Logitech harmony 525 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 113
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan den styre disse komponentene?

hei,

jeg har en Pana PV70, en cambridge 640 v.2 CD-spiller, en Oppo 980H DVD spiller og en HD-dekoder fra Canal Digital. Kan 525'n styre disse fire enkle komponentene?

mvh
    Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mcslu
    hei,

jeg har en Pana PV70, en cambridge 640 v.2 CD-spiller, en Oppo 980H DVD spiller og en HD-dekoder fra Canal Digital. Kan 525'n styre disse fire enkle komponentene?

mvh
    Thomas
    det kan den helt sikkert, for du kan lære den opp til å ta de komponentene som ikke ligger i databasen på nettet.
    bare vær klar over at det kan bli litt miklete å ha alle menyvalg programert inn i 525, for den klarer ikke vise mer enn 4 valg pr side på grunn av skjermen. standardvalg som "MENY", "PLAY", "NEXT" og sånt er på egne taster og kommer i tillegg, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    det kan den helt sikkert, for du kan lære den opp til å ta de komponentene som ikke ligger i databasen på nettet.
    bare vær klar over at det kan bli litt miklete å ha alle menyvalg programert inn i 525, for den klarer ikke vise mer enn 4 valg pr side på grunn av skjermen. standardvalg som "MENY", "PLAY", "NEXT" og sånt er på egne taster og kommer i tillegg, da.
    Takker for svar :-P

Av det jeg har kunnet lese meg til så skal det også være uproblematis å legge inn definerte aktiviteter, eks. "spill DVD" der den slår på TV, DVD spiller og velger riktig inngang (HDMI 1) med ett tastetrykk. Samme med f.eks. "Se TV" der den slår på TV, dekoder og slår på en definert kanal eks. NRK1.

Har en datter på 7 som sikkert kommer til å bruke denne om lørdags morgenene når jeg sover, så det er helt kritisk at hun får til å bruke den

mvh
    Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hele konseptet med Harmonyen. Ett trykk, og alle innstilinger blir satt riktig og slått på.
    Svært kone/barnevennlig...
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også ordnet meg en slik en
    Virker lovende de lille jeg har satt opp. Men knoter med å finne av-knappen for text-tv selv om jeg lærte harmonyen det. Er en LE40M86BD.
    Nå må jeg bare få den til å virke på htpc, så blir det ordnings.
    Har en IR mottaker til mitt stuetastatur fra Amitech, lurer på om jeg er så heldig å får den til virke med tastaturet

Må knote litt til her nu :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank75
    Da har jeg også ordnet meg en slik en
    Virker lovende de lille jeg har satt opp. Men knoter med å finne av-knappen for text-tv selv om jeg lærte harmonyen det. Er en LE40M86BD.
    Nå må jeg bare få den til å virke på htpc, så blir det ordnings.
    Har en IR mottaker til mitt stuetastatur fra Amitech, lurer på om jeg er så heldig å får den til virke med tastaturet

Må knote litt til her nu :-D
    Var en aktivitet jeg hadde satt opp, det ar ikke meningen. Tatt vekk tekst-tv aktivten og nå er ting mye bedre
    Veldig lett å programere ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På og av med xbox

Sitter å knoter litt med denne igjen.

Satt opp multimediapc som (MicrosoftWindows Media Center), når jeg trykker PÅ på side 4 av 5 starter xboxen min :-D det samme gjør den bærbare Vistamaskina til dama, hehe. Er det bare å deaktivere noe i Vista?

Det var koselig, for xboxen starter ikke når jeg bruker oppsettet til xbox i fjernkontrollen.
    Kan denne funksjonen leggges inn i xbox oppsetet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne funksjonen leggges inn i xbox oppsetet?
    Du kan legge hvilken som helst funksjon som tilhører en definert Device inn i en Activity. Dette gjelder både de faste knappene og softkeys i displayet.

Min Watch TV-Activity inneholder funksjoner fra de fleste av devicene mine. For eksempel volumkontroller for A/V-Receiver og kanalvalg for Get-boksen.

Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt opp "spill xbox" med tv og forsterker. Men når jeg trykker på den aktiviteten tuller den fordi forsterkeren står på men med feil video inngang. Trykker Hjelp å da skrur den av og på forsterkeren og det blir riktig.
    Er det ikke det samme om forsterkeren er av eller på? Hvis den er på burde den bare ha byttet video inngang?

Komponent Status/handlinger
    Microsoft XBox Microsoft XBox er på (denne må jeg få ordnet)
    Samsung TV Samsung TV er på
    Onkyo Forsterker Onkyo Forsterker er på
    Annet Alle andre komponenter er av
    Samsung TV Samsung TV er satt til HDMI1
    Onkyo Forsterker Onkyo Forsterker er satt til Video4

Er det noe sted man kan justere om ting er av eller på?

Ble mye dette her

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe sted man kan justere om ting er av eller på?
    Ja, benytt knappene "Troubleshoot" eller "Settings" i PC-programmet vel....:???:
    Der står det jo enkle forklaringer på hvordan du endrer dette.

Hilsen Tore

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Vantage 7100 og kontollen til den fungerer utrolig dårlig. Hvis jeg kjøper Harmony 525 vil det fungere ordentlig da? Skal bare brukes til den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si meg hvordan det er best å sette opp en htpc der fjernkontrollen skal styre mediaportal?

Har ikke funnet noen god løsning enda. Har lagt inn div forslag i "legg til ny komponent" men uten sælig hell. Hurtigtastene til minmusikk osv funker ikke i det hel tatt.

Takk for alle tips

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Jeg kom også hjem med en slik en nettopp. Førsteinntrykket er, som hos så mange andre, at byggekvaliteten er heller kjip. Det høres faktisk ut som om det er noe som er løst inne i den, hvis jeg rister på den. Er det slik på alle?
    Er samme på min, fikk en som skrangla litt når jeg rista på den så jeg gikk tilbake i butikken og bytta den, de åpna den nye pakken mens jeg så på og det var akkurat det samme med den... så de er visst sånn, det er ikke no løst inni den, det er knappene som er så dårlig bygd sammen at de rangler på innsiden...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært heldig jeg da, for det skrangler ikke i det hele tatt i min 525... Er faktisk såpass fornøyd med den at jg skipper å kjøpe meg en Harmony One... Nå kjører jeg jo alt jeg har av utstyr på hjemmekino'n jo.. når det er noen fininnstillinger så henter jeg riktignok frem den orginale fjernkontrollen, men til daglig bruk? Topp,topp, toppers

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Vært heldig jeg da, for det skrangler ikke i det hele tatt i min 525... Er faktisk såpass fornøyd med den at jg skipper å kjøpe meg en Harmony One... Nå kjører jeg jo alt jeg har av utstyr på hjemmekino'n jo.. når det er noen fininnstillinger så henter jeg riktignok frem den orginale fjernkontrollen, men til daglig bruk? Topp,topp, toppers
    Jeg tror kanskje jeg vet hvorfor du var så heldig! Når det kommer til skranglig i kontrollen, så har jeg ikke noen kommentar iom. at det kommer fra kontroll til kontroll, men jeg tror det kommer til komponentene du benytter i anlegget.. Altså:

Jeg rigget opp min for første gang med å legge inn korrekte komponenter og til rette innganger. Dermed tenkte jeg det skulle fungere. Men TV`n ville så absolutt ikke slå seg over på S-video... Synnes dette var litt skuffende, hvor jeg benytter alt av komponenter via s-video sett bort fra paraboltuneren som går rett inn på AV1 på tv`n.

Blir sikkert bedre når jeg anskaffer ny reciver slik at tv`n kun skal gå på HDMI. Dette med forbehold at Yamaha RX-V3800 er kompis med Logitech...

Kjempe at det fungerer for deg! Heldig mann! hehe

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal innstillingene på Harmony 525 være? Brukes på Vantage HD 7100S.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har IR-mottaker på PC'n til fra denne:
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Vil jeg kunne bruke Harmony 525 til PC'n også? Lei av mange og slitte fjernkontroller

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt som er IR kan læres.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn settingsene for dekoderen til Lyse som jeg bruker for å se på TV, men ble litt feil, OK knappen på logitechen virker ikke som OK, men den blar nedover når jeg trykker på den. Hvordan kan jeg fikse dette?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ailnrock
    La inn settingsene for dekoderen til Lyse som jeg bruker for å se på TV, men ble litt feil, OK knappen på logitechen virker ikke som OK, men den blar nedover når jeg trykker på den. Hvordan kan jeg fikse dette?
    Gå inn i Logitech Harmony softwaren, velg riktig aktivitet, og 'Customize buttons'. Da får du se hva hver knapp på fjernkontrollen er mappet til, og du kan rette opp det som evt. er feil.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •