Kan man konvertere ved overføring til iPod mini?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan man konvertere ved overføring til iPod mini?

Jeg går og lurer på å kjøpe meg en iPod mini. Planen min er da å legge inn cd-samlinga mi som apple lossless på pcen min (slik at jeg ikke får noe kvalitetstap når jeg lager cd-er/spiller av på anlegget etc).

Men da blir filene ganske store, og man får ikke plass til mange album i lossless på en ipod mini. Går det an få iTunes til å automatisk konvertere filene fra lossless til f.eks. mp3 eller apple sin komprimering når man overfører filene til iPod mini? Da vil jeg ha filene som lossless på pcen og som mp3 på iPoden - og får dermed plass til langt flere album på min mini iPod.

Fint hvis noen kan svare på det, da det er avgjørende for mitt investeringsvalg. Hvis ikke må jeg kanskje kjøpe en diger 20gb iPod...

.wirrum

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gjør omtrent som du tenker å gjøre. Har rippet alle CDene mine til Apple Lossless. Så endret jeg enkoding innstillingen til AAC, valgte alle sangene i biblioteket og konverterte alt i en smekk. Da har jeg to kopier av alle sangene. En tapsfri for hjemmebruk/arkiv og en komprimert til iPoden. AAC filene legger jeg i en spilleliste som synkes med iPoden.

Når Apple kommer med variabel bitrate (VBR) AAC i neste Quicktime versjon, kommer jeg til å gjenta kodingen fra lossless til AAC for å (kanskje) få bedre lydkvalitet på iPoden uten å sprenge disken. Har en 20GB sak nå, og den er smekkfull.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •