Hvilken Mp3 spiller er best... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mobiltelefoner er jo bygget for å implodere etter et års tid, stoler ikke mye på byggekvaliteten der.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produkter med Lithiumbatterier har ingen hukommelse. Det betyr at du kan klattlade akkurat så mye du vil.

På min forrige iPod, 2. gen. var det drag&drop overføring. Kjipt at det ikke er det på min svarte.

iTunes er genialt. Bruker podcaster hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... Da skjønner jeg... Lithium batterier er ikke så fali' om du lader før de er tomme :grin: Genialt!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    iTunes er genialt. Bruker podcaster hele tiden.
    Hei du

Hvor finner jeg grei informasjon om hvordan å bruke ITunes og podcaster ? Har en I-pod Nano på vei til meg i posten nå. Dette er min første mp3 spiller ops: (selv om jeg har holdt på med hi-fi i over 20 år...)

Med andre ord hvor jeg finner et lynkurs hadde vært fint. Gleder meg veldig til å få radioprogrammene som podcast :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvor finner jeg grei informasjon om hvordan å bruke ITunes og podcaster ? Har en I-pod Nano på vei til meg i posten nå. Dette er min første mp3 spiller ops: (selv om jeg har holdt på med hi-fi i over 20 år...)

Med andre ord hvor jeg finner et lynkurs hadde vært fint. Gleder meg veldig til å få radioprogrammene som podcast :-P
    Er ikke noen ekspert på podcastfeltet, men jeg har i hvert fall fått det til å funke på Nanoen min. Det er 2 forskjellige måte å gjøre det på. På noen sider kan man rett og slett laste ned den aktuelle podcasten manuelt som en vanlig mp3 fil, for å deretter føre over på vanlig måte til iPoden via iTunes. Andre sider, slik som for eksempel ITAvisen.no sin podcast, har abonneringstjenester. Da skriver du bare inn adressen til den aktuelle podcasten i iTunes. Det geniale med denne måten er at da laster iTunes automatisk ned nyeste podcast når den er tilgjengelig, pluss at den overfører til iPod om det er en koblet til PCen.

Håper dette var forståelig. Er bare å spørre om det er noe mer du lurer på.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit forståelig. Laster podcast til iTunes både med og uten abonement men de legger seg ikke i Nanoen...... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med min Iriver. Litt av grunnen er at jeg slipper unna Itunes, i tillegg til at den støtter flere formater og har meget bra lyd. Så min Iriver Igp-100 er en spiller jeg er meget fornøyd med

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janhen
    Jeg er meget fornøyd med min Iriver. Litt av grunnen er at jeg slipper unna Itunes, i tillegg til at den støtter flere formater og har meget bra lyd. Så min Iriver Igp-100 er en spiller jeg er meget fornøyd med

Planen var egentlig å kjøpe iRiver her og, veldig, veldig synd at jeg ikke gjorde det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit forståelig. Laster podcast til iTunes både med og uten abonement men de legger seg ikke i Nanoen...... :-?
    Ah, da må du sikkert føre de over manuelt. "Dra-og-slipp".

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Ja, den Olympusen ser utrolig bra ut! Noen som har hørt/testet den? Den ser jo ganske unik ut, men det hjelper lite hvis meny, batteri og lyd ikke er like bra..
    Er godt fornøyd med både det ene og det andre..
    Fin liten spiller.
    Men, helst koble den opp med noen hodetelefoner med god følsomhet..
    Lite gain på volumet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Ah, da må du sikkert føre de over manuelt. "Dra-og-slipp".
    dra de fra iTunes til ?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke bruke iTunes selv om man har Ipod. J. River Mediacenter f.eks. er et svært, svært mye bedre alternativ. www.jrmediacenter.com

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dra de fra iTunes til ?
    iPoden selvsagt.

For å forklare litt nærmere: Jeg importerer den aktuelle sangen/podcasten, slik at den legger seg i biblioteket. iPoden er koblet til, og du ser den til venstre i iTunes bildet. Så er det bare å gå inn på biblioteket, finne sangen, for å deretter dra den over til iPoden. Er den teknikken jeg benytter meg av.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut hva som var galt. Tydeligvis en programfeil. La inn iTunes på laptoppen og da fungerte alt mye bedre. Synes det er bedre å oppdatere iPod fra filmeny men det er jo en smaksak. Takk for innspill.

Det eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg får skiftet navnet på den ? Har kjøpt den brukt så forrige eier sitt navn står i menyen til venstre i iTunes og øverst på innstillinger mm. Har fått endre navnet når den kommer som ekstern hardisk i min datamaskin. Men finner ikke noe sted hvor jeg kan få endre "navnet" på min Nano.

Men tror jeg må ha noen andre ørepropper, kan jo ikke ha hvite til sort Nano (dette er jo ekstremt dårlig av Apple som skal være best på design). Vet om mange som er bra men skulle gjerne hatt noen som hadde en "snelle" til ledningen. Blir snart sinnsyk av lednigskrøll på mobilhandsfri og div.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg får skiftet navnet på den ? Har kjøpt den brukt så forrige eier sitt navn står i menyen til venstre i iTunes og øverst på innstillinger mm. Har fått endre navnet når den kommer som ekstern hardisk i min datamaskin. Men finner ikke noe sted hvor jeg kan få endre "navnet" på min Nano.
    Dette er enkelt faktisk. Start opp iTunes. Plugg deretter til iPoden. Da vil den dukke opp til venstre i skjermbildet, ikke sant? Da er det bare å trykke på navnet til den, for da begynner markøren å blinke, og du kan endre navnet.

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også autooppdatere podcasts etter å ha hørt dem på ipoden. Da går du inn i preferences valget i en av menyene når du har ipod koblet til. Da kan du trykke på ipod og velge autoupdate eller noe slikt. Hvis du i tillegg går på podcastvalget inne i preferences, kan du velge å slette de du har hørt, ev. autooppdatere de tråder du abonnerer på. Mange fine valg.

Inne på itunes music store kan du abonnere på podcasts også. Letteste måten er å trykke på podcasts i venstre felt i itunes og deretter trykke på podcast directory, der vil du finne mange forskjellige. Kan selv anbefale språkteigen fra NRK. Der finnes det også video-podcasts, mange kule, inkludert Diggnation og Systm. I sistnevnte er det en sending hvor de lager audiokabler og en annen hvor de setter opp en MythTVboks. Veldig kult.

Lykke til med Podcasts.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Dette er enkelt faktisk. Start opp iTunes. Plugg deretter til iPoden. Da vil den dukke opp til venstre i skjermbildet, ikke sant? Da er det bare å trykke på navnet til den, for da begynner markøren å blinke, og du kan endre navnet.
    ops: så enkelt.... og likevel så vanskelig.

Tusen millioner takk, som sønnen min ville sagt. Nu er alt i den skjønneste orden. :-P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lien
    Der finnes det også video-podcasts, mange kule, inkludert Diggnation og Systm. I sistnevnte er det en sending hvor de lager audiokabler og en annen hvor de setter opp en MythTVboks. Veldig kult.
    Lykke til med Podcasts.
    Dette hørtes ut som verd å prøve ut. Skjermen på Nano er jo for liten til at det har noen verdi men det kan jo være kult å se hvordan det ser ut.
    Thx

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes ut som verd å prøve ut. Skjermen på Nano er jo for liten til at det har noen verdi men det kan jo være kult å se hvordan det ser ut.
    Nå vet jeg ikke om video går på Nano i det hele tatt, tviler vel egentlig på det. Jeg pleier se det på tven min via datan, det er hakket enklere. :-) Men man laster dem ned på samme måten.

Den med kablene og mythtv kan også lastes ned direkte fra siden deres, http://revision3.com/systm/.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av |Adeel
    Ah... Da skjønner jeg... Lithium batterier er ikke så fali' om du lader før de er tomme :grin: Genialt!
    Lithium batterier skal IKKE lades fullt ut, dette er kun de 5-10 første gangene. Deretter skal batteriet ikke lades fullt ut. Det er antatt at en mp3 med lithium batteri skal kunne klare å lade 300 fulle ganger, uten at det går utover kvaliteten på batteriet. Deretter går tiden sakte med sikkert nedover !!

Så, til valg av spiller. (kanksje litt gammel tråd, men shitt au)

Iriver H340: Pros:
    40 gb, det burde holde
    drag n drop, ingen firmware hvis du ikke bruker win98 eller lavere
    ser bra ut
    16 "kvalitets" timer på batteriet
    Radio med presets
    srs
    File Type MPEG 1/2/2.5 Layer 3, WMA, ASF, OGG
    mulighet for å ta opp stemmer etc, følger med innebygd mikrofon, kan også koble til ekstern
    se bilder; JPEG, BMP
    se film, 276k farger, 2.0" inch TFT-LCD Display, 220x176
    se tekst
    to usb innganger, én til data, én til å koble opp mot andre mp3spillere eller f.eks ta bildene fra digitalkameraet over på denne
    firmwareupgradable
    bra interface
    følger med remote og dockingstasjon
    headphone in, line-in, line out
    lett å bruke
    Tag ID3 V1 Tag, ID3 V2 2.0, ID3 V2 3.0
    støtter playlister som winamp bruker, lurer på om de heter mu3

Er nok mere, men dette fant jeg på i farta
    Du blir nok fornøyd så lenge du ikke kjøper iPoo

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg