Hvilken Mp3 spiller er best...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Mp3 spiller er best...

heisann, skal snart kjøpe meg ny Mp3 spiller, lurer på Creative Zen Vision. Har vært inne på rettpris eller hva det nå heter (finner det på dagbladet.no) og der dukket det opp MANGE nye navn og produsenter. Til nå har det ståttmellom Creative og Ipod, siden jeg har dårlige erfaringer med å kjøpe fra mindre kjente produsenter, men det ser ut til at en kan få litt mer for pengene hvis en ikke går etter navnet når en handler, men det er jo også litt risiko som sagt, lurer derfor på om noen kan kan anbefale eller motsatt noen produsenter/produkter (du skal helst ha det self(2gb+))?

Newcomer 3xJ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Zen Micro?

Hei!

Jeg fikk en Creative Zen som julegave. Varianten jeg fikk har 6GB kapasitet, noe som rekker til mer enn 1000 melodier i akseptabel kvalitet for bærbart utstyr. Lyden er klar og ren og spilleren leveres med et bra headset. Prøv denne!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror du er trygg hvis du velger de mest kjente spillerne, creative og Ipod er de som det selges mest av tror jeg så her får du bare teste ut hvilke spiller du synes passer deg best, selv falt jeg mes for Ipod, da jeg syntes creative'n var litt for klumpete
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Creative Zen Micro

Fikk meg en slik til jul og oppdaget at Creative har valgt (tror jeg) å bytte om på høyre og venstre kanal. Det blir korrekt med de originale hodetlf., men når jeg bruker mine Koss Porta Pro blir høyre og venstre kanal motsatt. Er det flere som har erfart det?

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pinlig

Sitat Opprinnelig postet av stopphue
    Fikk meg en slik til jul og oppdaget at Creative har valgt (tror jeg) å bytte om på høyre og venstre kanal. Det blir korrekt med de originale hodetlf., men når jeg bruker mine Koss Porta Pro blir høyre og venstre kanal motsatt. Er det flere som har erfart det?
    He he... Kom på at "klokkene" på PortaPro kan taes av. Hadde altså byttet R og L...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Zen Micro selv, men er litt usikker på om jeg vil anbefale den, ettersom man må bruke et kjipt proprietært system for å flytte filer. Jeg ville valgt en spiller som dukker opp som en ekstern harddisk, ie. noe fra noen andre enn Apple, Creative og Sony. iRiver er kvalitet.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en rosa ops: minipod og er strålende fornøyd med lyd og brukervennlighet,batteriet varer ca 8 timer tror jeg det var. Den jeg har er på 4 gb. Om den er best er vanskelig å svare på.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Jeg har selv en rosa ops: minipod og er strålende fornøyd med lyd og brukervennlighet,batteriet varer ca 8 timer tror jeg det var. Den jeg har er på 4 gb. Om den er best er vanskelig å svare på.

Har selv en minipod, lyden er bra, men hvis du får den til å vare i 8 timer, så kontakt meg om hvordan du får det til
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på Olympus M:robe?
    Spesielt design som skiller seg ut;-)

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den Olympusen ser utrolig bra ut! Noen som har hørt/testet den? Den ser jo ganske unik ut, men det hjelper lite hvis meny, batteri og lyd ikke er like bra..

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en Monolith

Newcomer snookums sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal hvertfall "oppgradere" min iRiver H10 6gb til en iRiver E10 6gb så fort den er i butikkene.

Hovedgrunner:
    -Liker enkelheten
    -UMS (fungerer som ekstern harddisk)
    -Bra batteri (32t)
    -Lav vekt (74g)
    -Flash Lite 2.0 (flashutvikler så for meg er det kult)
    -iRiver har bra lyd. (bruker Shure e4c)

Link:
    http://www.irivernordic.com/system/s...0&container=2&

Har også en 1gb Mobiblue Cube dah-1500i. Fantastisk spiller til å være så liten (18g), men ikke spess god lyd og litt knotete å bruke.

Hadde Cowon hatt iAudo 6 spilleren i 6gb så hadde jeg muligens kjøpt den.

Tidligere spillere:
    -iRiver H120 (meget bra)
    -iRiver H320 (ganske bra)
    -iPod 3g 20gb (hadde i 2 uker så solgte jeg...)
    -iPod Video 30gb (fin skjerm...nå har jeg gitt opp ipod, itunes...)
    -iRiver H10

Spillere som imponerer:
    -Cowon iAudio X5
    -iRiver U10 2gb (nytt gui lansert nå, men ikke sett)
    -Creative Zen Vision:M

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Creative ZEN Touch, den er på 20GB og batteriet skal vare i 24timer. Er fornøyd med den, bortset fra at den er veldig stor!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, hvis størrelse ikke er så viktig mener jeg følgende alternativ bør vurderes:

-Creative Zen Vision M: 30 GB (ca. 2700.-)
    -Creative Zen Sleek Photo 20 GB (ca. 2000.-)
    -Apple iPod G5 30 GB (ca. 2800.-)

Jeg hadde nok gått for en iPod grunnet brukervennlighet på iTunes, men hvis du har tenkt å benytte en del videomateriale er Creatives Zen Vision M: et glimrende alternativ. Zen Sleek er den av de tre anbefalingene med minst funksjoner, men den spiller musikk på en god måte og kan i tillegg vise fotos. Lekkert design har den etter mitt syn også...

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor folk lenger gidder å kjøpe separat MP3-spiller hvis ikke de trenger videofunksjonalitet. De fleste nyere mobiler har jo MP3-spillere innebygd, og lyden i Nokia eller SE-mobiler er ikke noe dårligere enn i Creative eller Ipod. Minnekortene er allerede oppe i 4 gb, og om ikke lenge er det vel 8 gb tilgjengelig. Har selv 1gb minnekort i min SE K750i, og trenger bare ha handsfree'en i lomma så har jeg alltid musikken min tilgjengelig uten å bære på en ekstra dings. Pluss at musikken pauser automatisk når noen ringer, genialt hvis man f.eks. er ute og sykler. Kommer aldri til å kjøpe separat mp3-spiller igjen!!

Klart, hvis av en eller annen grunn trenger 20-30 gb kapasitet er jo fremdeles separat spiller et alternativ.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Creative Zen Vision M, den er smooth

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må jeg jo kjøpe ny mobil, og min 3 år gamle telefon er ikke moden for utskifting enda.

Hvilken mpbil har mer enn 10 gigabyte lagringskapasitet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har kjøpt ny spiller enda så får du i allefall min mening her:

Kjøpte iPod'en fordi jeg elsker svart "glossy black" finish og utstyrsnivået til den. Jeg har Apple iPod 5 med video.

Jeg er absolutt ikke fornøyd.

- Lydkvaliteten er sikkert greit, men jeg forventer ikke noe særlig lydkvalitet av mp3 formatet
    - Er ikke drag and drop på den. Tenk å være hos en kompis som har mp3-låter du har lyst på, også vil du overføre. Neiiiiiida først må en ha spesialkabelen, også må kompisen din ha iTunes.
    - Videofilene den tar er den superkresen på. Betalte 250 kr. for å kjøpe Quicktime pro license, og siden jeg ikke har noen hypermoderne superPC var det en nedtur å konvertere filmer til rett format. Tok jo år og dager. Men her skal jeg ikke si for mye, sikkert min feil at jeg ikke gidder å oppgradere PCen hvert år...
    - Selv med beskyttelsesdeksel fra 1. dag har jeg opplevd å få mange, mange riper. Det er stygt! Og på en så dyr spiller som Apple har solgt så mye av, må en kunne forvente at Apple hadde brukt litt ressurser på overflaten som får riper bare man ser på spillern, hehe... Det er latterlig dårlig. Baksiden av spiller får fingermerker så det holder, det er ikke noe sexy heller.
    - Det som er mest irriterende er måten filene du overfører på er listet opp på i spilleren. Jeg hadde 2000 mp3-låter på PCen min som jeg overførte, og fordi nesten alle hadde forskjellig typer informasjon lagret, ble det bare et stort kaos, som tok meg dager å rette opp. Jeg konverterte en gang hele CD-samlinga mi til mp3-filer, og fordi jeg ikke satte navn på hver enkel låt under konverteringen, dukker kun "Track 01" osv opp. Derfor er det max irr. å søke etter en sang fra en CD jeg rippet manuelt.
    - Man er avhengig av iTunes, slitsomt i begynnelsen men man blir vant til det. Videodelen er lavmål, mer slitsomt blir det ikke.
    - Hver gang man skal overføre noen sanger begynner spilleren å lade!! Jeg er ingen batteriingeniør, men på min laptop, mobil, digitalkamera osv pleier jeg å bruke batteriet nesten tomt, for å lade det etterpå, slik at batteriet ikke ødelegges ved å lades hele tiden. Skulle vært en ladeknapp på iPoden......

Det var det meste. Du blir sikkert mer fornøyd med Creativen. Jeg var jo smart nok til å få navnet mitt gravert bak på spillern, så jeg får nok aldri solgt den. Og det er jo veldig synd, for iPod er overhypa så det holder.

Men andre har kanskje bedre erfaringer... For meg er det viktigste at en ting jeg kjøper gjør det den skal, med minst mulige problemer.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt iPod selv, men kjenner mange som har har/hatt det. Er vel ingen av dem som er superfornøyde med den, og det med ripene er helt jævli, etter en gå tur på 10 minutter i en bukselomme er skjermen så ripete at du ikke kan lese hva som som står der Ja, litt overdrivi, men du/dere skjønner hva jeg mener

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Har aldri hatt iPod selv, men kjenner mange som har har/hatt det. Er vel ingen av dem som er superfornøyde med den, og det med ripene er helt jævli, etter en gå tur på 10 minutter i en bukselomme er skjermen så ripete at du ikke kan lese hva som som står der Ja, litt overdrivi, men du/dere skjønner hva jeg mener

Spør du meg er det ikke mye overdrevet. En gåtur på 20 min med iPoden i jakkelomma = nok riper til at spillern ser gammal ut.........

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •