Offisiell tråd for Apple´s Iphone 5 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stollar
    Kommer ikke til å bytte ut min Nokia 6610 med det første.
    Er det en sånn man kan sende tekstmeldinger (SMS) med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Er det en sånn man kan sende tekstmeldinger (SMS) med?
    Ikke bare sende/motta sms, men også mms > Skikkelig avanserte greier

kan jeg fortelle deg..hehe

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stollar
    Ikke bare sende/motta sms, men også mms > Skikkelig avanserte greier

kan jeg fortelle deg..hehe

Ooohh, sweeeet

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så er eiergleden egentlig den viktigste faktoren til at jeg kjøpte en iPhone til å begynne med. Følelsen av en iPhone 4(når den kom) i hånden; glasset, aluminiums rammen, den responsive touch skjermen, bare disse tingene var verdt den fulle prisen for min del. Og det er derfor jeg skal sitte oppe til langt på natt helt til Apple åpner for bestilling, for å igjen få den samme følelsen men denne gangen med en slankere og lettere telefon, og en enda raskere og mer snappy bruksopplevelse.

Gleder meg som et barn på julaften om jeg skal si det rett ut.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Men skulle så inderlig ønske at de snart kunne støttet flash.
    Ser også at de ikke har støtte for NFC..... Ganske tøft av de å gå sine egne veier, men som alltid vil de vel fortsette med sin suksess.. 8)

Dette mangler nye Iphone 5 - tema - Dagbladet.no
    Flash er gammeldags og vil vel snart ikke bli støttet av noe. Nå er det html5 som gjelder

Noen som vet om man får kjøpt telefonen uten operatørlås i usa? En bekjent skal dit om to uker... Hadde vært veldig kjekt om han kan ta med seg en hjem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den fikk en større skjerm måtte jo komme. Størsteparten av smartphone brukere foretrekker faktisk dette. Derfor var det et genistrekk av Samsung med sin S3 og Note modellen.. For hovedsakelig er jo smart telefone brukt like mye til surfing som ringing.

Men jeg hadde trodd som så mange andre at de ville ha et ess i ermet, men nei.. Og aksjemarkedet svarte tilsvarende med noe fall.

Den er vist dobbelt så raskt, men hva hjelper det i Norge når nettet henger etter.. Når 4G er oppe for alvor så er vel Iphone 6 kommet.
    Dessuten er vel S3 tilnærmet eller like rask som Iphone5.

Skaffet Samsung S3 for 2 måneder siden og til sammenligning i ytelse så syns jeg Iphone5 har bare kommet frem til hvor S3 er nå.
    Valget var lett med sammenligning til 4S.
    Men skulle jeg ta det valget nå så hadde valget vært veldig tett mot hverandre.

Vil anta Iphone5 er mer nyttige for de med 3/3GS. Men hoppet fra 4/4S er vel ikke så stort. Det eneste som nok vil være vesentlig merkbart er skjermstørrelsen og batteri kapasitet. Så er det verdt det? Eller vente nest år på 6 versjonen..
    Den vil jeg heller mer satse på.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner selv på skuffelsen over den "nye" 5'eren og er dritt lei alt patent maset til Apple... Men må si at Nokia 920 kan bli en kjempe hitt og kommer til og bli min neste Tlf er jeg ikke i tvil om... Synes det ser spennende ut at Microsoft lager et komplet økosystem som ser bra ut(win8 ) veldig gøy og prøve no nytt:-)
    Har hatt IPhone siden 2007 og kjenner at tiden for og prøve no nytt :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å bytte ut min 4s. Dockingen på B&W Zeppelin Air bruker jeg utelukkende til lading, da jeg hater alle disse laderne med ledning. På iPhone 5 må en til med kabel igjen...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del skuffet de på både 4G-muligheten (tross alt bråket sist), samt batterikapasisten. Hvis min syltynne telefon [RAZR] takler 12t taletid, burde denne by på mer enn 8t, mener jeg. I det hele tatt mangel på nye ting var jo heller ikke voldsomt bra. ios var vel aldri veldig spennende desginmessig (min svært subjektive mening), og spesielt mtp brukertilpasning. Synd de ikke åpner for mer her. Det at man gis muligheter, betyr ikke at man må bruke dem, men da får iallefall de som vil det gjøre det. Haddde nok ikke gått fra 4s til den nye femmeren selv.

Den større skjermen, får litt mindre effekt enn hva større skjermer normalt sett gjør, da den ikke er noe bredere vertikalt i vanlig holdeposisjon, kun lengre i høyden. Så man får f.eks. ikke større tastatur i det moduset man normalt holder telefonen i. Ikke flere ikoner i bredden osv. Kun bredere i landskapsmodus slik at man endelig slipper sorte striper, elelr klipping, av widescreen-video.

Apple burde aldri tuklet med sin propritære løsning, etter min mening. Micro-USB var allerede tatt i bruk i telefoner da første iphone ble lansert og da hadde de nå sluppet at kunder får denne uheldige overgangen fra stilsikker docking til rot med adapter, evt. bare overgang til noe helt nytt. De kunne lagt inn programvarebegrensninger for å sørge for at ingen andre skulle kunne bruke deres dockingstasjoner, om det var så viktig.

Ser Nokia er nevnt også, heller ikke de med sin 920 imponerte meg noe særlig. Samme dag lanserte nemlig Motorola 2 mobiler som overgikk 920 og 820 på samtlige punkter.

Synd Motorola ikke får bedre dekning i de største norske nettaviser, på tross av tipsing til dem, kun amobil skrev om RAZR HD. Både den og RAZR M er på vei hitover nå.

RAZR HD har samme Krait/Adreno CPU/GPU som Lumia 920, men er både tynnere og smalere, til tross for større skjerm og sitt over 25 % større batteri på 2530mAh. Den har også SAMOLED som jeg rangerer over både Nokias og Apples IPS TFT. Den er også mer lyssterk enn Samsung sin pittelitt dimme S3.

Lumia (maks 32GB) og iPhone 5 har ikke minnekort, det har RAZR HD og ansees som en fordle for min del. Samt nyere blåtann enn Lumia og at denne sprutsikker (SplashGuard, nano coating). Dens 4G har også støtte for begge 4G nettene i Norge. Kevlar-baksiden er dekket av soft touch-materiale er også pent og behagelig å holde.

Mellomklassemodellen RAZR M kommer på størrelse med iPhone 5, samme innmat som ovennevte RAZR HD (mest sannsynlig, det går rykter om 'Intel inside' på europeisk modell, noe som bekreftes/avkreftes 18/9).
    2000mAh batteri på 4,3" edge-to-edge qHD SAMOLED, og også her sprutsikker SplashGuard. Den er altså basert på nåværende RAZR sin skjerm, men gjort langt mer kompakt i både høyde og bredde, gitt større batteri samt mer energieffektiv og kraftigere innmat, dette da som mellomklassemodell er svært imponerende.

Motorola er av de som byr på mye tilbehør, dockinger og ekstraaplikasjoner som webtop, smarte handlinger, motocast og slikt, som også verdsettes av denne karen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Samsung telefonene jeg har sett, har helt forferdelige farger? Det ser jo ut som om man lever i en blå/grønn verden.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    De Samsung telefonene jeg har sett, har helt forferdelige farger? Det ser jo ut som om man lever i en blå/grønn verden.
    Samsung tar bevisst og kalibrert sine skjermer til yttergrensen av det tenkelige.
    Standard er de satt på en innstilling som tilsvarer dynamisk på deres egne TV-er (som er helt hinsides alle andre TV-er på dynamisk), og det har de selv innrømt.

Nå skal man kunne endre dette manuelt f.o.m ICS, vet ikke hvordan det er i praksis, men det hjelper ikke Samsungs toppmodeller i det hele tatt. S2 er altfor lavoppløst ift skjermstørrelse, både i dag og da den faktik kom ut, og den har en noenlunde defekt og mangelfull ICS og S3 er virkelig ikke hva man kan kalle lyssterk, selv på dynamisk innstilling. Eneste svakere skjerm finner man i samsungs Note.

Dette er ikke fordi Samsung er dårlig til å lage skjermer, det er de som lager den i RAZR og mener på at det også er dem som lager de i RAZR HD og M, men da er de riktig kalibrert heldigvis, og mer lyssterke. Mellomklassemodellen RAZR M er målt til å være mer enn dobbelt så lyssterk som S3. Gleder meg til den kommer hit. Den kunne forhåndsbestilles samme dag som den ble lansert i USA for ca en uke siden, og er nå fullt tilgjengelig. Håper det samme skjer her i europa etter den 18. sept.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er vel sagt her allerede. Men ja, ny...ladekontakt og litt lenger så man får plass til en rad til med ikoner, samme ikoner og UI som man har sett i noen år nå. Appelerer ikke spesielt til meg, men godt man har andre valg. Itunes også er noe jeg har kranglet mye med.

iPhone 5's A6 chip is Manufactured by Samsung in Texas US | Josephws's*Blog | YouMobile

edit: holder meg til android hittil, men jeg er også spent på hva windows 8 phone får til. Har testet lumia 900, men app markedet er enda veldig dårlig, og slik jeg så ikke en eneste gratis app, de fleste kostet vel rundt 20 kroner. Ikke at det er mye penger, men det blir jo en del apps etterhvert. Swiftkey er også et must at de får implementert i windows telefoner for at det skal bli aktuellt for min del.

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det bekreftet at denne kommer for salg i Norge 28.9?

...Eller bare rykter?

Fikk solgt min 4'er for en god penge, så mellomlegg til 5'ern blir ikke avskrekkende!:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å kjøpe denne, men synes det er litt snodig med masse riper på telefonene rundt, selv What Hifi sitt testeksemplar hadde små merker. Er nesten på nippet til å kjøpe 4-ern i stedet, men synes 2 laken rabatt og lite plass er litt brems.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 5`ern bestillt i hvit utførsel.
    Som vanlig er ventetiden det værste

Ser mange ikkje er direkte imponert over evolusjonen i Iphone, men personlig forventer eg at et allerede godt produkt har blitt litt bedre.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du telefonen i butikk, så er det jo bare å be dem om å vise deg telefonen og klag om den har noen kosmetiske skader ut av eksen, vi spør faktisk kunder om de vil se etter skader før vi i det hele tatt lar dem forlate butikken.

Ryktene rundt at aluminiumen riper opp alt for lett er for det meste medieskapt, som så mye annet. Vår sorte utstillingsmodell som knapt har ligget rolig siden nattåpent natt til fredag og blitt dratt langs utstillingsbordet og det er ikke måte på har ingen skader i aluminiumen, den ser riktignok noe møkkete ut etter x-antall svette, fette og møkkete hender som har grabbet tak men ingen problemer med riper eller liggende, så det virker som problematikken er dratt ut av proposjon som det så gjerne blir med Apple og iPhone, men riper blir det jo gjerne i aluminium om du ikke er oppmerksom.

Karttjenesten er heller ikke så banalt dårlig som folk skal ha det til, men den er definivt dårligere enn Google Maps som var i iOS6 om vi tenker detaljer og nøyaktighet i kartene, men du har nå turn-by-turn navigering og for folk flest så fungerer det faktisk mer enn greit nok. Det er jo uansett bare å gå til maps.google.com i Safari og pinne den til hjemskjermen så har du mer eller mindre nøyaktig samme kartløsning som i iOS5 helt gratis, så ser ikke helt det store oppstyret selv om Apple bare har gått av å få litt ris på stumpen for kvaliteten på iOS Maps, burde vært en stort BETA stemple utover hele applikasjonen.

Videre om du sammenligner med iPhone 4S så viser jo mer eller mindre samtlige droptester at den tåler MYE mer, aluminiumen på baksiden kan få skader om du mister den rett på flisene på badet, men metall knuser jo ikke slik som glasset bakpå iPhone 4 / 4S og telefonen veier latterlig lite, nesten litt for lite. Skjermen foran er mye sterkere enn skjermen på iPhone 4 / 4S som så godt som samtlige droptester også understreker, folk må jo nærmest kaste den med skjermen vendt nedover for at den skal knuse, mens andre veldig solide telefoner som Samsung Galaxy S3 og HTC One X osv knuser lettere. Et vannvittig steg i riktig retning for de som er litt sjødesløse med telefonen.

Skjermen er større, det er ikke så voldsomt merkbart, men det som gleder mest med skjermen er jo kvaliteten som visstnok overgår alt på markedet per i dag ifølge seriøse sider som Anandtech som har sjekket skjermen med lupe, den er jo nærmest på et pro-kalibrert nivå rett ut av esken som er fantastisk deilig å se.

Prosessorytelse er på nivå med Samsung Galaxy S3 sin 1.4GHz Quad-Core til tross for at det er en lavere klokket Dual-Core som bruker mindre strøm. Her har Apple baksammen noe egenmisket mellom Cortex-A9 og Cortex-A15 og blir jo da sammen med Atheros-Qualcomm de første som har deler av Cortex-A15 standarden i mobiltelefoner.

På skjermkort så er jo Apple nok engang, med sin PowerVRX GPU den kraftige mobiltelefonen på markedet når det kommer til skjermkortytelse, er når ikke Mali-400 GPUen til Galaxy S3 opp. Og alt dette i en telefon som er mindre, lettere og ikke minst tynnere.

Alt, i alt så leverer Apple igjen et gjennomført produkt, men det mangler definivit "wow-faktor" men det er fremdeles et godt steg videre. Hovedproblemet mitt med Samsung telefoner, da jeg ikke er en som går rundt med en egen liten effektforsker til mobilen min er at Samsung er helt elendig på lydforsterking i telefonene sine, skal jeg drive mine Westone 4R ørepropper så har jo ikke mobiler som Galaxy Note, S3 og liggende nubbesjans og her gjør hvertfall min iPhone 4 en MYE bedre jobb og jeg vil da ikke tro at iPhone 5 er noe dårligere her.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nettopp disse nye Apple Earpods ørepluggene, og må si jeg ble veldig, veldig positivt overrasket. Jeg er en av de som er ganske så kresen når det kommer til ørelugger / propper og etter å blitt vant til kvaliteten på mine Westone UM3X og nå etterhvert mine nye Westone 4R så forventet jeg intet annet enn skuffelse og smerte når jeg skulle teste ut disse.

De er på ingen måte på nivå med svindyre in-ear løsninger, og de isolerer naturlignok veldig lite ettersom de er plugger og ikke propper (de ligger i øre, de presses ikke inn i ørekanalen) men lydsignaturen er veldig åpen og variert, de gir overraskende god punch i lyden til å ha null isolasjon og i de hele tatt så er de kanskje det beste jeg har hørt av øreplugger til nå, og da sammenligner jeg med Sennheiser sin MX-serie som er kjent for å være noe av det beste.

Lyden blir litt grøtete innimellom, den sliter litt med å skille lave og mellom frekvenser, men er veldig gode på høye frekvenser og i det hele tatt så var dette over all forventning og blåser jo de originale Apple ørepluggene til blåksberg, de følte jeg var veldig dårlig og hadde veldig direkte lyd men utrolig grøtete detaljer for ikke å snakke om at jeg fikk vondt i ørene av å bruke de for lenge, mens disse nye er sjokkerende komfortable i bruk og lydbilde er veldig rikt.

Når du også tar med i betraktning at de bare koster 299kr så blir det vannvittig bra, for de slår de fleste øreplugger og propper i samme prisklasse, ørepropper (altså de med isolasjon, som stappes inn i ørene) så må du nok belage deg på å betale over tusenlappen for å få samme gode lydsignaturen som disse, ulempen er selvsagt at de knapt isolerer noe som helst. Sammenligner du med andre øreplugger så må du nok ut med 800kr+ for noe gode Sennheiser for å få noe ala samme lydkvaliteten og da er jeg ganske så imponert over hva Apple har klart å levere, til hvilken pris med disse ørepluggene.

Er du en av de som ikke liker de som må presses inn i ørekanalen så vil disse være et kjempekjøp om du ikke ønsker å punge ut for MX-880 eller MX-980 fra Sennheiser.

Det mest negative jeg har å si om det er at de virkelig veldig ømfintlige når det kommer til kildene du bruker, de låter faktisk merkbart dårligere på kjæresten sin iPod Nano (2011) enn de gjør på iPhone 5 og det kan jo være en smule urovekkende om du skal bruke dem til noe annet enn nettopp iPhone 5, iPod Touch eller noe som har halvveis oppegående DAC og effektforsterker i telefonen / spilleren.

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    USB micro er vel standarden. Vet det er mange som bruker den. Men apple kommer nok aldri til å vike sine prinsipper for å følge standarder. :neutral: Synd at vi må ha x antall ladere til alle mulige tlf og andre ting. USB er jo noe som er veldig standard, og USB micro er det allerede mange som bruker. f.eks kameraer, opptakere og mobiler. Så ser ikke at det er noe problem å bruke det. Mener at både nokia og HTC bruker USB micro. En standard trengs virkelig. Lei a å ha 293283e021380823803 ladere.
    Tror alle bruker usb micro nå, htc, nokia,samsung,lg,panasonic og sony i allfall

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    For meg så er eiergleden egentlig den viktigste faktoren til at jeg kjøpte en iPhone til å begynne med. Følelsen av en iPhone 4(når den kom) i hånden; glasset, aluminiums rammen, den responsive touch skjermen, bare disse tingene var verdt den fulle prisen for min del. Og det er derfor jeg skal sitte oppe til langt på natt helt til Apple åpner for bestilling, for å igjen få den samme følelsen men denne gangen med en slankere og lettere telefon, og en enda raskere og mer snappy bruksopplevelse.

Gleder meg som et barn på julaften om jeg skal si det rett ut.
    I know the feeling :-) d gjelder all teknologi :-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iphone (5) vs ipod touch

Hvordan er iphone 5 (eller tidligere versjoner) på lydkvalitet som musikkavspiller i forhold til ipod touch? Jeg har aldri hatt noen av delene. Men jeg har hatt flere ipod nano. Nå hadde jeg tenkt å kjøpe meg en ipod touch både for bedre plass og for den bedre lydkvaliteten som jeg har lest er ganske bra. Men så har jeg begynt å leke med tanken på å kjøpe en iphone i stedet og slå sammen to produkter jeg ofte har i lomma allikevel hvis iphone også er tilsvarende god som musikkavspiller som ipod touch.
    Er det noen som har erfaringer med dette?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •