Hauppauge HD PVR modeller til innspilling av TV-programmer - HDCP problemer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge HD PVR modeller til innspilling av TV-programmer - HDCP problemer?

Hauppauge HD PVR modeller til innspilling av TV-programmer - HDCP problemer?-hdpvr2_gaming_top2-jpg

1. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition til opptak (capture) av TV-programmer (fra Canal Digital dekoder 5743). Jeg ser at HD PVR 2 Gaming Edition bare er beregnet til opptak av Xbox og Playstation (for PS3 kun gjennom komponent-kontakter). Har dette med HDCP å gjøre? Vil jeg kunne bruke den til opptak av TV-programmer om jeg kan omgå HDCP problemer, med en HDCP-stripper? (Fix your HDCP Errors - HDCP Stripper - Remove HDCP for PS4)

2. Alternativt vurderer jeg å kjøpe en "vanlig" Hauppauge HD PVR 2. Men vil jeg også da kunne møte på HDCP problemer?: "Some cable and satellite boxes do not allow recording from the HDMI port on the box."

3. Hauppauge HD PVR 2 har optical audio input, det har ikke Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition. Med optical input kan man ta 5.1 lydopptak (og 5743-dekoderen har optical out). Men dersom man likevel kan gjøre TV-opptak med Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition eller med Hauppauge HD PVR 2 ved å omgå HDCP problemer, så vil man vel få 5.1 lyd også via HDMI-input? Er det andre "fordeler" med Hauppauge HD PVR 2?

4. Jeg ser at det også har kommet en HD PVR 60 Gaming Edition, som gir 60 fps, mens de ovennevnte modellene vel gir maks 30 fps. Vil dette egentlig gi noen merkbar forskjell?

5. Et annet alternativ vil være Hauppauge HD PVR. Denne vil vel ikke gi noen HDCP problemer i det hele tatt? Men vil kvaliteten på opptakene være ok?

6. En oversiktlig sammenlikning av produktene er gitt her: http://www.hauppauge.com/site/produc...recorders.html (med unntak av Hauppauge HD PVR)
    Sist endret av LOL; 01-27-2016 kl 13:58

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nevøen har en av de og den fungerer forsåvidt som avertert.

Måtte deaktivere hdcp i ps4. Da får man selvsagt ikke benyttet kopi beskyttet materiale uten og koble vekk boksen og re aktivert hdcp. F.eks blueray eller netflix.

Dette er forsåvidt også ikke en helt plug and play boks. Den krever praktiskt talt full spekka gaming/htpc pc ved siden av til og styre lagring eventuellt streamingen. Og haupage sitt software er noe av det mer hodepine induserende jeg har så langt verdt borti.

Typiskt minimum i5 med 8GB ram og et litt over middels skjermkort (gjerne noe alà gtx 960). Dette kun for opptak, softwaren er dårlig optimalisert kan man si..

Jeg tviler sånn sett på om dette vil fungere som du ønsker desverre så vil ikke anbefale disse boksene.
    De eksisterer kun for opptak og streaming av spill og egentlig bare såvidt til det.

Kanskje meg. Men den "fix hdcp" nettsiden lukta mer som om han var mest interessert i og selge roku og hdmi switcher jeg syntes bare det lukter fisk av den.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en HD PVR Gaming Edition Plus. Fant den (blant flere andre) på finn.no til bare 200 kroner.

Mange "opplærings"-videoer på Youtube, så innstillinger m.m. var ikke noe problem. Det er egentlig fint lite man behøver å stille på.

Tar utmerkete digitale opptak fra Canal Digital dekoderen. Et minus er at man må velge mellom opptak med 1080p 25 fps eller 720p 50 fps (Canal Digital dekoderen sender ut i 50 fps uansett etter hva jeg forstår, men oppløsningen kan man endre). Disse to alternativene tar etter hva jeg kan se omtrent like stor plass, men etter min mening er forskjellen i fps mer merkbar enn forskjellen i oppløsning. 720p 50 fps er altså foretrekke.

På 5 minutter gikk det ca 500 MB. Dvs ca 6 GB pr. time.

Det er en lag på flere sekunder, så å bruke denne mellom spill-boks og skjerm vil være håpløst. En HDMI-splitter vil da være løsningen.

Har selv både HDMI-splitter og -switch, og har så langt ikke forsøkt uten disse. Så om splitter og/eller switch har virket inn her i fht HDCP skal være usagt. Selger fortalte imidlertid at å ta opptak av TV-signaler også fungerte for ham.

Ser på nettet uttalelser om at kinesiske splittere og/eller switcher kan ha den (bi-)effekten at de stripper bildesignalet for HDCP. Høres plausibelt ut.

Neste prosjekt blir å få tak i en VHS-spiller og se hvordan opptak da blir. Antar det vil gå fint med en scart til component kabel (det fulgte med component til 8-pins S-video kabel).

Lignende tråder

1. HDCP problemer
    By yarra123 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 04-04-2012, 07:27
  2. HDCP (?) problemer
    By DaButcher in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 02-12-2011, 23:29
  3. Problemer med Hauppauge WinTV PVR500
    By Msport in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 05-18-2007, 09:14
  4. Problemer med Hauppauge PVR-500.. Noen bedre TV-kortet?
    By Pantheon in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 06-17-2005, 23:34
  5. Problemer med DTS-CD'er i alle dvd-programmer for pc.
    By jonpet55 in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 06-09-2004, 19:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •