Logitech Harmony 880 fjernkontroll - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

885 virker grei nok -

prisen tatt i betraktning. Min er nyprogrammert, men ennå ikke testet i praksis.

Jeg har to anlegg, og i hovedanlegget mitt har jeg denne, og den er virkelig suveren. Den er stor og kanskje litt uhåndterlig, men brukervennlig på det aller øverste nivå ;-D

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Jeg har nå hatt en 885 noen dager, og erfaringene er positive og negative.

Positivt:

Den fant nesten alle funksjonene til Canal Digital CDC-7000 ST, Samsung DVD-HD945 og Wadia 302. Et par funksjoner kom ikke inn, men ved hjelp av god telefonsupport ble manglende "Update EPG" for SAT og "Display Off" for Wadiaen lagt inn. For TV`en, en LG RZ-32LP1R fant den også det meste, og klarer å autoswitche til AV1 for SAT activity og til DVI for DVD activity. Dette etter mange timers øhh..."research" pluss sinnrik programmering fra min side.

Jeg er altså (utrolig men sant), kvitt alle 4 fjernkontrollene.

Negativt:

Databasen på nettet inneholder *ikke* alle inngangene for LG TV. Det er umulig å få den til å autoswitche HDMI. Dette kan sikkert også skyldes LG`s patetiske måte å velge inputs: Man må først ta frem en Inputmeny, og så velge inngang. Likevel fikk jeg til (via noen aldeles sinnsyke ideer og "logikk"), til å i alle fall switche AV1 og DVI *uten* å bruke input menyen. HDMI kan jeg bare glemme foreløpig, må svitche den manuelt via input menyen.

Harmony Client softwaren for oppdatering låser PC`en når jeg har logget helt av nettet og vil stenge den.

"Learning" funker ikke overhodet. Låser PC`en og jeg må restarte. Det ser ut til at softwaren er basert på noe Java-dritt. :-?

Tips:

Ser noen har problemer med f.eks for kjapp volumkontroll:

1: Gå inn på apparatet som gir problemer.

2: Troubleshooting - show me more problems...

3: TV doesn`t appear to receive every command properly...

4: Device responds too much....og her setter man verdien fra 3 til 1.

Har i tillegg satt "inter-key delay" til 100ms for alle apparater.

Jeg oppdaget også at i stedet for å oppdatere over nett, høyreklikker jeg på fila og laster den ned. Så logger jeg av, stenger antivirusprogrammet og dobbeltklikker fila. Går som en drøm for både oppdatering av Setup og for Firmware.

Alt i alt er jeg fornøyd med denne saken, men samtidig kraftig irritert over HarmonyClient softwaren som restarter PC`en.

Logitech burde også seriøst vurdere å lage ny software, slik at man kan gjøre endringer i setup og spesielt "Learning" offline.

Og LG burde vurdere å kutte ut tåpelige Input menyer og heller komme med direktevalg for alle innganger. En TV er ennå en TV, jeg vil for pokker ikke at den skal oppføre seg som en PC! Hater menyer. :wink:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hot tips Harmony 885

Som nevnt plages jeg med at HarmonyClient kræsjer PC`en, og "Learning" av fjernkontroll gjør det samme. Har en lang dialog med Logitech support om dette, og har sett i andre forumer at det kan skyldes Java relaterte ting. Så i mellomtiden har jeg drevet med ren forskning, og fått til ting jeg ikke trodde skulle gå:

Jeg har aldri likt at et program lastes unødig når PC`en starter, slik som HarmonyClient. Denne tok jeg raskt bort fra "Startup" i startmenyen, og lastet den heller manuelt for oppdatering av remoten.

Så oppdaget jeg dette: Jeg trenger ikke laste HarmonyClient i det hele tatt. Det er nok at programmet er installert. :idea:

Slik oppdaterer jeg: Går rett til Members siden og logger inn. Velger "Update Remote". Velger så "Save" i stedet for "Open", og laster fila til PC. Så går jeg offline, stenger virusprogrammet, lager en shortcut til "UpdateEZ.hex. Kopler til remoten og dobbeltklikker update fila. Da kommer programmet opp og laster seg inn i remoten på no time, og for en gangs skyld ser jeg også teksten i vinduet. Jeg gjør akkurat det samme for oppdatering av Firmware.

PS(1): Når man har lastet ned filene man trenger fra Logitech, er det bare å trykke "Done" i det gule feltet til høyre, i stedet for å trykke "next", og så logge ut.

Etter at jeg helt kuttet ut å ha HarmonyClient lastet, funker også "learning" av IR kommandoer. "Learning" pleide å låse PC`en når jeg brukte HarmonyClient, men uten går det som en drøm hehe. Bye bye client-bastard, ferdig med den.

PS(2): Har postet dette tipset på Minhembio.com også.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 885 selv og ¨å si det va herlig å få en kontroll isteden for 5. Har 7 aktiviteter som styrer dvd, satelitt, htpc og laptop på plasma og prosjektor. Nydelig. Slet også med at pc'en låste seg. Min løsning var å gå i sikker modus. Da gikk det som smurt
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC'n min har aldri låst seg når jeg har programert/oppdatert min Harmony 885. Har også fått alt alt jeg har av utstyr til å fungere meget bra. Meget godt fornøyd!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rottweiler,

Godt å høre at ikke bare jeg har problemer. Har lest mye i forumer rundt forbi, og kommet til at det ikke er Java (men det var det i et tilfelle). Jeg er ganske sikker på at problemene skyldes nForce4, og at jeg (dessverre) installerte Nvidia software drivere for IDE/SATA. Neste gang jeg bygger PC blir det uten Nvidia overhodet!

Du kan jo prøve tipset mitt, så slipper du Safe mode.

Bortsett fra patetisk software...så er også jeg fornøyd. Styrer nå Netcinema, DVD spiller, TV og Hi Fi fra 885, og har nå fått til *alle* funksjoner.

Ufattelig.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •