Lukket og lettdreven hodetelefon med god lyd. Finnes det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lukket og lettdreven hodetelefon med god lyd. Finnes det?

Jeg er på jakt etter en lukket og lettdreven hodetelefon. Skal hovedsaklig brukes i hjemmekinoen og når jeg er ute på havet og jobber. Jeg vil ikke høre at motoren bråker eller at andre jobber og vil derfor ha hodetelefoner som er kraftig lukket.

Har sett på Beverdynamic DT770 PRO ,men med en impedans på 250ohm og en SPL 96db så blir vell det litt optimistisk å koble de på en hodetelefonutgang med 40mW pr kanal? (For også Beverdynamic sakene til en meget rimelig pris 1700kr)

Den behøver ikke være lettdreven hvis noen har et billig diy forslag til en forsterker =) Helst slik at jeg kan bruke 1.5V/9V batteri

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan anbefale deg de på det sterkeste. De har utrolig bra lyd og er veldig tette. Etter å ha hørt på de måtte jeg bare ha ett par og jeg kjøpte et par limited edition på Musikkmesse i Frankfurt nå for et par uker siden.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    kan anbefale deg de på det sterkeste. De har utrolig bra lyd og er veldig tette. Etter å ha hørt på de måtte jeg bare ha ett par og jeg kjøpte et par limited edition på Musikkmesse i Frankfurt nå for et par uker siden.
    Høres glimrende.. Men hva bruker du til å drive dem? Kan du teste de på en vanlig Mp3 spiller eller noe slikt?

En annen grunn som er bra med lukket er at du slipper å spille så høyt for å høre musikken.. Det gjør at man ikke får hørselskader =)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du bruke plugger ? Jeg er særdeles fornøyd med mine Shure E3c plugger, kjøpt på komplett. Bruker de gule skumpluggene, de støydemper like bra som "sov-i-ro". Jeg har i det siste brukt de mens jeg holder på å bore i granitt med en diger borhammer, ikke noe problem. Bør ikke kjøres på i nærheten av full guffe engang.

Lydkvaliteten er etter det jeg kan bedømme også meget god.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123762&cks=SER

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da en enorm pris på noen små propper. Jeg trenger noen som er behagelige time etter time.. De ser fine ut og praktiske siden de kan brukes overalt uten at halvparten av verden snur seg. (har gått rundt med noen ganske store klokker og jeg tør nesten å påstå at 50% av personene som gikk forbi så på meg)

Disse trenger vell ikke en forsterker?

Kan vurdere å kjøpe et par slike og evt. returnere disse på angrefrist hvis de ikke faller i smak. (Da koster de meg 250kr for å teste disse i inntil 14dager)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Det var da en enorm pris på noen små propper. Jeg trenger noen som er behagelige time etter time.. De ser fine ut og praktiske siden de kan brukes overalt uten at halvparten av verden snur seg. (har gått rundt med noen ganske store klokker og jeg tør nesten å påstå at 50% av personene som gikk forbi så på meg)

Disse trenger vel ikke en forsterker?
    Vel, man får det man betaler for

De har en rimeligere variant også, E2c. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123761&cks=SER

Jeg har de koblet rett til min Creative Muvo Sport mp3-spiller.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg de til litt annen bruk da kanskje, siden jeg er lydteknikker også, men de funker bra på denon AVR1905'en jeg har hjemme også og de er behagelige å bruke time etter time. Jeg har brukt de en del på min sony cd mp3 spiller, og der funker de ikke så bra, men det er fordi det er ræva forsterker i den sonyen. skal kjøpe meg ipod eller creativ snart så da får vi se, men tror det blir veldig bra.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til.. Er de tunge? Kan jeg gå med dem på byen uten å irritere meg over hvor mye de veier? Jeg ser de veier i underkant av 300gram ,men om det er mye eller lite er jeg usikker på..

Takk for svar =)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes de ikke er spes tunge og de sitter godt på hode. putene er veldig myke og gode så det blir ikke så hardt trykk mot hode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •