Logitech Harmony Ultimate - ris, ros og Q&A - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den holderen/laderen til Ulitmate'n er den beste de har hatt til nå, lett og sette ned og ta opp. Alltid god kontakt med laderen og kontaktpunktene.
    Sist endret av Wilford; 12-03-2013 kl 15:06

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevo !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg planlegger opplegg for ny bolig hvor jeg i stuen ønsker bare å ha TV hengende på veggen. Alle komponenter som skal kobles til skal stå i teknisk rom plassert rett under.

Spørsmålet mitt er om jeg bare skal beholde Harmony One som jeg har og bruke IR extendere, eller om jeg skal gå for Harmony Ultimate for å slippe å peke direkte samt slippe å ha en egen IR receiver over/under TV.

Der er fordeler og ulemper med begge slik jeg ser det, men det kan være noe jeg også misforstår/ikke er klar over siden jeg aldri før har bruk slike extendere - bare lest om dette.

Harmony One:
    - Må peke rett på en IR receiver
    - Krever extender med emittere kablet ifra IR receiver i stua.
    - Alle IR signaler/fjernkontroller kan videresendes til teknisk rom

Harmony Ultimate:
    - Kan plassere Hub i teknisk rom under??? - og dermed slippe kabling ifra stua.
    - Kan bruke "app" for styring
    - Men hva om en må lete frem hovedfjernkontrollen for noe spesielt som ikke går med universal kontrolleren?? Må vel da gå ned i teknisk rom og peke rett på receiver eller hva det måtte være... Ikke ofte dette skjer, men kan være en god grunn for å holde seg til ren IR løsning....
    - Hva med styring av TV som står plassert i stua??

Jeg vil bemerke at dette er for stua som hovedsaklig skal brukes bare til TV titting. I tillegg blir det nok aktuelt å styre en media device (eller 2) ala Apple-TV/Popcorn Hour. Så det blir her først og fremst snakkk om styring av TV, receiver, kabel-TV tuner og en multimedia boks...

Men om ikke de store spørsmålstegnene mine med Harmony Ultimate løses greit så er det vel bare ren IR løsning som duger for meg?

I så fall får jeg spørre litt på siden av tråden her: Forslag til IR extender pakke med lange strekk (ca. 3-4 meter)? Mulig å benytte IR receiver i TV og bruke IR out som man finner på eksempelvis enkelte nye Samsung TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med http://www.logitech.com/no-no/product/6230?crid=1052 denne?

Har ting inne i skap så det er litt vanskelig å treffe med bare en sender.

-R

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen Vis post
    Noen som har erfaring med http://www.logitech.com/no-no/product/6230?crid=1052 denne?

Har ting inne i skap så det er litt vanskelig å treffe med bare en sender.

-R
    Hub'en har en ganske god dekning synes jeg. Jeg har den ganske langt inn i mitt skap og den har full dekning på alle hyller.
    Men dersom det ikke er dekning vil jeg tro det er en god løsning med de sensorene. Bare dumt det blir mye ledninger.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sony-HW50 som jeg har tilegnet en Knapp med Reality Creation på en Harmony Touch. Problemet er bare at når jeg kommer inn i menyen (reality creation) så virker ikke pilnavigasjonen for å gå videre inn i menyen og justere parametrene da disse står tilegnet på min BD spiller. Om jeg går inn i komponenter og trykker på Sony-HW50 så virker de da de tydeligvis aktiveres da. Er det noen måte å få Harmony Touch til å skjønne at når RC skrues på at pilnavigasjon tastene skal virke mot min PJ og ikke BD spilleren slik at jeg slipper de 3-4 ekstra tastetrykkene ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Jeg har en Sony-HW50 som jeg har tilegnet en Knapp med Reality Creation på en Harmony Touch. Problemet er bare at når jeg kommer inn i menyen (reality creation) så virker ikke pilnavigasjonen for å gå videre inn i menyen og justere parametrene da disse står tilegnet på min BD spiller. Om jeg går inn i komponenter og trykker på Sony-HW50 så virker de da de tydeligvis aktiveres da. Er det noen måte å få Harmony Touch til å skjønne at når RC skrues på at pilnavigasjon tastene skal virke mot min PJ og ikke BD spilleren slik at jeg slipper de 3-4 ekstra tastetrykkene ?
    Nei fullt så smart er den ikke, men om du har noen knapper til overs så kan disse reprogrammeres til enkelte projektor funksjoner under aktiveten, f.eks bruker jeg DVR knappen til RC og Guide til Motion Flow.

Jeg gikk selv inn og satte opp og ned pilknappene til projektoren på 'channel' opp og ned på min ultimate, og siden denne også har lang trykks funksjoner så har jeg satt høyre og venstre knappene som lang trykk på denne og, du vil vel ikke få til det siste på touch (ikke at jeg aner hvorfor) men det er uhyre sjelden jeg bruker disse også, ofte så er det bare for og kjapt slå av eller på RC jeg bruker disse til og da trengs bare opp og ned.

Du kan jo også kanskje lage en makro for det og legge til en av knappene eller touch skjermen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fekk en slik til jul og driver nå å setter den opp. Har møtt på ett par problem..

- det kommer opp feilmelding og myharmony lukker seg når jeg prøver å legge inn bilder på favoritter og aktiviteter.

- det hender fjernkontrollen henger seg opp ved synkronisering. Da kan det gå 10-15 min før den våkner

- prøver å styre plex gjennom mac mini. Får til å starte og navigere, men når jeg har valgt en film så klarer jeg ikke å gå tilbake til hovedmenyen. Mangler altså esc-knappen.. Er det mulig å sette dette opp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at den låser seg når jeg legger inn bilder ordnet seg med en fix på silverlight gjennom safari.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har problemer med å få innstalert den?

Jeg har ikke ultimate, men har smart huben, den til 999.
    http://www.logitech.com/no-no/produc...-smart-control

Har 2 problemer:

På telefonen.
    Får feilkode E1400.
    http://forums.logitech.com/t5/Harmon...t/td-p/1049915

På pc:
    Får feilmelding i webinterfacen. At jeg må innstalere Logitech harmony plugin. Selv om jeg har gjort det 1000 ganger, og innstalert ny eldre versjon av silverLight, som harmony softwaren trenger.
    http://logitech-en-amr.custhelp.com/...2,4,5/cl/us,en

Noen som vet om hvordan jeg får innstalert videre? eller kommer rundt dette? Er sykt irriterende.
    Har bare prøvd på 1 telefon og 1 pc, så neste kommer til å være å prøve på en annen telefon, nettbrett eller på en annen pc.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Hub'en har en ganske god dekning synes jeg. Jeg har den ganske langt inn i mitt skap og den har full dekning på alle hyller.
    Men dersom det ikke er dekning vil jeg tro det er en god løsning med de sensorene. Bare dumt det blir mye ledninger.
    Hvordan er det om hub står i kjelleren - i rom rett under TV i stuen?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidarso Vis post
    Hvordan er det om hub står i kjelleren - i rom rett under TV i stuen?
    Huben vil vel neppe klare å styre TVen da, men jeg vil tro selve fjernkontrollen vil kunne gjøre den jobben på TV. Den styrer ihvertfall projektoren min som står i et annet rom enn huben.
    Jeg har min hub i et skap i teknisk rom, der både hjemmekinoen og det tekniske rommet er bygget som rom-i-rom. Med andre ord mye gips, plater og isolajon imellom. Og det fungerer fint. Hubben er jo koblet til det trådløse nettet i huset.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Noen som har problemer med å få innstalert den?

Jeg har ikke ultimate, men har smart huben, den til 999.
    http://www.logitech.com/no-no/produc...-smart-control

Har 2 problemer:

På telefonen.
    Får feilkode E1400.
    http://forums.logitech.com/t5/Harmon...t/td-p/1049915

På pc:
    Får feilmelding i webinterfacen. At jeg må innstalere Logitech harmony plugin. Selv om jeg har gjort det 1000 ganger, og innstalert ny eldre versjon av silverLight, som harmony softwaren trenger.
    http://logitech-en-amr.custhelp.com/...2,4,5/cl/us,en

Noen som vet om hvordan jeg får innstalert videre? eller kommer rundt dette? Er sykt irriterende.
    Har bare prøvd på 1 telefon og 1 pc, så neste kommer til å være å prøve på en annen telefon, nettbrett eller på en annen pc.
    Virket som det hjalp med "standard" resett routeren.

Nå er alt satt opp og funker knall.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har problemer med at kontrolleren til den "kjipe" versjonen. Harmony Hub kontrolleren velger av og til feile inputs på tingene. f.eks på "sonos" innstillingen så skal den på optisk på NAD M51enen, men tar den av og til på AES/EBU inputen. Noen som vet hva det skyldes? Må skifte aktivitet til noe annet, så tilbake.

Denne kontrolleren.
    http://img.talkandroid.com/uploads/2...ub-630x416.jpg

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt velger vel forsterkeren den sist brukte inngangen til aktiviteten.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, en ting vi bør kunne være enige med er at Harmony systemet ikke er spessielt smart, den har jo ingen form for toveis kommunikasjon med enhetene.
    Nå kjenner ikke jeg til denne Nad M51 men om den ikke har dedikerte koder for hver kanal så kan den sikkert gå litt i surr om den er nødt til og bruke såkalte opp ned knapper for input kanalene.

Er også harmony huben litt rask så er det ikke sikkert at forsterkern rekker og gjennomføre et signal og vil da ignorere det neste så man går glipp av trinn i aktivitets makroen.
    Tven min f.eks var meget utsatt for dette.

Er sikkert ikke nødvendigvis dette som er problemet, men jeg legger inn mine 2 øre for det
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe en slik, og håper noen kan hjelpe meg med noen spørsmål:
    1) Fungerer den mot Sonos? F.eks for å skifte låt
    2) Fungerer den mot Nexa? Hadde vært kult å ha en makro der også lyset (med Nexa-mottakere) dimmes.

Nexa står iallefall under støttede produsenter, men lurer på om noen har testet dette? http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1)
    Kort sagt, nei og det er dessverre ikke mer og si der, vet det er mange som håper de kan få til dette og siden huben allerede er på wifi så er det ikke mye som skal til for få det til.
    Per dags dato kan den ikke gjøre noen ting som helst med sonos :-(

2)
    Kjenner ikke til nesa på noe vis, men om det er IR baserte brytere så skal den i teorien kunne læres opp til og bruke disse også.
    Men kun om det er IR altså...
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Synd den ikke funker med Sonos. Når det gjelder Nexa så kjører disse på RF (433 MHz). Er det ikke slik at Hub`en gjør om IR (eller RF) fra fjernkontrollen til IR, Bluetooth og RF? Eller konverterer den kun til Bluetooth (PS3 etc) og IR, og ikke RF? Hvis den konverterer til RF så blir jo spørsmålet om den sender på 433 MHz. Som nevnt så står Nexa på listen over støttede elementer, men jeg har mine tvil frem til jeg hører at noen har fått det til:-) Det hadde iallefall vært utrolig kult. Den støtter Philips Hue-pærer, men disse går jo over WiFi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns Vis post
    Takk for svar. Synd den ikke funker med Sonos. Når det gjelder Nexa så kjører disse på RF (433 MHz). Er det ikke slik at Hub`en gjør om IR (eller RF) fra fjernkontrollen til IR, Bluetooth og RF? Eller konverterer den kun til Bluetooth (PS3 etc) og IR, og ikke RF? Hvis den konverterer til RF så blir jo spørsmålet om den sender på 433 MHz. Som nevnt så står Nexa på listen over støttede elementer, men jeg har mine tvil frem til jeg hører at noen har fått det til:-) Det hadde iallefall vært utrolig kult. Den støtter Philips Hue-pærer, men disse går jo over WiFi.
    Harmony støtter ikke Nexa. Selvom de kjører på samme frekvens, er signalet til Nexa "kodet" slik at Harmony ikke uten videre kan sende RF til nexa-enheter. Det finnes derimot produkter som fungerer som bro mellom IR og nexa. Den broen lærer seg kodene på de eksisterende nexa-enhetene dine, og kobler de opp mot IR-kommandoer fra Harmony. Broen kan også styre nexa etter tid og soloppgang/nedgang.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •