Logitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A

Harmony Ultimate - siste fjernkontrollen i Logitech's Harmony serie og kanskje den siste fra Logitech. De legger jo ned produksjon av fjernkontroller.
    Sist endret av Wilford; 11-06-2013 kl 15:06

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med Harmony Ultimate er at du, ved å bruke HUB'n, ikke trenger å rette fjernkontrollen mot enhetene du skal betjene. Det hele funker via Wifi og HUB'n sender ganske sterke signaler, så jeg trenger ikke bruke RF extendere, enda jeg har enheter på 5 forskjellige hyller. HUB'n er plassert foran TV'n og den ser ikke enhetene fysisk, men funker glimrende allikevel.

Selve fjernkontrollen er mye kortere enn de tidligere modellene og i stedet for et dedikert konfigurasjons program/app, bruker du i stedet nettleseren din.

Den tok inn hele oppsettet fra Harmony 900 uten problemer og det sparte med for masse arbeid. Så nå er det bare finpussing og det er bare moro.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ved et par anledninger opplevd at kontrollen blir fullstendig uvirksom. På skjermen ser alt ok ut men signalene når ikke frem.
    Disse situasjonene har kun oppstått kort tid etter en FW oppdatering og det eneste som har hjulpet er å koble strømmen fra HUB`en litt.

Så dette er vel i hovedsak et tips om å koble strømmen av i noen sekunder etter FW oppdateringer. Har ellers virket knirkefritt hos meg.
    Går noe "pluttselig" fri for strøm etter at batterisymbolet har begynt på krype nedover. Spessielt den siste 33% (ca) symbolet er ikke representativt for hvor mye strøm det faktisk er i kontrollen. Men det er jo ikke ett problem. Har jeg glemt å lade å må gjøre det innenfor brukstiden så bruker jeg bare telefonen som kontroll så lenge..

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med min.
    Veldig bra signal fra hub'en. Hos meg står hub'en ganske langt inne i et skap, og den dekker alle komponentene i forskjellige hyller. Dette står forøvrig også i et annet rom. Selve fjernkontrollen har også veldig bra dekning. Det er den som brukes når projektoren skal skrus på og av, og jeg kan peke hvor jeg vil i rommet og den får kontakt.

Har ikke fått gjort "spesial" programeringer enda, men håper dette går like lett som å sette den opp.

Har du fått den til å fungere på sonos? Skifte sang f.eks?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Har ved et par anledninger opplevd at kontrollen blir fullstendig uvirksom. På skjermen ser alt ok ut men signalene når ikke frem.
    Disse situasjonene har kun oppstått kort tid etter en FW oppdatering og det eneste som har hjulpet er å koble strømmen fra HUB`en litt.
    Har selv erfart dette en par ganger, virker som om det er hubben som låser seg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Har selv erfart dette en par ganger, virker som om det er hubben som låser seg.
    Kanskje det kommer noen oppdateringer som vil løse dette problemet?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon AVR-4520 og brukte kodene til power on/off fra Logitech databasen. Det funket ikke som det skulle. Denon har endret IR kodene på denne receiveren, slik at den i stedet for å kun slå på 1 sone, slår på alle 4, samme når en slår av. Løsningen var jo seff. bare å lære den opp med nye koder fra original kontrollen.

Ellers virker HUB',n veldig bra. Har tidligere hatt 3 andre Harmony fjernkontroller, men dette er klart den beste og mest hendige. Ladeholderen er også bedre syntes jeg, ingen kontaktproblemer der.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware i dag.
    Mer info på wilford.no

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima sa du ? 8) 8)

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig måtte jeg skrive feil i overskriften, er seff Harmony Ultimate....

Dumt at en ikke kan rette opp tabber en har gjort i en overskrift.
    Mer info på wilford.no

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å gå inn på det første innlegget ditt og velge Endre så Go Advanced så får du endret overskriften.8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da er det gjort
    Mer info på wilford.no

Newcomer CiASpook sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer glimrende. Hadde de bare oppdatert kanalisten til Get så kanalnummerene hadde vært riktig så hadde det vært helt konge!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CiASpook Vis post
    Den fungerer glimrende. Hadde de bare oppdatert kanalisten til Get så kanalnummerene hadde vært riktig så hadde det vært helt konge!
    Samme problemet med CD. Kanskje de er korrekt hvis man ikke bruker favorittlister?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter en avsporing i BEF sin tråd her.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1969282

Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Hvordan er det med disse macroene hvis du er i en annen utgangssituasjon enn den du har hatt som utgangspunkt når macroen ble laget? Hvis du f.eks allerede ser på TV, men vil switche over til PS3/Netflix. Slår macroen da TV'n og Receiveren av siden av og på er samme IR-signal og disse apperatene allerede er på og ikke av? Eller finnes det "hemmelige" diskrete Av- og På-komandoer?

Den operer såpass 'smart' at den er klar over hvilke enheter som er på ved nåværende aktivitet og hvilke som skal være på ved neste.
    Så det eneste den ville gjort da med receiver\tv er og skifte kanal.

Den kan jo også stilles inn slik enkelte komponenter aldri slår seg av med mindre du slår av hele systemet med av knappen eller aldri slå seg av i det hele tatt.

Og om man f.eks bytter en kanal, eller slår av en komponent manuelt utenom harmony så vil den som regel krølle til litt.
    Men etter en første periode så trengte jeg ikke og bruke noen annen fjernkontrol enn denne i noen uker, helt til jeg fikk ny dings

Jeg kjøpte en sånn sett bare fordi jeg måtte teste det, og bare det at man slipper fjernkontroll dansen for og slå av systemet er vel verdt det i min mening.

Jeg bruker også harmonyen som en rimelig to sone løsning, jeg har et hull i veggen og selve ir moder hubben på andre siden og styrer receiver\bd spiller etc, med et ekstra øye inn i stua hvor den styrer tv og projektor, det er dog bare 2m ledning på disse to ekstra øynene så de er nok mest ment til og legges inn i skap så de kan betjenes med døra igjen
    Dette var vel hovedgrunnen til at jeg gikk for ultimate , Om man f.eks bare har 5 enheter så skulle en harmony 650 holde men vil nok ikke kunne styre ps3 uten ekstra utstyr.

Den er dog ikke problemfri, og logitech har noen små særheter i løsningene sine, og jeg var noe skeptiskt selv, spess med ultimate sin stive pris men etter en ukes tid så var det ingen vei tilbake for min del

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forsåvidt legge inn en liten update siden jeg har fomla litt med harmony oppsettet igjen.

Ble sånn sett positivt overasket for en par dager siden at jeg faktiskt fikk programert inn kodene for dreamscreen v3 tab lerretet, dette hadde den nekta på før nå, kan kanksje være noe har blitt retta på ved forrige firmware oppdatering anyhoo, jeg prøvde og legge de inn og det bare funka

Etter litt fram og tilbake med oppsetts rundt aktiviteter landa jeg på at jeg dropper og ha lerretet lagret som en egen komponent i systemet, men at jeg bare legger til disse tre kommandoene sammen med selve projektoren.

Da kan jeg nemlig sette det opp i power on\off på hw50 og det vil da fungere omtrent som om den var på en 12v trigger via harmonyen.

Altså hver gang projektor slås på, vil den også senke lerretet, når projektor slås av heve det.

Desverre er det en ting jeg ikke har fått til og fungere smerte fritt, om jeg bytter fra en aktivitet med projektoren til en på tven, så bruker lerretet såpass med tid til og gå opp at tven ikke får sitt automatiske power on kommando, etter og fomla rundt med dette har jeg nesten bare gitt opp og binder da tven sin power toggle til 'record' tasten, om tven ikke slår seg på så kan jeg alltids slå den på med denne, og de tilfellene hvor lerretet ikke har verdt nede vil alt fungere som normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, TorTorden. Jeg hadde en logitech fjernkontroll tidligere; en enkel harmonymodell. Grunnen til at jeg gikk bort fra den var at den manglet for mye etter min mening. Veldig mange av apparatenes funksjoner var ikke tilgjengelige, siden kontrollen ikke har en knapp for akkurat "den" menyen. For eksempel "on screen" på receiveren, eller "tools" på tv'en. Men Ultimataene er kanskje litt hvassere der?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel her touch feltet kan komme inn, Harmony touch har vel dette også?
    Siden man finner stort sett alle kommandoer fra enheten og ofte flere iblant.
    så kan jeg med denne åpne opp en dedikert enhets modus, hvor basic funksjoner som volum og meny knapper kunn styrer den enheten, og på touch skjermen er det da en liste over alle kommandoene som er tilgjengelige på enheten.
    Disse spesial kommandoen kan man enkelt flytte inn på aktivitetens touch skjerm også så man må bare inn i enhets modus for sære tilfeller du ikke har programert for.

Disse er jo da en touch basert liste hvor alt styres i software, så her kan man da legge inn sære kommandoer, og om de f.eks ikke har blitt funnet fra logitech sine servere så kan du lære kontrollen direkte med den gamle (var slik jeg la inn lerretet).

Jeg eksperimenterte også litt med div egen definerte makroer en jeg husker var hovedsaklig for og slå av panelet i tven.
    På samsungen min er jo dette mildt sagt en innvikla prosess siden man må inn i minst 3 under menyer og tilsammens 20+ klikk.
    Og dette var jo her jeg støtte på den mest idiotiske design feilen med ultimaten, og det var at slike makroer kun kunne ha 10 steg i seg, og de teller tids forsinkelse som et steg :\

Kort sagt jeg måtte jeg lage 3 forskjellige makroer for og få dette til og fungere sånn 'ok', men perfekt var det jo ikke og de gangene det ikke funka begynte jo tven og gjøre mye rart. Dette er ikke lenger et problem etter at jeg fikk meg en sonos, da trenger jeg ikke ha på tven for og få musikk.

Kort sagt den er ikke problemfri og langt fra perfekt på noe vis, og prisen kan være litt vel stiv. Men hos meg så erstatter den da også ikke mindre enn 7 fjernkontroller, inklusiv ps3 og kommende ps4.
    Den fungerer også med android\ios appen til harmony, men fungerer ok, beste verdien jeg har av denne er om jeg må opp med katta til huseier og jeg ender opp med og bli der en stund så kan jeg slå av hele kinoen via telefonen

Den vil jo ikke totalt overta for de dedikerte fjernkontrollene, men når man har oppnådd et godt definert bruks mønster og man ikke trenger og gjøre små fikling og mer fin kalibrering så kan jeg legge de fra meg og ikke ta i de på noen uker.

Igjen prisen er litt stiv nesten på kanten av for høy synes jeg. Men om jeg ser bort fra den så er jeg til syvende og sist meget fornøyd med min og muligheten til og binde to forskjellige kommandoer til samme knappen er kjekk, men ikke verdt pris forskjellen mellom touch og ultimate alene.

Om du er nygsjerrig på og prøve igjen så hadde jeg tatt med en fra elkjøp, testet den grundig i en par uker man får grov programmert den på 45 minutter tipper jeg, men for det lille ekstra kan man fort ende opp med og finpusse i en uke, da har jeg ikke verdt inne i systemet på den til jeg fikk ny dings og legge til, men elkjøp har jo meget fin 30 dagers retur rett som passer som fot i hanske for nettop dette.
    Jeg var faktiskt såpass forberedt på at det ikke funket godt nok hos meg at jeg kjøpte min på kreditt kortet men etter en par uker var det ikke snakk om og returnere
    Sist endret av TorTorden; 11-01-2013 kl 15:45

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig byttet ut en Harmony one med Harmony Touch og syntes batteritiden er ganske dårlig. Det kommer heller ingen varsel før den bare slår seg av. Hvordan er dere andre fornøyd med batteritiden?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja batteriet varer kanskje ikke så lenge.
    Min holder kanskje i 2 dager uten lading, men dette gir meg bare en god grunn til og sette den på plass i laderen.

Dette har i mine øyne gjort at jeg roter den bort mindre, jeg har selv tilbrakt noen timer med og lete etter fjernkontroller hehe (har ved mer enn ett tilfelle funnet de igjen i fryseboksen)

Men ja det hender den har kutta ut og da har jeg også hatt muligheten til og bruke android appen til og styre ting med ultimaten.

Syns jo sånn sett egentlig at de har fått alle utenom den dyreste til og virke udugelige, og ultimaten skulle ikke kosta mer enn hva harmony touch gjør.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •