Spotify på SD kort på mobilen... lagringsbane?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spotify på SD kort på mobilen... lagringsbane?

Spotify kan som kjent egentlig ikkje lagre sanger på minnekortet, men eg har funne en måte å gjøre det på, men eg får det ikkje helt til.
    Eg har fulgt de to linkene under, der man laster ned en gammel versjon av spotify, men når eg kommer til der eg skal velge lagringsbane, så må eg jo bruke ( sony xperia v ) sony sin egen lagringsbane, men kor finner eg denne. Har googla meg i hjel, finner til alle andre, men ikkje til sony.
    Samsung telefoner har feks: /mnt/sdcard/external_sd

Er det noen som har gjort dette her, og har noen erfaringer med det, etter andre omtaler på nett, så skal det funke veldig bra, men eg får det ikkje til.

Spotify og Android, quicktips til offline lagring på eksternt SD-kort

[HOWTO]Make Spotify cache offline playlists to SD card - xda-developers

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "som kjent"?

Har siste versjon av spotify for android, og cache ligger på sd-kortet uten at jeg har gjort noe som helst for akkurat det.
    Jeg hadde en stund problemer med at jeg ikke fikk lastet ned nye spillelister, som muligens var pga at det ble forsøkt lagret på telefonen i stedet for sd-kortet. Jeg avinstallerte spotify og slettet cache og installerte på nytt...

Hos meg (htc) ligger filene på /mnt/sdcard/Android/data/com.spotify.mobile.android.ui/
    For å svare på spørsmålet; bruk f.eks ES File Explorer om du ikke har en skikkelig filutforsker fra før, og søk etter noe du vet er lagret på sd-kortet.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Hos meg (htc) ligger filene på /mnt/sdcard/Android/data/com.spotify.mobile.android.ui/
    Er ikke dette du beskriver det interne minne på telefonen? Hos meg er ihvertfall /mnd/sdcard internt mens SD kortet er /mnt/extSdCard og jeg tror det er slik på alle Android...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vesentlig mer minne på telefonen enn jeg var klar over. Mappa inneholder noen GB med data.

Edit: Til opplysning, så var det ment som et avvisende svar. Stien ER til sd-kortet mitt.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da varierer det nok fra telefon til telefon, på Samsung Galaxy telefonene bl.a. er ihvertfall /mnt/sdcard telefons eget minne mens /mnt/extsdcard er SD kort, slik var det også på min gamle HTC Desire.

Står også litt om det her.

Spotify bruker default /mnt/sdcard så når den stien hos deg er SD kort blir det lagret på SD kort, men hos meg og mange andre så blir det dermed lagret på telefonen og ikke SD kort.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått det til, gikk inn å så hvor bildene mine var lagret, så no har eg 16 gb til spotify, så no er det bare å laste til eg blir grønn!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En lettere måte å gjøre det på...

Jeg har Samsung Galaxy S3, spotify versjon 0.6.4.47.

1. Start spotify
    2. Gå til settings og velg "Delete cache and saved data".
    3. Du blir da logget ut. Logg inn igjen og gå til settings og sett download/stream quality til "extreme quality".
    4. Download spillelistene på nytt og de blir da automatisk lagret til SD kortet.

Dette gjorde jeg på versjon 0.5.12.52 også, og det funker utmerket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •