Logitech Harmony Touch - Ny modell i Harmony familien - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mclulz
    Jeg la merke til at harmonyen jeg har hadde to forseglinger, kanskje noen leverte den inn pga av dette.

Får vel ta kontakt med kundeservice da. Burde jeg ringe eller sende mail?

Jeg kjøpte den på netonnet for 1200kr, var billigste jeg fant, gratis frakt
    Du kan først forsøke å registrere manuelt fra den originale fjernkontrollen.

Add missing commands to a Harmony remote - Logitech FAQ

Velg "fix" command og følg anvisning..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har gått til innkjøp av Touch nylig, og må si jeg liker både remote og ikke minst synes jeg softwaren har fått seg et tydelig løft siden jeg sist benyttet Harmony 1100. Displayet i kombinasjon med hard buttons gjør virkelig susen. I tillegg er IR-signalet kraftig, noe som kommer godt med i min setting der jeg kjører IR-extension over TP og dermed kun har et relativt lite IR-øye å forholde meg til. Thumbs up så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Du kan først forsøke å registrere manuelt fra den originale fjernkontrollen.

Add missing commands to a Harmony remote - Logitech FAQ

Velg "fix" command og følg anvisning..
    Da har jeg gjort dette, ble ingen forbedring. Virker som den sender IR signalet to gang. Om jeg trykker nedover en gang, å så holder jeg handen framfor senderen med en gang etter jeg har trykt, da blir det som det skal være, å jeg får "ett klikk" registrert på tven. Men dette har jeg ikke lyst til å holde på med i framtiden.

Rare er at det bare skjer inne på menyen til tv-en, når jeg skal endre på bildemodus, kontrast osv, ikke i de menyene før dette.

Må da gå ann å få den til å bare sende ett signal?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har erfaring med den gamle One:

Hvordan er selve programmeringsinterfacet (myharmony.com) sammenlignet med den gamle standalone-versjonen (som de for lengst har sluttet å oppdatere)?

Jeg har to One i huset, og selve kontrollene er jeg sånn passe fornøyd med, men PC-programvaren er noe av det største makkverket jeg har vært borti. Det er så "dumbed down" at det er til å grine av. Alt er i Ole Brumm-design og med veivisere for hver minste ting.

Et annet EKSTREMT irritasjonsmoment med den gamle programvaren er at man faktisk ikke kan kopiere aktiviteter. Hvis man f.eks skal ha to nesten helt like aktiviteter (f.eks der bildekilden skal være enten TV eller projektor), så kunne man ikke bruke en eksisterende aktivitet som mal for en ny, man måtte gjøre alt på nytt.

Er det slik også på web-grensesnittet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først gikk Squeezebox, og nå ser det ut til at fjernkontrollene også går bort:

Logitech dropper fjernkontrollene | Lyd & Bilde

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Til dere som har erfaring med den gamle One:

Hvordan er selve programmeringsinterfacet (myharmony.com) sammenlignet med den gamle standalone-versjonen (som de for lengst har sluttet å oppdatere)?

Jeg har to One i huset, og selve kontrollene er jeg sånn passe fornøyd med, men PC-programvaren er noe av det største makkverket jeg har vært borti. Det er så "dumbed down" at det er til å grine av. Alt er i Ole Brumm-design og med veivisere for hver minste ting.
    Har akuratt endelig fått til Touchen min. Er mer positiv til programmet nå enn jeg først var når jeg fikk kontrollen.

Den nye er dessverre for enda dummere folk enn den gamle. Skulle ønske Logitech hadde hatt en Advanced utgave.

Men det største problemet, og grunnen til at jeg ikke rørte den på over en måneds tid, er første møte med programmet. Først møten man en meget enkel oppsetts guide. Her er det også muilig å hente inn innstillingene fra gamle kontrollere fra det andre programmet meget enkelt.

Problemet hos meg var at den ene aktiviteten min gjorde at den ikke ville oppdatere fjernkontrollen. Måtte slette den aktiviteten, og så synke. Da komme det en bedre meny opp. Så lagde jeg menyen igjen, og da fikk jeg synket den siste aktiviteten.

Det negative med den er at den ikke er mer avansert enn den gamle, men heller enda litt mindre avansert. Det positive med Touch er at man faktisk kan gjøre en del forandringer på selve kontrolleren, slik som timings og omorganisering av aktiviteter osv uten å koble til PCen. Og den synker det motsatt vei når man kobler til, slik at man ikke taper det man har gjort. Det er ett MEGET stort pluss.

Noe annet positivt er at man kan legge inn egne aktivitets bilder ser det ut til. Skal teste dette snart.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål: I aktivitetene så ligger det noen faste knapper, på TV ligger "123" for nummer tastatur, og "Gester" for noe annet.

Noen måte jeg kan fjerne "Gester" på? Da denne er totalt ubruklig for meg.
    Får bare endret på de andre som ikke har under menyer, men ikke dem. Når 123 og Gester er der så tar det jo opp halve skjermen, og de jeg normalt ville brukt må jeg skrolle til.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •