvorfor kan de ikke bruke ir? :@ Det er sikkert et utall folk der ute som sitter med hjemmekinosystemer og vil bruke en universalkontroll til å styre hele systemet med. Finnes det en måte å bruke min sunwave til å dimme lyset med?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at det er vanskelig å kopiere waveman kontrollen, men fungerer waveman dimmere med fjernkontroll tilfredsstillende? Jeg tenkte å bruke en fjernstyrt dimmer til spot'ene mine.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nei, jeg er ikke fornøyd i det hele tatt. Har nå 5 dimmere, ett til taket og fire til spotter rundt om kring. I starten fungerte dette ok, enkelte lys var vriene å dimme så måtte ofte bevege meg litt for å få det til, å slå av alle lys samtidig har aldri vært mulig (har vel kanskje fått det til et par ganger når jeg har hatt flaks :P). Det tok heller ikke lange tia før fjernkontrollen trengte nytt batteri (her var det sånn at fjernkontrollen ble gradvis dårligere helt siden jeg fikk den), den bruker et mindre type batteri som jeg heller ikke vet hvor jeg skal få tak i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •