Logitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Logitech endelig har kommet med egen App til Mac.

Noen som har de rette kontakter som kan få Logitech til å legge inn "Start Forfra" IR kode 0xBA brukes på Harmony Ultimate fjernkontroll og styrer Canal Digitals 5743 CDX T-We Box?
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital HD PVR 5743 CDX

Utrolig, nå har Logitech klart å få på plass både "Søk" "Options" og "Start forfra"
    Har lagt "Start forfra" på langt trykk på avspillingsknappen og "Søk" på langt trykk på Info og "Options" på langt trykk på DVR. (Kort trykk på DVR går til opptakslisten)
    Sist endret av Wilford; 05-26-2014 kl 13:16
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware igjen.
    Mer info på wilford.no

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste store forandringen jeg har funnet så langt er at nå har touch skjermen fått en låse funksjon :-)
    Den gjelder kun for skjermen så de fysiske knappene fungerer som vanlig.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har en Touch, satser på at jeg kan spør i denne tråden.
    Min One fikk etterhvert veldig dårlig batteri, så når jeg kom over en Touch til ca halv pris så slo jeg til. Alt ble overført fra One, men på Touch så har Altibox dekoder problem. Spesielt når jeg starter den, så går den rett av igjen. Kanaler hender at skiftes flere på en gang, og i steden for kanal 4, så blir det kanal 44. Har dere noen tips?

Inge

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om dekoderen er satt opp i harmonyen til og trenge dobbelt sending av kommandoer, altså vil den da sende doble faste trykk for hver enkelt trykk.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med bruk av Harmony Ultimate opp mot XBMC på Mac Mini? Ønsker å ha de samme funksjonene som ligger i under-meny'ene i XBMC inn på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noen innebygd XBMC støtte, men du kan vel kjøpe en media IR usb dongle som du programmerer inn i Harmonyen, så absolutt ikke umulig.
    Denon AVR-4520 CI

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å forklare litt nærmere. Pr. i dag så har jeg brukt en Harmony 1100 hvor je har programmert Apple sin Remote inn. Dette fungerer utmerket på de enkleste funksjonene i XBMC på Mac Mini. Men jeg skulle ønske jeg fikk tilgang til XBMC sine under menyer (de menyene du får opp hvis du høyreklikker på musa når du bruker XBMC). Er dette noe som kan bli lettere å få til med Harmony Ultimate?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å setter opp en slik Ultimate. Alltid spennende med nytt utstyr, men som regel blir det jo noe tull før alt virker som det skal. Allerede på første skritt feilet dette hos meg... Finner nettverket, men nekter å koble til. Det kan kanskje ha noe å gjøre med nettverksnavnet som inneholder "å" da dette blir "_" på listen over tilgjenelige nettverk. Selv når jeg forsøker å koble til skult nettverk med rett nettverksnav og passord feiler det. Jeg kan koble til gjestenettverket uten problem (ikke passord), men da får jeg jo ikke benyttet Appen på nettbrett/telefon. Noen tips fra dere?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan tenke meg er og bytte ssid, på nettverket til noe med kun standard engelsk alfabet.

Dette skulle ikke nødvendigvis ha noe si, men nettverk og slikt er ganske notoriske dårlige til håndtere slikt.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske riktig. Byttet til noe uten sære tegn og den koblet seg til nettet uten problem. Kunne endelig legge til Sonos og styre alt via nettbrett/tlf. Flott!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig fått meg harmony ultimate og har noen små problemer som jeg ikke helt finner utav

Når jeg er på altibox (lyse dekoder) og trykker på favorittkanalene så velger den riktig kanal, men får opp feil melding: "kanal er utilgjegelig, valgt kanal er ikke tilgjengelig.

Når jeg skrur opp og ned lyden på kontrollen når jeg er inne på altibox så viser det hvilket volum den er på dette vises ikke ellers når jeg for eksempel skrur opp/ned lyd på pc (samme forsterker). Er det mulig og fjerne dette på noen måte? Ønsker ikke og se hvilket volum den er på.

Ellers så har jeg problemer, med at når jeg f.eks trykker på en innstilling som jeg har programert så slår den på feil enheter. Har for eksempel 2 samsung tver, av og til slår den på begge tver, eller at den ikke slår på f.eks tv i det hele tatt. Eller at forsterker ikke velger rett utgang.

Har 1 data, som er koblet til 2 forsterkere, og av og til fungerer det uten problemer, endrer lyd på pc, slik at det blir skiftet alt etter hvilken forsterker jeg bruker. Men av og til fungerer det ikke og jeg må endre manuelt på pc.

Siste ting jeg har prøvd og få til er, at jeg har lagt forskjellige programmeringer som jeg kaller: ps4, xbox. Det jeg ønsker skal skje er og bytte mellom hdmi2 og hdmi3, men får ikke til og fjerne at den skal starte opp forsterker hver gang. Er det muligt og endre dette på et hvis? Unødvendigt at den skrur forsterker av og på for hver gang jeg vil veksle mellom de forskjellige hdmi inngangene.

Noen som har tips til hva jeg gjøre?

På forhånd takk!

Mvh.
    Jarle

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye hjelp å få av meg dessverre, annet enn at jeg også bruker Lyse dekoder uten noen form for problemer.
    Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å lagt inn hele sulamitten på nytt......

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker og Harmony på TV/Stereo og i Kino'n. Har og Altibox begge steder - ingen problemer. To TV av samme fabrikat som står nær hverandre kan nok være et problem. Forslår som nevnt at du setter ting opp på ny og inkluderer en og en komponent for å isolere eventuelle konflikter. Nesten umulig å guide deg på dette over nett så lenge Logitech stadig forandre brukergrensesnitt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Fikk meg en Logitech Harmony Ultimate til Jul, men får den ikke til å virke.
    Batteriet er fulladet, og jeg har koblet den til Pc`n, å lastet ned Harmony Software.
    Men fortsatt så står det bare My Harmony i displayet.
    Noen som kan hjelpe meg her tro?

Logitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A-2014-12-28-11-24-54-jpgLogitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A-2014-12-28-11-24-59-jpg

17. Liker TorTorden har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, får prøve meg litt frem

plumbtek: ser ut som fjernkontrollen har hengt seg. Hold inne off knappen i 15 sec. og sett den i ladestasjonen og skru den på igjen. Se om det funker,

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som vet om det er mulig å ha mer enn 2 IR-sendere for en Harmony Ultimate?

-TEK

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skulle gå og splitte signalet til de, men har ikke prøvd.
    Denon AVR-4520 CI

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da mener du å kjøpe en ekstra transmitter også lodde sammenledningene på den og en eksisterende?
    Eller finnes det y-ledd for den kontakttypen som brukes?
    Noen som har testet?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •