Nye koss headphones

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye koss headphones

Noen som har erfaringer? Skal ha til hjemmebruk, så litt størrelse gjør ikke noe egentlig. Men siden porta pro koster 350 kr hos www.mpx.no så er vel det et godt valg, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kvittet meg med mine etter å ha brukt dem med en mp3-spiller over tid. Livstidsgaranti er selvfølgelig bra, men lydkvaliteten det skrytes av merket jeg ikke noe spesielt til. At folk liker den så godt er vel fordi de gir mye action med ekstra bass og høyt lydtrykk.
    Den kan slås sammen til en liten "ball" som er helt umulig å ha i lomma. Når du først har den på huet har den en lei tendens til å rive av hårdotter hvis du ikke er forsiktig når du tar dem av.

Hvis du har mulighet til å sjekke ut andre ting ville jeg sett på Sennheiser PX100 eller PX200. Ca samme pris.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nye koss headphones

Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Noen som har erfaringer? Skal ha til hjemmebruk, så litt størrelse gjør ikke noe egentlig. Men siden porta pro koster 350 kr hos www.mpx.no så er vel det et godt valg, eller?
    Smak og behag, egentlig...
    Jeg hadde et par, men ga de bort da jeg ikke likte lyden i dem. Har konvertert til AKG K-501. Noe dyrere, men også bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er AKG K-501? Er åpen for flere forslag jeg.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er at Portapros ledning har en lengde som er tilpasset portable enheter, dvs veldig kort.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ajajaja for en pris. Jeg hadde tenkt meg noe rundt 500 kr.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Ajajaja for en pris. Jeg hadde tenkt meg noe rundt 500 kr.
    Jeg synes Koss Porta Pro er et av de beste kjøpene du kan gjøre, jeg. Bruker dem både på bærbart og på PCen på jobben, og kommer ikke til å bytte dem ut. Har faktisk bestilt meg nye skumgummiputer til det ene paret. Skumgummien slites nemlig ganske fort ut.

Tror du finner ganske mye på forumet om Koss Porta Pro hvis du bruker søkefunksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PortaPro i 4-5 år no, og eg veldig nøgd med dei. Veldig fin lyd. Ledningen er meir enn lang nok viss du bruker dei til mp3spelar/discman etc. Sjølv betalte eg 700 eller 800 kr for dei, og syns dei var verdt det. Så til 350 kr er det eit veldig bra kjøp.

Roffe: Kvar bestillte du nye skumgummiputer? Mine er rimelig slitt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leone
    Roffe: Kvar bestillte du nye skumgummiputer? Mine er rimelig slitt.
    Ringte importøren Tura Skandinavia (http://www.turascandinavia.com/). Mener jeg ringte nummeret for Norge som står under menyen "kontakta oss".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ringte importøren Tura Skandinavia (http://www.turascandinavia.com/). Mener jeg ringte nummeret for Norge som står under menyen "kontakta oss".
    Ok, tusen takk. Sa dei kva det kosta?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt sammen av service på portapro koster 53kr på platon i Bergen Har levert dem inn flere ganger og fått fikset dem slik at de var så gode som nye.. Men mine ble stjelt på når jeg var på en fest engang.. Jeg tar med meg PJ`en også er takken at noen stjeler porta øretelefonene mine?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil si at porta proene er bra, men etter en stund blir hengslene slitt og selve klokkene faller av.... men jeg får de billigere enn alle andre, og får de reparert gratis og når jeg vil, så det er de jeg av og til bruker.... greit og jogge med.. :P men noen som er bedre( ser litt dummere ut), er http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123347&cks=SER , helt konge!!!!!!!! og hvis du merker bassen er sprengt på porta pro'ene(hvis du eventuelt skulle kjøpe de), så er det 80% sjanse for at det er et hår inni selve elementet...... bare til å dra det ut, så er de helt fine igjen!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å investere noen få hundrelapper i å høre på musikk hele dagen - hvor finner man meningen i dét? Hodetelefoner er som høyttalere - det blir ikke bedre enn dårligste punkt i kjeden.

Skaff dere noe som er bedre. PortaPro er gode i bassen, men du verden så ullen mellomtone og diskant blir. At det er noe av det beste du får i denne prisklassen stemmer nok likevel svært bra.

Skal du ha noe ekstra bra må du også betale for det. Selvsagt ikke lett å finne det du er ute etter i jungelen, men du må ta noen valg først.
    1) Størrelse. Skal det se bra ut, men diskret? Eller spiller det ingen rolle
    2) I øret eller utenpå?
    3) Solide kabler eller tynne tanntråder.
    4) Underveis - sjekk MANGE tester av slikt utstyr.

Punkt 1 er vel det springende punkt for de fleste. Tør man gå ute med litt større øreklokker (med bedre lyd)? Du legges unektelig mer merke til på gata....

Selv benytter jeg øreklokker i mindre grad. Ikke dermed sagt at jeg ikke har investert vesentlig mer enn de fleste i dette mediet. Kostnader til hodetelefoner står nemlig for en vesentlig del av mitt anleggs totale pris. Og da snakker vi rundt 40x ditt estimat...

Skal du i hovedsak benytte dette hjemme; gå for noe bra og som bør koste deg minst 800,- (laveste nettbutikkpris. Glem forhandlere).
    Du bør også lytte til forskjellige modeller - ikke stol på tester. Gjør deg opp din egen mening.

Lykke til!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får ikke bedre enn portapro til 300kr.
    men steget opp fra portapro til f.eks sennheiser 595 er stort lydmessig, de koster rundt 1200 på hpx.no. anbefaler de sterkt, er også laangt bedre sammenskrudd.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv benytter jeg Sennheiser HD580 på laptop og annet bærbart medie. Sennheiser er for meg et langt mer pålitelig merke (rent lydmessig) enn Koss. Og jeg har testet rimelig mange Koss-produkter...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Og da snakker vi rundt 40x ditt estimat...
    O.T: Hva slags klokker er det du har RoKo?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hovedanlegget har jeg et sett STAX SRS-4040 Signature System II.
    Dette er elektrostatiske hodetelefoner (SR-404) som gir deg et lydbilde proppfullt av detaljer. Som med alle andre elektrostatiske hodelefoner benyttes det egen dedikert forsterker. Denne er en rørforsterker (SRM-006t). Settet koster 16.520,- og er etter min oppfatning verdt hver krone. Men dette kommer selvsagt an på prioriteringer.

Mine første elektrostatiske hodetelefoner kjøpte jeg på slutten av 70-tallet.

Jeg har også elektrostatiske fronthøyttalere, så dette er en type lyd jeg har satt pris på i svært mange år. Veldig avslørende mht. kvalitet på innspillinger. Ikke alltid en fordel, selvsagt.

Utover dette har jeg for tiden også et par Koss PortaPro samt Sony MDR-EX770LP øreplugger.

Skal også anskaffe meg elektrostatiske plugger fra STAX (SR 001 MKII). Koster litt over et par lapper, men er verdt å prøve ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG 501 er veldig gode klokker hvis du har en god forsterker og er villig til å godta at bassen er veldig tynn, nesten fraværende. Detaljene i mellomtone og diskant er imidlertid forbløffende bra, selv til en pris av 2000 kr. Men altså IKKE noe for bærbart utstyr.

Portapro til hjemmebruk høres ut som et dårlig valg. Det ligger jo i grunnen i navnet at de ikke er tiltenkt bruk innendørs. Sats på Sennheiser, da får du mest for pengene. Har selv Grado SR-125 og angrer på det kjøpet, til 2495 kroner er det grov overpris. Alle Gradomodellene selges til langt under halv pris i USA.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere har sagt er jo lyd subjektivt. Har selv Koss The plug (GRØSS!!) som jeg bruker når jeg skal ut på byen eller noe slikt. Liker dem absolutt ikke ,men venter på å kjøpe noe nytt til økonomien tilater det.

Til annet bruk har jeg beyerdynamic DT770-80 og disse bruker jeg mer og mer selvom det ser ganske dumt ut at en person kommer med så store øreklokker når man tar seg en tur ut. Bruker de tilogmed ute som lue siden luen min ble stjelt for en liten stund siden. De har en meget bra dypbass og med en romperister får man en veldig fin opplevelse når man ser på film. De spiller en lyd man ikke blir sliten av og er meget behagelige å bruke i timesvis. De demper også 18db til omgivelsene slik at du slipper å høre at unger har falt i snøen og roper på mamma. Eller andre støykilder som man ikke har kontroll på.

Til 1300kr er de et meget bra kjøp. DT770m demper mer ,ikke så stor fokus på dypbass men bedre generelt og bedre byggekvalitet. Muligens jeg kjøper begge

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •