Tips til ny fjernbetjening

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny fjernbetjening

Hei

Trenger lidt input til kjøp av ny fjernbetjening.

Udstyret som skal styres:

Sony HW50ES
    Onkyo TX-NR717B
    Altibox
    PS3 (forstår jeg må ha en form for Logitech Harmony Adapter for at styre den, eller lignende, og sef. kun til film bruk)
    Apple Tv (muligens en anden form for media box, når jeg finder en jeg liker )

Sagen ser simpel ut, men alt undtagen min Projektor står i eget rom, det tekniske rommet bak min hjemmekino.
    Kun min ps3 kontroller funker igjennem veggen pt.

Derfor trenger jeg en fjernbetjening / løsning som er rimelig og enkel i bruk?

Jeg har en Logitech harmony one, den funker ikke igjennem veggen den heller.
    Men har kigget "lidt" på Logitech Harmony 900, ville den være et alternativ og kan den funkere med alt, med RF signal?

Jeg har også en Sony Xperia Tablet S, ville den kunne bruges med min PS3, optimalt?

Har også kigget lidt på Irule, men syns det blev for avanseret i bruk og bestilling, er desværre den enkle typen med helst å handel i butik.

Håber der er nogen der har noen gode innputs her, er taknemlig for all tilbakemelding ..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Ja som jeg skrev i mitt innleg havde jeg kigget på dette system, og var fristet.

Har bare dårlige erfaringer med at bestille slike ting over nett ..
    (har bestilt lidt av hvert som blev feil...)
    Klarer å installere det meste, men å finne ut af om det skal være IR WF ... etc.. da dropper jeg ballen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av masimo
    Ja som jeg skrev i mitt innleg havde jeg kigget på dette system, og var fristet.

Har bare dårlige erfaringer med at bestille slike ting over nett ..
    (har bestilt lidt av hvert som blev feil...)
    Klarer å installere det meste, men å finne ut af om det skal være IR WF ... etc.. da dropper jeg ballen
    Hoppet over den biten

Dette er ikke spesielt vanskelig, om du kan litt data. Vi er flere aktive brukere her på forumet som er mer enn behjelpelige med å finne beste løsning og få kommet i gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhmm..
    Men alligevel..

Der er ikke noen der har prøvet Logitech Harmony 900 - 1100
    Og dens RF funktion, om det funker optimalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg bruker Irule og er ganske fornøyd med det. Eneste jeg savner er en fysisk knapp for "sapping" mellom tvkanalene.
    Hvis du har et netverksutak eller en trådløs ruter i nærheten av utstyret du skal styre så trenger du denne. Hvis ikke, trenger du en som denne med innebygd trådløsmottaker. Håper det var til hjelp. Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for å svare på spørsmålet ditt. Min erfaring med logitech 1100 er at Rf funker bra. Har ikke testet rekkevidden på den. Men siden ps3 kontrollen rekker fram så gjør nok også RF signalene det også.
    Det jeg ikke liker med logitech sine fjernkontroller er alle de pålagte macrofunksjonene. Men det er vell bare en personlig greie

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FrodeT
    Og for å svare på spørsmålet ditt. Min erfaring med logitech 1100 er at Rf funker bra. Har ikke testet rekkevidden på den. Men siden ps3 kontrollen rekker fram så gjør nok også RF signalene det også.
    Det jeg ikke liker med logitech sine fjernkontroller er alle de pålagte macrofunksjonene. Men det er vell bare en personlig greie
    Tak for indspillet... Da tipper jeg det holder med en logitech kontroller

Selvom jeg var fristet til iRule, syns jeg selv det blir for omfattende, og har egentlig gode erfaringer med Logitech Harmony´s sine kontrollere.. så blir vel nok en 900 / 1100 ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •