Enkel multifjernkontroll som tar Linn, Lyngdorf og Oppo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkel multifjernkontroll som tar Linn, Lyngdorf og Oppo?

Endelig har jeg kastet Logitech Harmony. Verdens dårligste software og hardware, og aldri mer skal jeg ha Logitech.

Men nå trenger jeg et par enkle multier. Som kan "læres opp" av Linn, Lyngdorf og Oppo fjernkontrollene mine. Jeg tenkte en til stereoen, og en til TV/BD. Jeg ønsker IKKE noe som er avhengig av nett, men godtar gjerne at jeg må bruke PC'en offline for å configge.

Kan dette forum gi meg noen anbefalinger om noe som virker med produktene jeg har listet?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, syntes Logitech Harmony er genial jeg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg bare godta. Men prøv å tilpasse en såkalt "Harmony" til High-End produkter. Du ender garantert opp frustrert. Prøv å få til Lyngdorf TDAI 2200 RP, Linn Akurate DS, Oppo toppmodell med Logitech. Har du prøvd? Databasen deres har ikke noe fornuftig å tilby, da den er et makkverk av hva brukerne selv må legge inn. Og sånn er det Logitech jobber. Masse BS; men nix brukervennlighet. Og ofte, når man tror man har fått til ting via det gebrekkelige Java elendigheten deres, finner man ut av at antall devices ikke lenger stemmer; man går tilbake til Activities, bare for å finne ut at hele greia til slutt eksploderer i fleisen på deg online, og man må flytte tilbake til start, som i LUDO.

Men jeg er altså her, IKKE for å diskutere Logitech. Det er det siste jeg ønsker. Og håper da fortsatt på et svar som ikke handler om det jeg aldri vil røre igjen, med all respekt å melde til dere som faktisk liker L.
    Sist endret av Vorlon; 02-01-2014 kl 00:48

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du spør så bruker jeg en Harmony 885 i kino. Kontrollerer alt der inkl Oppo 103. I stua har jeg en Harmony One som kontroller alt fra TV til komplett stereoanlegg. Hvis det er enheter som ikke fungere så kan de lønne seg å sende en melding til support. Har hørt om folk som har fått lagt til enheter over natta, så og si.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt om det samme. Men det er nok relativt utopisk at Logitech får tilgang til Linn og Lyngdorf fjernkontrollene. Fikk det aldri mer enn halvveis til. Jeg liker heller ikke den laange reaksjonstidene til knappene. Så jeg vil uansett ha noe som ikke programmeres online. Jeg vil heller ikke ha en sak der jeg må ta kontakt med support. Ikke noen "Aktiviteter". Kun noe simpelt, som har et IR vindu bak (som på Harmony One), som jeg da bruker til opplæring. Kanskje blir det en Philips sak fra Elkjøp, får bare ta sjansen.
    Sist endret av Vorlon; 02-01-2014 kl 14:55

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så blir det meg som tipser dere i stedet:

Jeg kjøpte en Philips multi, til den voldsomme pris av kr. 250. Ble litt matt da jeg så det ikke var koder for annet enn TV'en. Men så lærte jeg den bare opp, og den sluker alt. Så nå har jeg en form for "Activity"; mens jeg ser på TV og også styrer Oppo'en, kan jeg samtidig mute Lyngdorf'en, og sette Akuraten i stby, uten å bytte til type enhet.

Fjernkontrollen er liten, lett og solid, matt sort, ikke det blanke greiene (heldigvis). Og knappene er langt mer responsive enn både original Samsung TV kontroll, og milevis foran Logitech. Så jeg kan trygt konkludere med at jeg nå har den hittil kjekkeste løsningen, styrer alt fra en greie, og har lagt fire andre remoter i skuffen for godt :-)

Link til vidunderet:

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...FcPPcgod_AQAjA
    Sist endret av Vorlon; 02-03-2014 kl 18:23

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en "motvekt" til Logitech; her litt mer info om andre alternativer:

Jeg har oppgradert til Philips Prestigo SRT 8215. Valgte denne kontra den nyeste, fordi 8215 HAR direkteknapper for play, pause, text, osv. For de funksjonene vil jeg ikke ha via en forbaska meny. Menyer er en uting som kun gjør at ting går saktere.

Denne var sabla enkel å programmere. Leste inn Oppo fjernkontrollen på rekordtid. Den spiste også Apple TV remoten (endelig!).

Jeg skjønte raskt at Aktiviteter fungerte dårlig med denne. Men det gjør ingen ting, da jeg likevel aldri har vært noen stor fan av at ting SKAL slås av og på hver gang man vil se en film eller lytte til hifien. Det ender nemlig ofte opp med at ting blir slått på og av i utide...

Løsningen var enkel, laget "aktiviteter" likevel: Døpte om "forsterker" til "stereo", og leste i tillegg inn play, pause, etc fra Linn remoten. For å se film; brukte Oppoen som "base", og valgte TV'en til å ha volumkontroll. For det er det kjekke; man kan si hvilken enhet som skal styre volum, selv om det ikke er en aktivitet. For Apple TV har jeg devicen (innlest remote) som base, og har valgt TV'en sin volumkontroll.

Så dette er for meg, hittil beste løsning. Det er første gang jeg kan legge 5 remoter helt bort, etter kun to timers forskning og programmering.

Kritikk:

Savner at Prestigo kan lese inn signaler fra RF remoter, som den jeg har til Philips 46PFL8008S TV'en, men har likevel fått det viktigste på plass. Touch displayet må trykkes litt vel hardt for å få respons. Savner en "Subtitle" knapp.

"Universell" kritikk av multiremoter:

De bør alle kunne lese RF signaler i tillegg til IR. De bør MINST ha følgende direkteknapper: Play, Pause, Stop, Previous, Next, <<, >>, Input, Text, Subtitle, Menu, Top Menu, Options, Info, Guide, Mute, Back.

Prestigoen oppfyller de fleste av mine krav, men savner som sagt evnen til å lese RF, samt en knapp for Subtitle (selv om dette med hell er lagt til en annen knapp).
    Sist endret av Vorlon; 06-06-2014 kl 16:01

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er svartiden i SRT8215 like god som SRP5004?

At svartiden på Harmony er begredelig er det liten tvil om.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hifien er responstiden det samme som ved bruk av originalkontrollene. Ellers virker den å være det samme som SRP'en, men jeg er ennå litt for "fersk" til å svare konkret; også mht. aktiviteter. Men ja, bedre enn svartiden på Harmony'en, og bare det alene er jo en glede. Jeg skal skrive litt til når jeg har fått meg minst en ukes erfaring.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ofte anbefalt og kjøpt som gave Philips multifjerniser til de som jeg kjenner. Spesielt denne SRP5004 som ble nevnt her er en genial liten sak for de som vil bare "se på TV/DVD/BD og høre på musikk". Ingen makverk å sette opp og intuitive å bruke.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, SRP5004 er finfin, og heller ikke treg. Man kan lage "aktiviteter" ved å lese inn fra flere fjernkontroller. Og den er billig.

PS; Viktig:

For de som har RF kontroller (som på de nye Philips TV'ene), kan Prestigo bli en "felle", da den ikke leser RF signaler. For når man vil legge inn Philips på Prestigo, blir man spurt om et "Power" signal fra original fjernkontroll. Så der har Philips oppfunnet en problemstilling de ikke helt hadde tenkt over. De er nok så store at den ene neven ikke vet hva den andre gjør.

Jeg kom meg i havn ved å bruke min forrige SRP5004 remote til å sende det nødvendige "Power" signalet.
    Sist endret av Vorlon; 06-07-2014 kl 19:03

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tilbakemelding etter lang tids bruk:

Jeg returnerte Philips TV'en pga clouding og firmware som de aldri gad fikse, og er dermed kvitt RF problematikken, da jeg nå bruker en Sony TV. Og kan trygt si jeg aldri vil ha noe annet enn Prestigo. Her har jeg full kontroll på alt. Har heller ikke byttet batterier siden jeg kjøpte den.

Lignende tråder

1. Ps3 - Multifjernkontroll?
    By Læif in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-10-2012, 16:21
  2. Lyngdorf TDAI2200 vs Lyngdorf SDAI2175 + CD-1 ?
    By Purolatino in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 03-18-2009, 16:46
  3. Svar: 416
    Siste melding: 07-10-2008, 11:44
  4. Multifjernkontroll
    By basshavoc in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 04-08-2008, 00:00
  5. Noen med multifjernkontroll som kan sjekke noe for meg?
    By Necroth in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 14
    Siste melding: 01-25-2008, 12:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •