Logitech harmony 525 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 113
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Kan man definere volum og channel knappene fra to forskjellige fjernkontroller, da jeg har kabeldekoder.
    Joar
    Ja, det går fint.
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool... takker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting som er unødvendig irriterende er at man ikke kan legge til funksjoner til en enhet. f.eks at man legger til volumkontrollen fra tv`n til dvdspiller enheten, sånn at man kan regulere volumet og dvd spilleren uten å måtte inn og skifte mellom enhetene først.
    dette må jo være noe som kan fikses lett i programvaren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det går jo bra hos meg, i alle fall for en Activity.
    En kan jo legge disse funksjonene som softkeys (i displayet)
    Jeg har satt opp min fjernkontroll til f.eks Watch TV, der er knappene Volum opp og ned styrer TV-volum, og så har jeg Vol+ og Vol- for AV-forsterker i displayet.
    Så vidt jeg husker er dette også mulig innenfor en Device, det endres i "Change Behaviour of buttons".
    Hilsen Tore

Edit: Jeg husket feil, det er ingen mulighet til å legge kommandoer fra andre Devicer som funksjoner i en annen Device-mode. Men, en kan enkelt "Learn" IR fra en annen fjernkontroll og benytte i en Device.
    I alle fall er det vel vanligst å benytte en Activity, og der er det jo mulighet til å blande kommandoer fra flere Devicer.
    D.S.

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hentet en slik i dag, får ikke koblet den opp mot internett, den har låst seg på "checking network connection" (this may take a few minutes), den står på 5 streker. Den har stått slikca. en halvtime, hvor lenge er a few minutes?. Har slått av brannmuren. Avinstallert og innstallert på nytt, men ingenting hjelper.
    Noen som kan hjelpe meg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De(n) gamle versjonen av programvaren er ikke glad i brannmurer. Siste versjon er OK mht. til det. Jeg har v7.02 eller noe sånt. Du kan jo prøve å laste den fra Logitechs websider? Det kan hende SW som følger med i pakningen er eldre.
    Hilsen Tore

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    De(n) gamle versjonen av programvaren er ikke glad i brannmurer. Siste versjon er OK mht. til det. Jeg har v7.02 eller noe sånt. Du kan jo prøve å laste den fra Logitechs websider? Det kan hende SW som følger med i pakningen er eldre.
    Hilsen Tore
    Det er nok helt riktig. Lastet ned v7.02 på websidene deres, så nå kommer jeg inn på innstillingssidene. Det blir nok noen dager med prøving og feiling ser det ut til, men nå er jeg ihvertfall i gang.

Tusen takk Tore:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å hjelpe. Sett av goood tid til programmering, det tar tre-fire kvelder, minst!
    Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    Bare hyggelig å hjelpe. Sett av goood tid til programmering, det tar tre-fire kvelder, minst!
    Tore
    Litt usikker på hva du holder på med de tre fire kveldene da egentlig.. Jeg har hatt den koblet opp til PC'en min i en halvtime-tre kvarter, og den er nå komplett... Har da en Denon forsterker, samsung TV, xbox 360, vanlig Xbox og en Toshiba DVD...

Var jo såre enkelt med versjon 7 av programvaren dems...

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yup. min funker også smertefritt! Hatt et par runder for å tilpasse (legge til et par funksjoner) på Costum Labels, ellers funker fjernkontrollen bedre enn de orginale, både på økt rekkevidde og tilgang på flere(!) funksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!!!!

Etter ufattelig mange timer, for å ikke si kvelder og frustrasjoner er denne ferdig konfigurert.

Et spørsmål til dere som har denne digzen, er det bare hos meg Software`en bare slutter å virke, når den føler for dert, i "Learning mode"?
    Prøvde på to forskjellige pc`er og skjedde det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ikke problemer med PC-programvaren, (jeg antar det er den du har problemer med) og spesielt ikke med v7 som tidligere nevnt i denne tråden. Jeg kjører XP SP1 og IE6.
    Hilsen Tore

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lyst til å prøve Harmony sine fjernkontroller, og kjøpte meg nettopp en 525.

Har tidligere en Sony RM-AV3000 som begynner å bli litt utslitt på de mest brukte knappene.

Det var enkelt å få Harmonyen opp og kjøre, men en del plukk med å sette opp ting akkurat slik jeg vil ha det. Regnet med det egentlig, noe av sjarmen med universalfjernkontroller er jo oppsettsperioden.

Men det er en ting jeg ikke får til som jeg kunne gjøre på Sonyen, lage meg makroknapper for å bytte mellom widescreen-modus. TVen min har en irriterende måte å gjøre det på, én knapp som bytter mellom ulike ws-modus.

Normal->Auto->zoom14:9->zoom14:9subs->zoom16:9->zoom16:19subs->Full16:9

Det er ganske mange, og kun 3 av de er nyttige, derfor lagde jeg små makroer for å bytte f.eks. Normal->Full direkte. På Sonyen kunne man det ved å velge "learn" og så hurtigpunche knappen på TV-kontrollen til du fikk rett antall.

Noen tips til hvordan jeg får laget den typen funksjonalitet på Harmony?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makroer = Activities på Harmony 525.
    Hilsen Tore

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Kjøpte en 525 her om dagen, satte den opp riktig, sett bort ifra en liten ting som jeg satte opp manuelt. Deretter forandret ALT seg. Får ikke engang slått på TV`en. SÅ: Hvordan kan en resette jævelskapen?
    Prøv å legg inn firmwaren på nytt.

Sliter noe jævlig med å 525 til å funke oppimot force 315c kabeltuner. Har egentlig gitt opp (prøvd delay og alt det der). Noen som sliter med det samme, eventuelle tips?

PS: ellers funker den utmerket, men litt "gnissete"bygd da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna denne fjernkontrollen.

Pen å se på ja, men det er og alt. Knappene er forferdelige å trykke på.
    Å slites etter et par ukers bruk.
    De knappene som kansje blir brukt mest, er også de dårligste, ch-+ og volum.

Det er greit nok at det tar kort tid å sette opp denne, når man bruker programvaren til pc.
    Men du blir_ikke fornøyd etterpå. Du må inn i programvaren for og slette MANGE komandoer som er overflødig. Det er ikke morsomt å måtte bla gjennom 40 sider med funksjoner for og bytte text på en DVD..!

Du kommer også garantert til å plages med tidsinstilingene (timings) på noen av komponentene dine.
    feks, er det håpløst å få denne til å ta over for en iMON PAD remote, da den nesten hele tiden sender samme signal for lenge = 2 eller 3 hopp på skjermen.

Logitech skryter av over 80.000 komponenter i databasen.
    Men desverre er ikke disse lagt inn av profesjonelle folk.
    Databasen består av forbrukernes innlærte komandoer, som blir lastet opp mot logitech database. Du kan heller ikke programmere denne fjernkontrollen uten å være koblet til internet.

Legg heller en 500-lapp mere i det, og skaff deg en BRA fjernkontroll.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm.

Vel, hos meg fungerer den utmerket. Enig i at byggekvaliteten ikke er best, men signalet kan du justere. Den skifta to og tre kanaler på kabel-mottakeren, men justerte ned hvor lenge fjernkontrollen sendte signalet og alt ble perfekt.
    Faktisk slet orginalkontrollen med det samme; problem solved.

PS; De funksjonene du bruker mest på f.eks. dvd kan du jo sette først i den egendef. menyen så du slipper & bla.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runnis
    Vel, hos meg fungerer den utmerket. Enig i at byggekvaliteten ikke er best, men signalet kan du justere. Den skifta to og tre kanaler på kabel-mottakeren, men justerte ned hvor lenge fjernkontrollen sendte signalet og alt ble perfekt.
    Faktisk slet orginalkontrollen med det samme; problem solved.

hva heter parameteret der du justerer hvor lenge fjerkontrollen sender signaler? Har problemer med et trykk på volumknappen flytter dobbelt så mye som orginalen. Får derfor ikke til å justere volum på en god måte

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt en slik i noen måneder. Kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd. Slippe å ha 7 fjernkontroller slengende på bordet er jammen verdt den tiden det tar å sette den opp optimalt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte å skrive inn feil mod nr på tv`n min.

Jeg klarte å skrive inn feil mod nr på tv`n min.

Noen som vet hvordan man sletter en enhet? Jeg får bare opp "legg til komponent"

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •