Popcornmaskin og andre "kino props"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Popcornmaskin og andre "kino props"

Kino og popkorn går hånd i hånd for meg. Når jeg kom hjem fra sjøen denne gangen så var planen derfor klar: kjøpe en popkornmaskin, og få opp akustikkplater. Popkornmaskinen var så morsom investering for oss at jeg anbefaler det varmt til alle her inne. Kom gjerne med andre morsomme ideer til "props" eller ting som kan puttes i kinorom

Vi gikk først til "enklereliv" og kjøpte en billig popkornmaskin basert på varmluft med vintage utseende, denne var noe forbanna drit som ikke kan brukes med smør og lager ett forferdelig seigt, kjipt, og suboptimalt popcorn. Den var så ræva at jeg krevde penga tilbake. Deretter gikk turen til teknikkmagasinet der vi ble presentert en pris på 599 for ekte vare, en ganske stor popkornmaskin med innebygget lys, "poppe-kjele" som tilbereder med smør eller olje, og roterende blandearm. Denne lager "High end" popkorn med perfekt temperatur slik som det blir med smør og glovarm kjele på komfyren.

Vi setter på denne når vi rigger oss til i sofaen, og omtrent når 20 century fox fanfaren kommer så eksploderer det inni poppehjørnet og lukta sprer seg i hele stua. Filmtid!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Popcornmaskin og andre "kino props"-dsc_0318-jpg  
    Sist endret av Petecomplete; 04-02-2015 kl 21:41
    Dali Ikon 6 MK1, Dali Ikon Vokal 2, Dali Concept 1, Onkyo TX-NR626, 42" LG plasma.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått noe inntrykk om den blir fort grisete? Lett å holde ren? (Og der følte jeg meg plutselig ut som jeg var 58 år gammel...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel med tanke på at det er smør oppi kjelen vil det bli fett og popkornskall der, men kjelen er enkel å ta ut. Forsiktig skylle varmt vann nedi med lokket åpent og få ut rusk og rask med en oppvaskkost går fort. Ja det er nok litt mer knot en micropopkorn, men den tar igjen med sjarm, utseende og ikke minst smak. Det blir også mindre fett enn micropopkorn som gjerne inneholder mye palmeolje eller annet møkk. Jeg pleier ikke bry med å vaske kjelen i helgene når jeg vet den kommer til å gå hver dag, men pleier å vaske den hver 3-4 popping. Selve maskinen vasker man lynraskt ved å dra over med en fuktig klut, eller bruke zalo når dagen kommer da den er blitt fettete.
    Dali Ikon 6 MK1, Dali Ikon Vokal 2, Dali Concept 1, Onkyo TX-NR626, 42" LG plasma.

4. Liker Daffyd83 har likt denne posten

Lignende tråder

1. Svar: 84
    Siste melding: 05-14-2011, 06:38
  2. Trenger "kino-tv" på rundt 60"
    By ganilsen in forum TV-apparater
    Svar: 24
    Siste melding: 08-29-2010, 21:12
  3. Frigjør en effektforsterker "power" til de andre høytalerne?
    By sjefern in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-02-2007, 19:25
  4. Svar: 11
    Siste melding: 11-14-2005, 02:45
  5. Projektor i lite rom "Stengt" Fortsett i den andre
    By dinja in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 07-27-2003, 11:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder