Logitech harmony 525

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 113
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Logitech harmony 525

hei. kjøpte 525 en stund før jul fra danmark. har hatt store problemer med og konfigurere den. Skulle liksom være så enkelt men nei. enkelt er det ikke.hvis noen går i tanker med og kjøpe en slik, prøv noe annet.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å laste ned alle instillingene fra PC? Er flere jeg har hørt om som kun koblet en opp mot PC også fungerte den fint etterpå. Hva er det du ikke får til å fungere og hva du har du gjort for å få den til å fungere?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har gjort seg erfaringer med denne? Den ligger i riktig prisklasse for mitt behov/budsjett, og jeg er nysgjerrig på brukervennlighet/finesser etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne i posten på nyttårsaften, gledet meg faktisk voldsomt med å
    hive ut de gamle fjernkontrollene.(Tv,reciever,cd,dvd og projektor)

Man åpner pakken, installerer programvaren på cdèn, kobler kabelen til i usb-porten og vips inn på logitech sine sider.
    Der velger man bare hva man har av utstyr (Det som er viktig er at man skriver typebetegnelsen på utstyret sitt riktig.),
    og det meste går jo automatisk. Dette var jo faktisk grei match.

Det som tar tid derimot er å lære fjernkontrollen alle knappene som IKKE VIRKER.

Plundret faktisk lenge med å få texttv knappen på tvèn til å fungere.
    Etter utallige forsøk med learnfunksjonen, reinstallerte jeg.

Rart nok så funket det. Har ikke prøvd alt av knapper men hvet det er flere
    som ikke virker.

Selve konfigureringen kan ta tiiiiiid,
    men jeg er vel alt i alt godt fornøyd,
    for å ikke snakke om dama. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes denne funker kjempebra.
    Det er enkelte funksjoner som må læres, men alt i alt så fungerte det overraskende bra etter den første runden med auto config. Spesielt så var det en del av knappene og hurtigtastene på Force 1189 tuner som måtte læres i RAW. Etter at dette var gjort så var det ingen problemer i det hele tatt.

Har tidligere hatt en Pronto 6800, og syntes den ble alt for stor og klumpete. Angrer ikke ett sekund på bytte.

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt en Harmony 525, den fungerer utmerket på alle mine komponenter. Men, igangsetting og oppsett tar virkelig mye tid!
    Har brukt mange kvelder for å få et godt og intuitivt oppsett, rydde bort ubrukte kommandoer og sette sammen knappeoppsett både i Device- og Activity-mode.

Plasten i fjernkontrollen knirker forferdelig, det gir et noe "flimsy" inntrykk. Det er synd, innholdet er virkelig bra. Fire små dråper med lynlim på utvalgte steder gjorde det mye bedre.

En annen ting, jeg må alltid slå av Norton Internet Security-brannveggen når jeg starter konfigurering. Det ga meg litt hodebry i starten, programvaren meldte ingen kontakt med Internet, men jeg klarer å leve med noen sekunder uten brannvegg.

Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt denne. For ca en uke siden. Jeg driver med oppsettet enda! Du verden så lang tid dette tar. Den funker, men ikke optimalt enda.

Tøff og se på er'n, og samboeren klarer og bruke den til og med! hehe.
    Så alt i alt er jeg fornøyd, men den installeringen tar litt for mye tid.

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vekker litt liv i denne tråden igjen jeg. Hvordan funker 525 etter lengre tid? Er det sånn at en mindre teknisk blir fort lei av å bruke den? Jeg tok en "test drive" på logitech sine sider, og de hadde alle mine komponenter inne i systemet sitt.
    Er dette litt sånn wiki-prinsipp, at når du programmerer fjernkontrollen for en ting som ikke er på deres liste, så melder den ifra til Logitech og så virker den nye komponent for alle, og på den måten gjør at det blir lettere og lettere å stille den inn ettersom tiden går?
    Jeg har ønsket meg en sånnen til bursdag, er det et lurt valg? Min kjære blir fort irritert på ting som er tungvindte, vil hun like denne tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    525en funker finfint den. Mor benytter den ofte med godt resultat. Hennes glede er todelt, både pga. at den er svært enkel å bruke, og for at alle de andre fjernkontrollene er ryddet bort...
    Jeg synes i tillegg den er penere enn de andre flashy Logitech-boksene med knapper i alle regnbuens farger.

Jeg har endret og stablet funksjoner og knapper i dagesvis på den boksen i tillegg til å "spille inn" manglende kommandoer, og alt dette lagres på webserverene hos Logitech. Jeg antar de benytter disse dataene til å komplettere de forskjellige oppsettene men har ikke sjekket det.

Så derfor: Løp og kjøp, drypp 4-5 bittesmå lynlimdråper i hjørnene for å unngå knirkelydene, og sett av minst fire kvelder for programmering...

Hilsen Tore

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkelen min kjøpte en slik idag, og jeg hjalp han med konfigurasjonen. Forsterker, DVD, TV og Lyse dekoder. Gikk faktisk ganske smertefritt. Alle enhetene lå inne på logitech sine databaser, og helt i slutten kan du velge om du er fornøyd, eller om du vil legge til flere funksjoner. Måtte legge til noen tilleggsfunksjoner på lyse-dekoderen blant annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også en sånn og er godt fornøyd. men som andre sier, det tar litt tid å tilpasse den. bl.a. er displayet såpass lite at man må fjerne de aller fleste funksjoner for at det ikke skal bli for mange "sider" å bla seg igjennom for å finne riktig funksjon. på den annen side så er jo 95% av bruken av f.eks en dvd spiller begrenset til de enkleste tingene, så om du trenger å hente fram originalfjernkontrollen en gang i måneden for å justere noe i setup så er vel ikke det noen krise?
    den behøver jo heller ikke pekes på enheten for å virke og der er den jo en god del bedre enn mange originale fjernkontroller. desverre er den lang og tynn og defor knirker den endel i plasten, skulle ønske de hadde spandert litt bedre matriale så man fikk godfølelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det no mulighet for å speede opp knappene litt? Responsen kommer ikke før et sekund etter man har trykt, noe jeg syns er litt plagsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intervall mellom kommandoer er justerbare, det og flere andre innstillinger er tilgjengelige, les bruksanvisningen...
    Hilsen Tore

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne er jo go.

Kjøpte en slik for noen mnd siden, og den funker bra.
    Hadde ikke noe problemer med oppsette.

og du Stingher..... Juster på Ir delay. Syns min også reagerte seint men satte den ned fra 400 til 200 på forsterkeren.
    Dette kan gjøres på hver enkelt enhet du har satt den opp til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en slik.. Og den funger nesten ok.. MEN... Det jeg sliter med er at tven min har litt dårlig brukergrensesnitt.. Det er en Hyundai Hlt-3272.
    Når jeg trykker på play xbox 360 så går tven inn på menyen over innganger. Så trapper den ned menyen til den stå over component. Så går den til høyre.. og voila.. Det fungerer.
    Men når jeg da trykker tv igjen.. så kan jeg ikke be den om å gå opp så så mange hakk for deretter til høyre. For da går den galt når jeg feks er på dvi inngang.. See?..
    skjønner ikke hvordan jeg skal få fiksa dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Sony-TV har mulighet til både å "bla" i AV-inngangene, men også "direktevalg". Jeg har, som eksempel, sderfor lagt inn direktevalg av AV2-inngangen når jeg skal se på DVD vha. DVD-activity'en i 525'en. Men, den sender i tillegg et ekstra trykk på "bla"-knappen for å velge AV2s-inngangen.(Supervideo)

De fleste TV-apparater har i tillegg en deteksjon av signal på AV-innganger (egen linje i SCART-kabelen) som gjør at når en slår på utstyr vil TVen automatisk velge denne inngangen. Hvis ditt TV har denne funksjonen er jo problemet løst, men det virker som om den ikke har det basert på det du skriver.

Activities-funksjonen i 525 er løsningen for å lagre makroer eller automatiserte tastetrykk. En mulig løsning vil være å sørge for at TVen starter på samme sted i menyen hver gang. Det virker som om din TV "blir stående" i menyen når en AV-inngang er valgt, og et nytt valg går videre derfra. Det skal derfor være mulig å legge inn alle tastetrykkene tilbake til Root i menyen?
    Jeg har jo ikke sett menyen i ditt TV og kan derfor ikke konkludere...
    Hilsen Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom også hjem med en slik en nettopp. Førsteinntrykket er, som hos så mange andre, at byggekvaliteten er heller kjip. Det høres faktisk ut som om det er noe som er løst inne i den, hvis jeg rister på den. Er det slik på alle?

Newcomer LasseS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har ikke noe "løst" inni den, men når jeg vrir litt på fjernkontrollen knirker den i hjørnene... Bortsett fra det er jeg kjempefornøyd med fjernkontrollen. Litt plunder i oppstartsfasen, men det var på ingen måte fjernkontrollen sin feil. En eller annen luring med samme DVD-spiller som meg hadde mappa knappene feil, så jeg måtte legge inn igjen alt manuelt.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 525 her om dagen, satte den opp riktig, sett bort ifra en liten ting som jeg satte opp manuelt. Deretter forandret ALT seg. Får ikke engang slått på TV`en. SÅ: Hvordan kan en resette jævelskapen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en slik fjernkontroll idag, billig så det er ikke så farlig om den suger.

MEN!! Det er jeg lurer på er. Kan man definere volum og channel knappene fra to forskjellige fjernkontroller, da jeg har kabeldekoder.

Joar

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •