One for all 6 in 1 kameleon noe dritt ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

One for all 6 in 1 kameleon noe dritt ???

Skaffa meg All for one 6 in 1 i dag. Og er MEGET missfornøyd.........
    Er det bare meg eller??? Denne ser kul ut men når jeg pakka den opp så du ut som en sak med billig kromma plast. Det eneste jeg klarte og få inn på den etter masse knoting var pioneer dvd spilleren min... Dette blei gjort fra internett. Prøvde oxo ir læring på min H/K men dette var dårlig...
    Skulle lære den + volum gikk greit det så - volum... ja den tok den oxo men ikke uten å fjærne + volum inntastingen... Nei dette her er det værste jeg har vært borti... Har heller 5 kontroller enn denne dritten her....

Tenkte og bytte den inn i noe annet.
    kansje denne : Logitech® Harmony® 525

Hva mener dere andre ???
    Har hørt at du kan få programert en av disse harmony til å dimme lyset, men tror neppe det går med mitt Xcomfort tråløse system ???

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ingen ??

Ingen som har denne kamelon kontrollen ???
    eller andre kontroller ??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med nevnte fjernkontroll, men kjøpte SUNWAVE SRC3000 for litt siden. Dette er ikke annet enn et kupp etter at den gikk ned i pris, fra 1000 -> 400kr. Den ser og føles bra, selv om det er litt uvant med LCD-panel som knapper i starten, men det har gått seg til for meg. En tilvenningssak.

Edit: Bevegelsessensor som gjør at fjernkontrollen automatisk slår seg på når man berører den, samt lyssensor som slår på lyset i displayet når det er mørkt i rommet kan nevnes bl.a. Mye for pengene

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har ikke erfaring med nevnte fjernkontroll, men kjøpte SUNWAVE SRC3000 for litt siden. Dette er ikke annet enn et kupp etter at den gikk ned i pris, fra 1000 -> 400kr.
    Slenger meg på kenti, og anbefaler denne! Ingen heksekunst å programmere den heller.

Mvh.

Andreas

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Slenger meg på kenti, og anbefaler denne! Ingen heksekunst å programmere den heller.

Mvh.

Andreas
    Jepp!

Hiver mer også på hyllesten ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech

Testa kofiggen på denne på nette... Det er jo simpelt som F***...
    Får lagt til alt jeg har... uten problemer(uten å ha testa å legge det inn på kontrollen)slipper alle disse kodene bare og klikke hvlike produkter du har....

Men tror ikke jeg kan få til lysa mine da dette går i RF signaler....

Tror jeg går for denne uansett jeg.....

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer i for SRC-3000. Til prisen er den et kupp, og den er veldig lett å programmere! Hadde grua meg litt til den biten faktisk.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile joa

Men er litt mere inn for dette med faste knapper jeg... den all for one har jo samme prinsippe som src-3000 og syns ikke det var no.. Men det syns vel hva jeg mener om detta all for plastikk greiene og src-3000 kan jo være litt mere kvalitet sefølgelig.

Men har bestillt harmony 525. så får vi se åssen den er...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også anbefale SRC-3000, men med et forbehold om at den skal benyttes i opplyste rom. Det blå baklyset er altfor kraftig for bruk i et mørkt kinorom etter min erfaring. Jeg har modifisert min SRC-3000 ved å bytte ut lysdiodene, og nå er det problemfritt å benytte den i en mørk hjemmekino.

Se også denne tråden for mer om dette:
    http://avforum.no/forum/generell-chitchat/29746-er-det-bare-meg-som-ikke-liker-bl-tt.html

Når det er sagt, så synes jeg Harmony 525 ser veldig fin ut, og designmessig syns jeg den ser mer vellykket ut enn Harmony 825. Kom gjerne tilbake med erfaringer når du får testet din 525.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg kan også anbefale SRC-3000, men med et forbehold om at den skal benyttes i opplyste rom. Det blå baklyset er altfor kraftig for bruk i et mørkt kinorom etter min erfaring. Jeg har modifisert min SRC-3000 ved å bytte ut lysdiodene, og nå er det problemfritt å benytte den i en mørk hjemmekino.

Se også denne tråden for mer om dette:
    http://avforum.no/forum/generell-chitchat/29746-er-det-bare-meg-som-ikke-liker-bl-tt.html
    Kunne tenke meg å gjøre noe lignende selv!
    Hva med å lage en DIY oppskrift for denne prosessen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunnyBOy
    Skaffa meg All for one 6 in 1 i dag. Og er MEGET missfornøyd.........
    Er det bare meg eller??? ???
    Har denne selv.
    Fungerer utmerket på både min Denon 2105 receiver, pioneer dvd spiller og pana pa50 plasma.
    Har til og med fått den til å lære seg funksjonene til mediacenter fjernkontrollen også.
    PÅ receiver/dvd/tv var det bare å legge inn koden som fulgte med bruksanvisningen og deretter lære opp de få knappene som manglet. (IR learn)
    Muligheten med macro programmering fungerer også bra slik at man ved å trykke på en knapp kan slå på tv,dvd, receiver i korrekt modus.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruksanvisning

Det sto ingen koder i bruksanvisninvgen min... Har du 2 generation eller 1 ???? Den jeg testa var 2 genrasjon. Tror det er en forskjell der...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto ingen koder i bruksanvisninvgen min... Har du 2 generation eller 1 ???? Den jeg testa var 2 genrasjon. Tror det er en forskjell der...

Har denne her (Second Generation):

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet en god del av de Kameleon kontrollene .. holder _ikke_ mål etter min mening. Logitech 525 er _mye_ bedre.

Den har bedre knapper, lettere å sette opp, bedre rekkevidde, bedre design/materiale .. alt er bedre. Nei hiv Kameleon til ræven!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har denne kamelon kontrollen ???
    eller andre kontroller ??
    Jeg har denne, og har ingen problemer overhode. Sesielt innlæringen er enkel.

Lett og bruke/ programere. Kjører tv, dvd, sat uten problemer.
    Eneste bakdel er at den spiser batteri.

Men det finnes mange som sikkert er bedre.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en sånn kamelon for en tid siden jeg også, snakk om møkka fjernkontroll. Hele konseptet med de vinylknappene er jo retarded!
    Takke meg til fjernkontroll med harde knapper eller en skikkelig touchscreen.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne fjktr siden romjula, og er godt fornøyd med den jeg. At det skal være problemer med å programere den skjønner jeg ikke. Klarte til og med å få inn Barcoprojektoren min på den!! Samt at kunne brukes til å gjøre min Phillips 963SA sonefri!! Synes den er både sexy og genial jeg!

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up One for none

Har nå med åpent sinn forsøkt to Kameleon-fjernkontroller, den første med blå bakgrunn, og nå sist den nye med ladestasjon og kult design. Må med respekt å melde si at jeg ikke syntes noe om noen av de - den første pga at bakgrunnsbelysningen på displayet ikke sluknet, og dermed brente et sett med batterier på en god uke, den siste pga svært dårlige programmerings-muligheter og -evner.

Til daglig benytter jeg meg av en Philips ProntoPro TSU6000, og den er jeg meeeeget fornøyd med ( fikk til og med en ny på garantien da jeg var uheldig og skada den.)

Til ersatatning for Kameleonen har jeg kjøpt en Logiteh Harmony 885, som ved første - og påfølgende - øyekast ser svært lovende ut :-D. Den skal programmeres nå, og jeg håper på det beste!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kamelon 6 i 1

Det er vist forskjellige meninger om denne.

Har hatt den selv i 8 mnd og er kjempefornøyd. Har Onkyo forsterker og cd, philips dvd brenner, panasonic vhs og grundig dig. tuner m/harddisc. Jobber på Expert og har solgt den til mange kunder og har fått god tilbakemelding på den. Har du/dere prob. gå inn på www.oneforall.com

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 10 for 1, og er generelt sett fornøyd med den. Er et par ting som trekker den ned.

• Batteri kapasitet (Har lader så jeg bryr meg ikke så veldig mye)

• Er begrenset hvor mange knapper den kan lære manuelt. Feks før de fikk lagt ut kreatel dekoderen til Lyse på nettsidene sine så måtte jeg lære den manuelt. Gjorde det med et par andre komponenter også, plutselig ville den ikke lære mer.

• De harde knappene i midten skulle de ha fjernet. Hadde vert lettere å betjene kontrollen uten de.

Ellers så er den veldig brukervennlig, og det er jo en ganske prisgunstig kontroll.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •