[LØST] Volum på iPod Video 60GB (5G) Løsningen kom med goPod.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[LØST] Volum på iPod Video 60GB (5G) Løsningen kom med goPod.

Hei.

Synes volumet på min nye iPod ikke svarer til forventningene. Så leser jeg forskjellige steder at alle iPod's solgt i europa har fått en sperre på 100db. I USA ligger den på 130db.

Fant et program som heter euPod som skulle fikse dette, og det gjorde det forsåvidt. Men da jeg la inn nye sanger på iPoden så slettet iTunes all musiik og begynte å legge inn på nytt. 48 gb med musikk tar tid å få inn på ipod....
    iTunes satt ned volumet på alle sangene i samme slengen.

Finnes det en hacket biosoppdatering eller lignende som tar bort denne eu-sperren ?

Hodetelefonene jeg har er de orginale (som er skikkelig dårlige), Koss PortaPro fra 1998 og nye Sony MDX71.

Noen som vet noe om dette ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg på også siden jeg nettopp har kjøpt meg en ipod, finnes det noen crack som fungerer "til evig tid"?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare bruke iTunes til å skru opp volumet på alle sangene man eksporterer til iPoden?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvorfor ikke bare bruke iTunes til å skru opp volumet på alle sangene man eksporterer til iPoden?

Nå her jeg helt grønn på dette her, så dette er sikkert et meget dumt spørsmål, men jeg tar sjangsen...

Kan man skru opp volumet på sanger som allerede ligger på pc'en? Hvordan gjør man det??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    euPod fikser ikke noe annet enn at den skriver endringer direkte i iPodens registry for alle filene, dvs. at alle filene som er på iPoden får den samme, justerte volumsettingen. Når du legger inn nye sanger, må euPod kjøres på ny for at disse også skal bli "oppdatert" mht. volumendring.

Når det gjelder automatisk sletting høres det merkelig ut. Det er garantert en setting i iTunes som kan slåes av, slik at man ikke kjører en automatisk samkjøring av spillelister hver gang iPoden kobles opp.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hadde jeg kunne gjort det med alle sangene samtidig hadde jo det vært en løsning, men å ta en og en sang, av i underkant av 12000 sanger ?

Apple burde latt folk frivillig få stille volumet, og ikke påtvinge folk ting man ikke vil ha. Såvidt jeg vet er det ingen lov i eu som sier maks 100db på mp3-spillere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Apple burde latt folk frivillig få stille volumet, og ikke påtvinge folk ting man ikke vil ha. Såvidt jeg vet er det ingen lov i eu som sier maks 100db på mp3-spillere.

Det kan jo komme, så hvorfor ikke være litt fremtidsrettet?? :shock:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at Itunes har en merkelig måte å forklare seg på når du skal legge over nye sanger.. beste måten jeg syns er å h.klikke på ipoden og velge OPEN, så drar jeg heller over de sangene jeg vil ha ifra itunes..

Det med volumet er jeg enig i, nå er ikke dette min Ipod, jeg har v1 , og den har godt med lyd (selv om den også fint kan stilles til max.).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan justere volumet på alle sangene samtidig i iTunes. Har selv iPod mini 6GB og volumet, selv om det ikke er justert til maks, er høyt nok så det holder etter iTunes-justeringen.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ikke for å være noen pekefinger her; MEN:

Det er sikkert en _grunn_ til at lyden er justert ned. Mer enn 100db på ørene i dagevis er IKKE å anbefale, uansett om noen bestemmer over dere eller ikke

Kjøp dere heller noen ordentlige hodetelefoner som fjerner gate/buss/togstøy slik at dere kan spille lavere og fremdeles få en bra musikkopplevelse.

Porta pro og liknende har kanskje OK lyd, men den slipper inn så mye støy, at om en 15-20 år kommer nok halve USA til å saksøke dem for hørsselsskader osv pga for høyt volum

Bare mine 2 cents

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Hei!

Ikke for å være noen pekefinger her; MEN:

Det er sikkert en _grunn_ til at lyden er justert ned. Mer enn 100db på ørene i dagevis er IKKE å anbefale, uansett om noen bestemmer over dere eller ikke

Kjøp dere heller noen ordentlige hodetelefoner som fjerner gate/buss/togstøy slik at dere kan spille lavere og fremdeles få en bra musikkopplevelse.

Porta pro og liknende har kanskje OK lyd, men den slipper inn så mye støy, at om en 15-20 år kommer nok halve USA til å saksøke dem for hørsselsskader osv pga for høyt volum

Bare mine 2 cents
    Beklager å måtte si det, men det der er svada....

Det er som å si at ingen biler skal gå i over xx km/t fordi det er mulighet for at man kan skade seg.

Jeg vil bestemme sjøl over hvor høyt jeg skal spille. Sånt overformynderi har jeg ingenting til overs for.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har søkt i google, på apple sine sider, på avforum osv uten resultat. Men sånn er det når man søker etter de feile tingene

Problemet er iallefall løst med goPod. Har sakset noe fra readme filen her :

Q : But why is your program better than euPod, iPodVolumeBooster and
    other apps like that ?
    A : These softwares bypass the volume limit by amplifying each
    mp3's tune. Whenever you add a new mp3, it won't be amplified.
    gopod's modification truly uncap the iPod, writing directly
    in its firmware. But it can be undone. Your iPod can be recapped
    whenever you find it suitable.

Det skulle vel si det meste.

Og det funker på iPod Video.

Link: http://gopod.free-go.net/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine