Mobil som mp3-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mobil som mp3-spiller

Kan mobiltelefoner med mp3-funksjon erstatte behovet for en egen, dedikert, bærbar mp3-spiller?

Jeg tenker da først og fremst på hvor godt mobil-batteriet tåler timevis med mp3-spilling hver dag, samt det rent lydkvaliteten.

Konkret i mitt tilfelle har jeg ingen mp3-spiller foreløpig, og vurderer å klemme inn en 1GB memory stick duo brikke i min Sony Ericsson Z800i opp mot å anskaffe meg en egen mp3-spiller.

Jeg vil absolutt unngå at telefonen må lades hele tiden, bare tanken på det gir ubehagelige flashbacks til Nokia 8210-tiden...

Noen erfaringer, synspunkter? (jeg ser av poll et annet sted i tråden at det faktisk er ganske mange som bruker mobilen som mp3-spiller)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1GB gir deg kun 100 sanger i middles kvalitet. Sats på en dedikert MP3-spiller.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører w800 som mp3spiller, og har i tillegg en 40gb ipod liggende...

vil faktisk si at det er mye greiere å bruke mobil, med mindre du skal på ekspedisjon til afrika.. har plass til nok på 512 og oppover...

for min del så fønker ihvertfall kombinasjonen ypperlig

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det. Men det spørs på behovet ditt.. Solgte min iPod mini tidligere i år til fordel for w800i. Ettersom jeg ikke reiser lange strekninger om gangen er det ikke noe problem. Batteriet holder helt fint. Synes det var skikkelig dårlig på ipod. Men etter hva jeg skjønner har de blitt betydlig bedre med tiden.. på 1GB burde du få 200 sanger.. (snitt 3:30 per låt, 192kb/s)

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min telefon (w800i) varer i 9 timer med musikk.
    Verdt å nevne er også at hodetelefonene som følger med er på høyde med Sony MDR-EX71. Sannsynligvis de beste proppene som blir levert sammen med mobil/mp3 idag.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDA'n ligger i skuffen nå...

Helt klart. Kjører nå MP3 på SE K750i med 1 GB minnekort. Laster om med kortleser når jeg går lei det som ligger på mobilen. Før brukte jeg PDA til MP3 men nå ligger den stort sett i skuffen. Greit å ha samlet alt på en dings (mobil/MP3/kamera/radio ++).

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

K750 + Koss

Bruker K750 sammen med 512mb minnekort. Har kjøpt overgang til minijack, og bruker Koss PortaPro øretelefoner til. Dag og natt sammenlignet med de som følger med. Selv om de ikke er direkte dårlige til og være mobilheadsett.

Dette oppsettet funker meget bra for meg, jeg orker ikke en til dings i lommen, mobilen har også radio, og jeg bruker den mest i lesesalen på skolen. Så batteritiden er ingen hindring for meg. Med minnekortleser går det ganske kjapt og bytte musikk på minnekortet.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver meg med: Er superfornøyd med min W800i , flytter 1Gb kortet over fra PSP'n til mobilen nå og stikker 512mb'n i PSP'n.

Sikkert bedre ditt & datt med en egen MP3-spiller av god kvalitet, men til daglig på jobb så blir det for mye greier.

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med gutta her... Har selv en SonyEricsson T750 å er kjempefornøyd med den... Den hat til å med en liten equalizer innebygd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •