Noen som skal bestille denne... (Archos AV700)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som skal bestille denne... (Archos AV700)?

http://www.archos.com/products/overv...byfos2kbjkofso

Perfekt på tur, i fly, på tog, eller andre plasser en vil att tiden skal FLY!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS!

Det er ikke lov med NOEN som helst form for elektriske artikler påslått mens man er i fly. Disse kan forstyrre flyets elektroniske systemer og pilotene, og i verste fall forårsake at flyet går ned. Sistnevnte har aldri skjedd, men fly har oppført seg "rart" mens folk har _ringt med mobiltelefonene sine fra fly_. Jeg er flyentusiast og vet alt om dette!

Så folkens, skru av alt som heter mobiltelefoner, mp3 spillere, cd-spillere, minidisk-spilllere, gameboy'er og andret ting som går på strøm mens dere fly, for deres egen sikkerhets skyld!

Mvh.
    Tommy

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du dette???? Dette er tull!

Pussig at du som flyentusiast ikke vet at det kun er under take-off og landing det ikke er lov.

Dessuten VET de ikke om det er noe farlig, men de TROR det muligens kan medføre forstyrrelser hvis man bruker radiosendere ombord. Det er derfor de ber folk om å skru av ALT elektronisk utstyr under nevnte forhold, fordi folk flest har ikke greie på hva som inneholder radiosendere. Jeg er IKKE flyentusiast, jeg hater å fly, men faren til en kompis av meg er testpilot i USA, og det jeg sier nå, er det han sa til meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet ikke Mr. Testpilot nok om dette! han har mest sannsynlig for mye selvsikkerhet og tror det er ingen fare. Ja, siden rotation og opp til flight level, samt landing er de mest kritiske punktene i en flight, settes det mest fokus på dette. Men jeg skal love deg at det har skjedd merkelige ting om bord på fly - Det media skriver er ofte feil, enten det gjelder tilfeller, eller ikke-tilfeller som blir omtalt som tilfeller. Jeg leste om en episode (ikke i en tabloid, men noe som var skrevet av en commerical pilot) hvor pilotene hadde fått inn en merkelig tikkelyd på headset'ene sine. Etter mye om og men fant de ut at det var en mann som spilte med sin Nintendo Gameboy Advance i kabinen som resulterte i dette. Skummelt. Saken er at alle elektroniske artikler som IKKE er bygget inn i flyet/laget for å være airborne, sender ut elektromagnetiske impulser og KAN forstyrre pilotene/flydatamaskinene. Dette er fakta. Og jeg, som svært interessert i dette, kan gjøre mitt beste for å opplyse folk om hvordan man bør oppføre seg ombord i fly.

- Skru av alle eketroniske artikler! Man får alltid nok tid nede på jorden til å bruke disse uansett. Og de få timene man flyr (jeg elsker å fly) skal man nyte flighten, ikke sløse bort tid på andre ting som å spille/trykke/osv. på ting man har tatt med seg!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har sikkert rett. Og det at det ikke har skjedd noe galt med ett eneste fly, til tross for at det er ca 4 millioner mennesker ombord ett fly til enhver tid, mange av de har glemt å skru av mobiltelefonen, enda flere sitter med ett trådløst nettverkskort på sin laptop, masse unger med alle mulige slags elektroniske innrettninger, dette spiller ingen rolle. Og Mr. Selvsikker Testpilot har selvfølgelig ikke satt seg inn i dette slik en flyentusiast fra Norge, som nyter en sikker flyging uten noen elektroniske duppeditter påslått, har gjort.

Rest my case :roll:

PS! Jeg har i snitt ca 8 flyturer pr. mnd, og har fortsatt ikke hatt en fin flytur. K J E D E L I G

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Og de få timene man flyr (jeg elsker å fly) skal man nyte flighten, ikke sløse bort tid på andre ting som å spille/trykke/osv. på ting man har tatt med seg!
    Skulle ønske jeg hadde litt av din entusiasme på dette området. For meg selv (og de fleste jeg kjenner) er en flytur den absolutt KJEDELIGSTE måten å reise på. Om man i tillegg er breiskuldra og høy er en normal tur med et fly ren tortur både for kropp og sinn.

Ja til gadgets på fly sier nå jeg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Eller er det like greit med en PSP...? 8)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    har prøvd den jeg. det er noe helt annet en en psp. med 100Gb HD og docking til anlegget kan den benyttes som en HDD- opptaker også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, blitt testegutt for Gadgets også nå ja... :wink:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i likhet med enkelte andre at å fly er dørgende kjedelig. Det er kun take-off som er litt morsomt. Hvis ikke ett eneste fly har ramlet ned på alle disse årene pga elektroniske dingser er jeg villig til å ta sjansen på å ta med meg en MP3-spiller eller hva det måtte være. 8)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel normalt at noe slår inn på dårlige Head-sets.... Hadde det vært tilfelle at dette hadde vært farlig, hadde vel fler enn skandinaviske selskaper forbudt slike ting annet enn under landing og take-off. Jeg tror faktisk at alle hadde krevd innsjekking av mobil og diverse på lik linje med kniver og spraybokser.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    8t på fly til og fra USA hadde aldri gått uten :P , men jeg respekterer ønskene om at denne typen dingser skal være avslått når det er påkrevd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det for meg å ha hørt/sett noe om at det er noen selskaper som skal/har begynt å tilby trådløst netttilkobling om bord også!? Noen andre som har hørt noe om det?

PSP synes jeg personlig duger best til å spille på.... skjermen blir for liten til filmtitting - selv på en armlengdes avstand!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så har jeg ingen tro på denne skremselspropagandaen fra flyselskapene. Hvis det elektriske utstyret ombord på et fly er så dårlig skjermet så er jo det en sak flyfabrikantene hadde urbedret, da det finnes langt kraftigere radiosendere i umiddelbar nærhet av alle flyplasser. En stakkars mobiltelefon eller mp3 spiller klarer nok ikke å generere så kraftige signaler at interferens blir et problem.
    Det hadde vært litt kult om mythbusters kunne ta denne saken...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hungers
    Jeg har det for meg å ha hørt/sett noe om at det er noen selskaper som skal/har begynt å tilby trådløst netttilkobling om bord også!? Noen andre som har hørt noe om det?
    Jepp, de fleste flyselskaper har/skal introdusere(t) dette på sine lengre flygninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo synd at forsiktighet aldri blir utøvd før skaden er skjedd..
    Statistikk er ikke avgjørende svar og viser ikke hva som vil skje

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsket veldig mye på dette feltet, spesiellt i senere tid med innføring av trådløst nett ombord i fly. Når det ikke er lov å bruke diverse eletriske artikler under avgang og landing er ikke dette bare pga signaler som kan forstyrre kommunikasjon og navigasjonssystemer. Det er like mye fordi evakuering av flykabinen ved en eventuell nødsituasjon nødvendigvis ikke går like fort hvis alle sitter med hver sin laptop på fanget eller favorittmusikken på full guffe i øreproppene.

Når man kommer opp på cruise er det uansett ikke aktuellt å evakuere kabinen i et rasende tempo. Her er det radiosendere som kan virke inn på flyets systemer som er problemet. Jeg er selv pilot og har ved mer enn en anledning vært med på at en mobiltelefon har vært påslått i cocpit under flyging. Da får man gjerne den lyden i headsettet, som man gjerne hører i høyttalere når mobilen ligger nærme et stereoanlegg og det tikker inn en melding eller samtale.

Mobilen har aldri hatt noen direkte innvirkning på navigasjonsutstyr, men det scenarioet som er skummelt er hvis mobilen til den ene piloten ringer, feks under en avbrutt takeoff, mens andre warnings hyler i cockpit. Da er stressnivået høyt og man har absolutt ikke bruk for enda flere forstyrrende elementer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •